Sunday, February 18, 2018

Syiah bab 3

SYIAH  ATAU  SYIAHTISEM:
BAB 3

Ikuti sambungan masaalah Syiah dan tajuk-tajuk seterusnya  didalam atikal berkenaan Syiah didalam bab 3 ini pula.

Nota dari Atok:

Penafian oleh golongan Syiah sangat biasa di Iran dan di seluruh dunia kerana mereka mengamalkan taqiah untuk menyembunyikan semua keburukan Iran apatah lagi berkenaan Mullah dan Ayahyullah. Atok sendiri pernah merantau dan tinggal di Tehran dan juga di Qum bagi mencari maklumat yang mendapat berbagai tentangan dan tekanan. Hinggalah atok dihalau dari Iran pada 2005. Jadi tulisan atok dan juga  sahabat-sahabat atok ini adalah rujukan yang benar kerana kami kebanyakannya bertindak sebagai penyelidik, pejuang kebenaran dan penyasat persendirian (ditanah Iran itu sendiri) kepada ajaran sesat Syiah untuk mencari bukti dan membuka keburukan disebalik wayang Syiah itu dan mendedahkannya kepada dunia terutama kepada umat islam Sunni/ASWJ supaya tidak tertipu oleh mereka. Jadi jika tulisan ini juga dibidas atau disangkal oleh penyokong kuat ajaran sesat Syiah walau dari mana pun mereka itu, maka tulisan ini adalah benar  dan lumrah bagi kami kerana kami telah pun berhadapan dengan tindakbalas mereka sejak mula lagi. Oleh itu pembaca usah risau dan bimbang kerana kita berada dipihak yang BENAR untuk mempertahankan akidah kita dan akidah umat islam Sunni atau ASWJ diseluruh dunia, terutama di Malaysia dan Indonesia.

Kalau di Indonesia mereka telah mendapat tempat kedalam masyarakat umum kerana sikap keterbukaan kerajaannya yang memberi mereka ruang dan bermaharajalela, serta golongsn syiah itu juga menggunakan tektik kotor dengan ‘umpan’ Mutaah gadis-gadis jelita, wang dan biasiswa melanjutkan pelajaran ke Universiti-universiti atau maktab-maktab Syiah di Iran. Graduan-graduan dari sinilah yang menjadi talibarut Syiah dialam maya ini dan juga diluar untuk menangkis orpendedahan keburukan mereka. Telah dikesan penolakan ini diberapa laman blog rakan-rakan seperjuangan kami yang ektif memperjuangan kebenaran daripada dakyah sesat Syiah yang amat merbahaya kepada diri kamu, keluarga kamu, masyarakat islam, kesatuan islam dan khususnya kepada Negara Islam. Berwaspadalah kamu semua daripada doktrin dan dakyah Syiah sesat ini supaya kamu terselamat dari fitnah akhir zaman bagi kehidupan dunia dan akhirat.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
 Image result for PENTADBIRAN ULAMA SYI'AH DI IRAN TIDAK BERPANDUKAN AL-QUR'AN Image result for jemaah syiah 1 juta dimalaysia Related image 
   

FATWA TAQIAH KHOMENI BERKENAAN AHLUSUNNAH:

Beliau pernah ditanya berkenaan fatwanya berkenaan keyakinan dan kepercayaan alhi Sunnah dan beliau manjawab :

“Bismillahirrahmanirrahim Assalamualaikum warahmatullah wa barakatuh Diharamkan menghina simbol-simbol (yang diagungkan) saudara-saudara seagama kita Ahlussunnah, berupa tuduhan terhadap isteri Nabi Saw dengan hal-hal yang mencederai kehormatannya, bahkan tindakan ini diharamkan terhadap isteri- isteri para Nabi terutama penghulunya, iaitu Rasul termulia saw. Semoga Anda semua mendapatkan taufik untuk setiap kebaikan”

Semasa beliau mengeluarkan fatwa ini semua kerajaan dan kesatuan Islam terutama di Timur Tengah telah memuji dan menyanjung beliau dengan berbagai ucapan memuji beliau. Sebenarnya fatwa yang diberikan Khomeni ini hanyalah retorik dan bersifat “Bertaqiah” saja. Dia berbohong kepada semua orang Islam bahawa Syiah juga seumpama alhusunnah yang menyanjung Nabi saw, Isteri-isteri Nabi, Sahabat-sahabat Nabi saw.

Buktinya, sehingga kehari ini semua umat Syiah membenci dan menghina Nabi Muhammad saw, Isteri-isteri Nabi, Sahabat-sahabat Nabi saw. Malahan mereka juga berharap satu hari nanti mereka akan menawan Mekkah dan Madinah dan akan mencabut semua simbul ke Nabian juga maqam-maqam Sahabat dan Isteri Nabi saw dari Masjid Nabawi di Madinah. Begitulah itiqad sebenar mereka yang menuduh ahlusunnah wal jemaah sebagai kafir dan Isteri-isteri Nabi dan juga Sahabat-sahabat Nabi semuanya kafir dan Najis.

Oleh itu jangan mudah percaya kepada golongan Syiah walaupun mereka bersumpah dengan nama Allah sekali pun kerana mereka ada satu lagi sandaran keyakinan yang mereka gunakan didalam keyakinan mereka iaitu “TAQIAH” iaitu menipu dan berpura-pura untuk menutup perbuatan dan keyakinan mereka sebenar. Berhati-hati jika kamu berhadapan dengan mereka atau terlebih baik kamu tinggalkan saja mereka bercakap seorang diri.

Sumber dari: Agama-islam.com

Image result for PENTADBIRAN ULAMA SYI'AH DI IRAN TIDAK BERPANDUKAN AL-QUR'AN Image result for PENTADBIRAN ULAMA SYI'AH DI IRAN TIDAK BERPANDUKAN AL-QUR'AN  Image result for kenyataan khomeini Nabi Muhammad nabi yang gagal 
Syi'ah Mengubah Surahtul Ikhlas menjadi Surat Al Assad. Mereka juga melukis wajah Rasulullah saw. maka sangat nyatalah kesesatan mereka lagi menyesatkan kepada yang mengikuti mereka. Wajib mereka ini dipisahkan dari islam buat selama-lamanya. Dua kesalahan besar ini tidak boleh diberi ampun dan tidak boleh diterima langsung umat islam. Lukisan gambar nabi itu sebenarnya palsu. Ia adalah hasil foto seorang jurufoto Jerman yg pernah dipamirkan di Paris. Sebelum perang dunia pertama, gambar Muhammad di majalah National Geographic pada bulan Januari tahun 1914 dalam sebuah artikel dengan judul “Inja va Anja Dar Shumal Afriqa” (Di sana dan di sini di Utara Afrika), di bawahnya tertulis “Arabi ba Yek Gol” (Seorang Arab dengan sebuah bunga). Pada dekade dua puluhan, kartu seri Tunisia L & L sangat disukai oleh tentara Prancis di Utara Afrika. Pada dekade 80 dan 90 –an banyak buku yang dicetak yang memuat foto-foto ini. 

KISAH FATWA MATI IMAM KHOMEINI ATAS PENGHINA ISLAM SALMAN  RUSHDIE

November 2, 2016 by blog Khabar Islam

Khomeini dan Salman Rushdie

Kes penghinaan Islam paling terkenal adalah buku “Satanic Verses” yang ditulis oleh Salman Rushdie. Salman menggambarkan Al Qur’an sebagi ayat-ayat setan dan isteri-isteri Nabi sebagi pelacur di tahun 1988.

Ahmad Salman Rushdie lahir di Kota Mumbai, India pada 19 Juni 1947 dari keluarga muslim taat asal Kota Khasmiri Ayahnya menyematkan nama Rushdie sebagai penghargaan pada Ibnu Rushdie tokoh muslim asal Kota Andalusia, Spanyol tersohor sebagai cendikiawan muslim berpengaruh di zamannya.

Dalam setiap nama tentu ada doa. Rushdie tumbuh menjadi seorang cerdas terutama saat dirinya menulis termasuk buku paling menghentak dunia Islam sejagat yakni Ayat-Ayat Setan pada 1988. Tak berapa lama mantan pemimpin spiritual Iran Ayatullah Khomeini mengeluarkan fatwa membunuh Rushdie. Siapa yang bisa memenggal kepalanya akan diberikan hadiah.

Lantaran fatwa Khomeni itu Rushdie luntur keyakinan pada Islam. Dua tahun sejak menerbitkan buku itu, dia memproklamirkan diri sebagai ateis hingga kini. Dia bersembunyi di England atau Prancis hingga sekarang dan mendapat perlindungan Negara-negara tersebut. Walaupun demikian pada setiap tahun kelahirannya, dia pasti akan menerima kad ucapan yang menyatakan peringatan berkenaan hukuman bunuh kepadanya masih saja berjalan walaupun Khomeni telah mati. Oleh sebab itu dia akan kekal bersembunyi sampailah dia mati sendiri atau seseorang akan membunuhnya.

  Image result for the satanic verses salman rushdie pdf Image result for the satanic verses salman rushdie pdf  Image result for the satanic verses salman rushdie pdf 
Salman Rushdie dan Khomeni bermusuhan sebab buku tulisan Rushdie yg dianggap Khomeni sebagai menghina Nabi saw. Tapi khomeni sendiri melakukan pekara yg sama malahan lebih teruk lagi dgn mengkafirkan isteri Nabi, semua sahabat Nabi dan juga Nabi Muhamad sendiri menjadi sasaran komen2 beliau yg sangat Kontradik..Hipokrit dan Taqiyah kotornya. 

Pada tahun 1990 (kalau tak silap atok sebab atok dah lupa tarikhnya tetapi setelah fatwa Khomeni dikeluarkan dan disiarkan di semua siaran berita TV diEropah) diwaktu sebuah kedai buku di England telah dibom, atok berada disana tetapi diluar London dan atok sendiri merasakan tekanan masyarakat Eropah terlalu tinggi dikala itu kerana pihak polis cuba mengawal keselamatan disemua Negara-negara di Eropah. Sewaktu atok membuat perjalanan dari England ke Franch dan kemudian cuba memasuki Swetzland melalui Mullhouse France, atok diminta turun disempadan dan diperiksa 100% kerana mereka menyangka atok dari Iran. Hampir 4 jam mereka memeriksa atok dan seorang lagi penumpang bas ekpress itu warga Spanyol. Bukan itu saja, mereka menyoal dengan berbagai macam soalan yang bukan-bukan dan tiada kena-mengena dengan kerja atok waktu itu yang tidak bersangkutpaut dengan agama pun. Mereka terkejut melihat passport atok rupa-rupanya atok warganegara Malaysia, sedangkan setengah dari mereka tidak mengatahui Malaysia itu dimana?? Itulah sebabnya mereka jadi bingung sehinggalah kedatangan ketua polis daerah Mullhouse, barulah mereka faham dengan penjelasan atok. Setelah pihak polis sempadan itu berpuas hati barulah atok dan pemuda Spanyol itu dilepaskan dan bas dapat meneruskan perjalanan ke Basel dan kemudian ke Zurich Switzerland. Khomeni benar-benar telah menyusahkan urusan atok dikala itu.

Tahun 1989, Imam Khomeini yang merupakan pemimpin tertinggi Iran setelah menjatuhkan Syah Iran Reza Pahlevi mengeluarkan fatwa hukuman mati bagi Salman Rushdie. Ini fatwanya (alehbahasa):

----------------------------------------------------------------------------
Dengan nama-Nya Yang Maha Tinggi

Inna Lillahi Wa Inna Ilahi Rajiuun. Saya beritahukan kepada kaum muslimin pemberani di seluruh dunia. Telah diterbitkan buku Ayat-ayat Setan yang menghina Islam, Nabi dan al-Quran. Penulis serta penerbit buku itu hukumannya adalah MATI!

Saya mengharap kepada seluruh kaum muslimin yang berani yang menemukan dia di mana saja ia berada untuk membunuhnya. Sehingga tidak ada lagi orang yang berani menghina hal-hal yang disucikan oleh kaum muslimin.

Siapa saja yang mati dalam usaha membunuh mereka, terhitung sebagai syahid Insya Allah. Perlu diketahui, bila seseorang mengetahui keberadaan si penulis buku, namun ia sendiri tidak dapat membunuhnya, maka ia harus mengabarkan kepada orang lain sehingga mereka yang akan melakukan pembunuhan itu dan ia dapat merasakan akibat dari amal perbuatannya.

Wassalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh,
------------------------------------------------------------------------
 Image result for the satanic verses salman rushdie pdf  Image result for the satanic verses salman rushdie pdf    Related image  Image result for the satanic verses salman rushdie pdf 
Buku Salman diulang citakan beberapa kali kerana terlalu popular di barat.

Sejak fatwa tersebut muncul, Salman Rushdie segera lari ke England dan mendapat perlindungan penuh. Namun beberapa penulis yang menterjemahkan buku Salman Rushdie ke berbagai bahasa turut dibunuh.  Isterinya pun meminta cerai kerana hidupnya tidak tenteram tambahan pula dia telah murtad dari agama islam.

Kita tiadak usah bahas alirannya. Tapi fatwa matinya cukup tepat dan kekal. Andai ada satu ulama terkenal saja yang boleh membuat fatwa sebegitu mantap. Tidak akan ada orang yang berani menghina Islam.

Saat Imam Khomeini meninggal, England meminta agar fatwa mati tersebut dicabut. Tapi dijawab oleh Imam Khamenei, “yang boleh mencabut fatwa mati tersebut hanyalah Imam Khomeini sendiri”. Padahal dia telah pun meninggal dunia. Maka fatwa itu akan kekal sampai Salman Rushdi itu mati.

Jadi hingga kini, Salman Rushdi tetap hidup dalam persembunyian meski usianya sudah 70 tahun. Sudah 28 tahun Salman bersembunyi. Tahun 2007, Salman Rushdie melaporkan bahwa dia masih mendapat semacam “Kad Valentine” dari Iran setiap tanggal 14 Februari memberitahu bahwa negara tersebut belum lupa akan janji untuk membunuhnya. Ada pula maklumat yang menyatakan, setiap tarikh lahirnya dia akan menerima kad harilahir dari orang yang tidak dia kenali dengan kenyataan yang sama iaitu untuk membunuhnya.

Tanggal 11 July 1991, Hitoshi Igarashi, seorang penulis dari Jepun yang membuat terjemahan Buku Satanic Verses dibunuh sementara Ettore Capriolo, penterjemah Italia terluka parah hampir terbunuh. Tahun 1993, Yayasan Khordad di Iran menjanjikan hadiah US$ 300.000 bagi orang yang boleh membunuh Salman Rushdie. Tahun 1997 dinaikkan jadi US$ 600.000. Tahun 1999, sebuah Yayasan Iran menyediakan US$ 2,8 juta sebagai hadiah.

Semasa khomeni masih hidup, saat ditanya bagaimana kalau penghina Islam Salman Rushdie bertubat dan minta maaf, Imam Khomeini yang memberi fatwa mati berkata: “Meski pun dia tobat dan jadi orang paling saleh dan zuhud di dunia, hukuman mati tetap wajib dijalankan.” Salman Rushdie ini penulis buku Satanic Verses yg menghina Al Qur’an sebagi ayat-ayat setan dan isteri-isteri Nabi sebagi pelacur tahun 1988. Meski pun Imam Khomeini telah lama mati, Salman Rushdie hingga sekarang tetap bersembunyi di England dengan perlindungan penuh. Ada juga yang menyatakan dia hidup di Franch yang juga dilindungi

Image result for the satanic verses salman rushdie pdf Image result for the satanic verses salman rushdie pdf Related image 

Ini seperti penzina yang bertaubat dan datang kepada Nabi saw, tetap dirajam mati meski menurut Nabi andai tobatnya itu dibagi ke seluruh manusia di dunia, semua bisa selamat dari api neraka.

Bayangkan jika semua pelaku kejahatan boleh terhindar dari hukuman hanya kerana telah meminta maaf kepada mangsa dan telah pula diampunkan oleh mangsa, sudah tentu penjara akan kosong. Sebab banyak pembunuh, perampok, dan pemerkosa yg menyesal dan minta maaf kepada mangsa.

Seperti yang baru saja berlaku baru-baru ini (10/12/2017) didalam sebuah makamah di Lost Angales County Amerika Syarikat, seorang bapa kepada mangsa bunuh telah memaafkan seorang remaja kulit hitam yang telah mengaku membunuh dan merompak anaknya kerana dia tidak sanggup melihat satu lagi mangsa keadaan akan dibunuh kerajaan atas sebab membunuh. Malah ayah yang berbangsa Arbania dan beragama islam itu sebaleknya menyalahkan Syaitan yang menyerap masuk pada tubuh remaja kulit hitam itu hingga sanggup membunuh. Hakim dan pendakwa raya serta semua yang berada didalam makamah tersebut menitiskan air mati ketika ayah semati memberi penghujahan maafnya didalam makamah itu. Maka dengan penerimaan maaf bapa simangsa itu, remaja itu bebas dari pertuduhan dan disambut gembira ahli keluarganya. Berita ini disiarkan di TV News Chanel CNN.
------------------------------------------------------------------------------------------

Related image Related image Image result for rakyat indonesia menentang syiah
Di Indonesia pertikaian diantara Sunni dan Syiah hingga menyebabkan jenayah membakar rumah penduduk di Sampang Madura, Kemudian puak Syiah membalas dan membunuh seorang wanita yg dicampakkan diparit. Pihak tentera Indonesia mengiringi penduduk Syiah Sampang semasa pemindahan kerana diancam penunjuk perasaan sunni. 

ITU APA YANG TERHEBAT DIPERKATAKAN ORANG BERKENAAN BERKESANNYA FATWA YANG DIKELUARKAN KHOMENI. TAPI BAGAIMANA PULA KESNYA JIKA DIA SENDIRI ATAU ULAMA-ULAMANYA YANG MENGUBAH AYAT-AYAT AL QURAN DAN MENGHINA NABI MUHAMMAD SAW ?? APA FATWA ATAU HUKUMAM YANG HARUS DIBERIKAN KEPADA MEREKA SETELAH TERANG-TERANGAN MELAKUKAN KECABULAN YANG HINAAN ITU ??? MUNAFIQ !!! ZIDIQ !!! BUNUH !!! BAKAR !!!! ATAU APA ??? 

INILAH SALAH SATU BUKTI PERMAINAN KOTOR KHOMENI ATAU DIPANGGIL BERTIQIAH DALAM AGAMA UNTUK MERAIH POPULARITI DUNIA. ITULAH SEBABNYA MENGAPA KITA JANGAN CEPAT PERCAYA APA YANG SYIAH BUAT KONON UNTUK MEMBELA AGAMA. PADAHAL DISEBALIKNYA TANGAN MEREKA SENDIRI MELAKUKAN PEKARA YANG SAMA MALAHAN LEBIH BURUK DARI ITU SANGGUP MEREKA LAKUKAN DENGAN BERTIQIAH. AWAS DENGAN “TAQIAH” SYIAH !!!



KITAB-KITAB SYIAH YANG MENGHINA SAHABAT-SAHABAT, KELUARGA DAN RASULULLAH SAW. 

 Image result for kitab-kitab Ayatullah Khomeini Syiah Image result for pembohongan ayahtullah Iran berkenaan mekah dan madinah Related image 
Al Kafi, salah satu kitab induk Syiah. Pegangan Ayahtullah Syiah menempah dirinya dalam Neraka Jahanam

Syiahindonesia.com 

Pada tahun 2011 kemarin, umat Syi’ah melakukan pemberontakan berdarah di Bahrain, Arab Saudi, dan Yaman yang sebagian besar penduduknya Muslim. Malah di Yaman, para milisi Syi’ah menyerang Ponpes Syekh Muqbil Al Wadiy, yang mengakibatkan beberapa orang santri tewas dan cedera, termasuk santri asal Indonesia.

Di Suriah, selama beberapa dekade—hingga tulisan ini dibuat—pemerintah yang didominasi salah satu sekte Syi’ah (An Nusairiyah) banyak melakukan pelanggaran HAM terhadap warga MuslimDemikian pula di Iran, sejak Revolusi Syi’ah 1979 oleh Khomeini, pemerintah negara beribukota Teheran sangat represif terhadap kaum Sunni.

Seringkali masyarakat awam tak bisa membedakan antara Sunni dan Syiah. Bahkan sebagian besar menganggap sama. Sekilas, identitas dan ritualitas umat kedua agama tidak ada perbedaan. Namun setelah dicermati dengan benar, antara Islam dan Syi’ah terdapat perbedaan yang kontras dari tingkat keyakinan hingga tingkat aplikasi syariat.

Jika ditinjau dari kajian komunikasi dakwah, salah satu akar konflik Islam-Syi’ah adalah sikapnya dalam hal melecehkan pribadi Nabi Muhammad Shalallaahu ‘Alaihi Wasallam (صلى الله عليه و سلم), maupun penistaan atas para istri, keluarga, dan sahabat beliau.

Perusakan kehormatan tersebut banyak ditulis pada kitab-kitab karangan pemuka umat Syiah. Banyak kalangan menyebut mereka sebagai ulama Syiah.

Padahal, berdasarkan kitab-kitab imajinatif yang sarat pelecehan atas Nabi Muhammad Shalallaahu ‘Alaihi Wasallam (صلى الله عليه و سلم), para pemuka Syi’ah telah menunjukkan bahwa mereka tidak takut kepada Allah Shalallaahu ‘Alaihi Wasallam (صلى الله عليه و سلم) dan rasul-Nya.

Related image Related image Related image 

Di bawah ini adalah kitab-kitab yang menjadi rujukan penting kaum Syiah. Beberapa di antaranya adalah sebagai berikut:

1. Al Anwar an Nu’maniyah

Ni’matullah Al Jazairi adalah tokoh Syi’ah yang paling jahat dalam melecehkan sahabat Umar bin Khattab RA. Di dalam ‘Al Anwar an Nu’maniyah’, tokoh tersebut memfitnah bahwa Umar akan menerima siksaan lebih berat daripada Iblis karena merebut jabatan khalifah dari tangan Ali bin Abu Thalib RA, juga menulis berita bohong kalau ayah mertua Rasulullah Shalallaahu ‘Alaihi Wasallam (صلى الله عليه و سلم) itu pernah (maaf) terserang penyakit ‘kotor’.

2. Al Bayan

Jika pendeta Syi’ah yang lain menyerang kehormatan Rasulullah Shalallaahu ‘Alaihi Wasallam (صلى الله عليه و سلم) melalui keluarga dan sahabat, Abul Qasim Al Kuu’iy justru melecehkan pribadi Nabi Muhammad Shalallaahu ‘Alaihi Wasallam (صلى الله عليه و سلم) sendiri. Dalam kitab ‘Al Bayan’, pemuka umat Syiah itu menuduh Rasulullah Shallallaahu ‘Alaihi Wasallam (صلى الله عليه و سلم) telah menghapus redaksi firman Allah Subhanahu wa-ta’ala tentang keutamaan Ali bin Abu Thalib dalam Surah Al Maa’idah ayat 67.

3. Al Ihtijaj

Seorang pendeta Syi’ah bernama Ahmad bin Manshur Ath Thibrisi, dalam kitabnya ‘Al Ihtijaj’ menuduh para sahabat Nabi Muhammad Shalallaahu ‘Alaihi Wasallam (صلى الله عليه و سلم) telah menghapus ayat-ayat Al Qur’an yang berisi celaan Allah Subhanahu wa-ta’ala (سبحانه و تعالى‎) atas mereka, agar wibawa sahabat tidak jatuh di mata umat Islam.

4. Ajma’ul Fadha’ih

Di dalam ‘Ajma’ul Fadha’ih’, Al Mulla Kazhim, salah satu tokoh pengikut Syiah menjanjikan bahwa barangsiapa yang sekali saja melaknat kedua sahabat nabi (Abu Bakar RA dan Umar RA) maka Allah Subhanahu wa-ta’ala (سبحانه و تعالى‎) akan memberinya 70 juta kebaikan, menghapuskan 1 juta kejelekan, dan mengangkatnya 70 juta derajat.

5. Ar Raudhah minal Kafi

Seorang tokoh agama Syi’ah, Abu Ja’far Al Kulaini di dalam kitab ‘Ar Raudhah minal Kafi’ memfitnah semua sahabat Nabi Muhammad Shalallaahu ‘Alaihi Wasallam (صلى الله عليه و سلم) telah murtad, kecuali 3 orang di antara mereka, yaitu Al Miqdad bin Al Aswad RA, Abu Dzar Al Ghifary RA, dan Salman Al Farisy RA.

   Image result for Arab Saudi menyerang Houthi Yaman Image result for Arab Saudi menyerang Houthi Yaman Image result for kitab-kitab Ayatullah Khomeini Syiah 
Syiah Iran dan Wahabi Arab Saudi sekarang saling berbunuhan di Yaman. Iran bertekad satu hari nanti mereka akan menguasi kedua-dua tanah suci islam itu. Inilah dua tanduk syaitan yg ada dalam hadis Nabi saw. 

6. As Sujud ‘Alaa at Turbah al Huseiniyah
Dalam ‘As Sujud ‘Alaa at Turbah al Huseiniyah’, Asy Syihristani membuat informasi bohong, bahwa Rasulullah Shalallaahu ‘Alaihi Wasallam (صلى الله عليه و سلم) pernah mengatakan kalau Allah Subhanahu wa-ta’ala (سبحانه و تعالى‎) hanya menerima shalat orang yang bersujud di atas tanah Karbala, Rasulullah Shalallaahu ‘Alaihi Wasallam (صلى الله عليه و سلم) pernah memerintahkan para wanita Muslimah untuk meratapi jenasah Hamzah bin Abdul Muthalib RA yang gugur dalam Perang Uhud, bahkan Rasulullah Shalallaahu ‘Alaihi Wasallam (صلى الله عليه و سلم) pernah menyebutkan keutamaan sujud di atas kuburan Husein bin Ali RA.

7. Ash Shirat al Mustaqim ila Mustahiq at Taqdim

Dalam kitab ‘Ash Shirat al Mustaqim ila Mustahiq at Taqdim’, pendeta Syi’ah bernama Zainuddin Al Bayadhi telah melakukan pelecehan secara khusus terhadap sahabat Utsman bin Affan RA, dengan memfitnah bahwa menantu Rasulullah Shalallaahu ‘Alaihi Wasallam (صلى الله عليه و سلم) tersebut sebagai orang (maaf) banci, serta pernah (maaf) meniduri seorang tahanan wanita yang akan dihukum rajam.

8. Awa’ilul Maqalaat

Muhammad An Nu’man, salah satu pemuka umat Syiah, menuduh bahwa para sahabat Nabi Muhammad Shalallaahu ‘Alaihi Wasallam (صلى الله عليه و سلم) yang menjadi oposan pemerintahan Ali bin Abu Thalib, adalah sebagai orang yang (maaf) murtad, sesat, terlaknat, dan kekal di dalam neraka jahanam.

9. Bihar al Anwar

Kitab ‘Bihar al Anwar’ karangan Muhammad bin Bagir Al Majlisi, memfitnah ‘Aisyah RA, istri Rasulullah Shalallaahu ‘Alaihi Wasallam (صلى الله عليه و سلم) sebagai seorang perempuan yang (maaf) lemah iman dan lemah akal.

10. Fashlul Khitab

Dalam ‘Fashlul Khitab’, pemuka umat Syiah bernama Husain Muhammad Ath Thibrisi menulis bahwa kitab suci Al Qur’an yang berada di tangan umat Islam telah mengalami perubahan (modifikasi) dan penyimpangan (distorsi).

11. Hadits al Ifk

Pendeta Syi’ah bernama Abu Ja’far Al Kulaini adalah ‘tukang’ tulis banyak kitab pelecehan Rasulullah Shalallaahu ‘Alaihi Wasallam (صلى الله عليه و سلم). Kitab ‘Hadits al Ifk’ merupakan salah satu karangannya yang menghina kedua istri Nabi Muhammad Shalallaahu ‘Alaihi Wasallam (صلى الله عليه و سلم), yaitu ‘Aisyah RA dan Hafshah RA, sebagai (maaf) perempuan kafir seperti istri Nabi Nuh AS dan istri Nabi Luth AS.

Related image Image result for jemaah syiah 1 juta dimalaysia  Related image 
Fahaman ajaran sesat Syiah mesti diperangi habis-habisan kerana mampu memecahbelahkan umat selain bercanggah dengan ASWJ. JAIS menyerbu markas Syiah di Kelang Selangor. Pihak berkuasa S'pore musnahkan ajaran Syiah. Jabantan Agama Johor menyerbu markas Syiah di Johor Baharu. 

12. Haqqul Yaqin

Muhammad Bagir Al Majlisi, seorang tokoh Syiah, dalam ‘Haqqul Yaqin’ menyatakan bahwa tidak sempurna iman seseorang sebelum ia membenci para sahabat nabi, terutama Abu Bakar, Umar, Utsman, Mu’awiyah, ‘Aisyah, Hafsah, Hindun, dan Ummul Hakam, serta orang-orang yang mengikuti mereka.

13. Miftahul Jinan

Kitab ‘Miftahul Jinan’ adalah buku panduan wirid umat Syi’ah yang berisi kalimat-kalimat laknat atas 2 ayah mertua Rasulullah Shalallaahu ‘Alaihi Wasallam (صلى الله عليه و سلم) (Abu Bakar RA dan UMar RA), serta kalimat-kalimat laknat atas 2 istri Nabi Muhammad Shalallaahu ‘Alaihi Wasallam (صلى الله عليه و سلم) (‘Aisyah RA dan Hafshah RA).

14. Mira’ah al Anwar wa Misykah al Asrar

Kitab ‘Mira’ah al Anwar wa Misykah al Asrar’ karangan Abu Hasan Al Aamili pun juga menuduh para sahabat baginda nabi telah melakukan penghapusan sejumlah ayat dalam Al-Qur’an.

 Image result for rakyat indonesia di sampang menentang syiah hingga membunuh Related image Related image 
Tragedi di Sampang Madura perlu menjadi petunjuk bahawa rakyat amat membenci Syiah dan tidak rela negara ini dijadikan pangkalan ajaran sesat mereka kerana ia akan merosak semua pegangan akidah muslimin muslimat Indonesia yang rata-rata berakidah ASWJ. Awas ! pekara begini juga bisa akan terjadi ditempat kamu sekiranya Syiah tidak dibendung seperti di Malaysia yang telah mengharamkan dan memerangi terus ajaan syiah. 

15. Syarh Nahjih Balaghah

Ibnu Abil Hadid, salah satu tokoh Syi’ah, dalam kitab ‘Syarh Nahjih Balaghah’, merendahkan derajat para sahabat Rasulullah Shalallaahu ‘Alaihi Wasallam (صلى الله عليه و سلم) sebagai orang-orang yang tidak memiliki keutamaan. Bahkan dengan sangat berani ia menuduh dosa para sahabat lebih besar daripada dosa orang-orang dari kalangan non-sahabat.

16. Tafsir al ‘Ayasyi

Muhammad Al ‘Ayasyi, salah satu tokoh Syiah tidak tanggung-tanggung dalam memfitnah kedua istri Nabi Muhammad Shalallaahu ‘Alaihi Wasallam (صلى الله عليه و سلم), ‘Aisyah RA dan Hafshah RA. Al ‘Ayasyi menulis berita dusta bahwa Rasulullah Shalallaahu ‘Alaihi Wasallam (صلى الله عليه و سلم) meninggal dunia karena (maaf) telah diracun oleh ‘Aisyah dan Hafshah.

17. Tafsir al Quumi

Ali bin Ibrahim al Quumi dalam kitabnya berjudul ‘Tafsir Al Quumi’, mengatakan bahwa di akhirat kelak 2 sahabat utama sekaligus ayah mertua Nabi Muhammad Shalallaahu ‘Alaihi Wasallam (صلى الله عليه و سلم), yaitu Abu Bakar RA dan Umar RA (maaf) meronta-ronta kesakitan akibat siksaan neraka jahanam, serta menuduh janda Rasulullah Shalallaahu ‘Alaihi Wasallam (صلى الله عليه و سلم) bernama ‘Aisyah RA (maaf) berselingkuh dengan seorang sahabat bernama Thalhah RA dalam perjalanan ke Basrah menjelang terjadinya Perang Jamal.

18. Tafsir ash Shafi

Menurut pemuka umat Syiah bernama Al Faidl al Kasyani dalam kitab ‘Tafsir ash Shafi’, Abu Bakar dan Umar (maaf) telah murtad setelah kematian nabi yang juga menantu mereka, Muhammad Shalallaahu ‘Alaihi Wasallam

19. Tahdzibul Ahkam

Dalam ‘Tahdzibul Ahkam’, seorang tokoh Syi’ah bernama Ja’far Ash Shadiq menyatakan, bahwa para wanita dari kalangan ahlul bait (keluarga Rasulullah Shalallaahu ‘Alaihi Wasallam (صلى الله عليه و سلم)) setara derajatnya dengan wanita Majusi dan (maaf) wanita pelacur.

20. Ushul al Kaafi

Di mata umat Islam, Abu Ja’far al Kulaini dikenal sebagai The Character Assassination Maker, mengingat begitu banyaknya kitab karangan tokoh Syi’ah tersebut yang menista Rasulullah Shalallaahu ‘Alaihi Wasallam (صلى الله عليه و سلم). Salah satunya adalah ‘Ushul al Kaafi’, yang mengatakan bahwa para sahabat Nabi Muhammad Shalallaahu ‘Alaihi Wasallam (صلى الله عليه و سلم) telah banyak menghapus isi Al Qur’an, sehingga kitab suci terakhir tersebut tidak utuh lagi, 2/3 bagian hilang dan tersisa 1/3 bagian saja.
(nahimunkar.com/syiahindonesia.com)

Related image Related image Related image Related image

    
Hafiz al Assad dan anaknya Bassar al Assad merupakan Dajjal Syiah yg sangat kejam sentiasa membunuh Sunni Syria hingga kehari ini. Jutaan rakyat Sunni Syria telah terkorban dan manjadi pelarian. Ian Birrell dan Sergay Lavrov dua menteri luar adalah antara muka-muka yg sentiasa membela Dajjal dua beranak itu. Manakala US menyokong pemberontak Sunni Syria. Sampai bila ? 


PENCABULAN YANG DULAKUKAN OLEH AYATUALLAH KHOMEINI  

Sumber dari: jaser-leonheart.blogspot.my (ubahsuai oleh atok kerana banasanya yang kurang enak didengar sesuai keadaan di Malaysia)

Siapa yang tidak tahu Khomeini? Satu dari pemimpin besar agama Syi'ah, pujaan hamba-hamba zina Mut'ah bersamaan dirinya sendiri adalah pengamal zina Mut'ah tegar. Karya-karyanya tersebar ke seluruh pelosok dunia kepada penganut ajaran sesat Syi'ah, dijadikan rujukan dan panduan bagi semua para penganut Syiah. Dia-lah salah satu MUSUH-MUSUH ISLAM DAN KAUM MUSLIMIN seluruh dunia yang telah mati dalam keadaan yang hina dengan kain kafannya yang tercabik-cabik hingga mayatnya hampir telanjang dan tiga kali jatuh ketanah diinjak-injak pengikut-pengikut fanatic Syiah yang tidak menyedari bahawa badan (mayat) yang jatuh itu adalah mayat Khomeni sendiri. Itu adalah petunjuk hinaan dan seksaan Allah swt kepadanya yang sangat kufur. Ini baru didunia kelak seksaan didalam kubur dan diakhirat bagaimana pula nasibnya???

Perjalanan hidupnya dipenuhi dengan kesesatan dan kecabulan. Kita akan melihat sekilas bab kecabulan dirinya dari kesaksian Kitab Lillahi Tsumma Lit-Tarikh oleh Husain Al-Musawi yang telah bertaubat dari Agama Syi'ah dan kembali ke barisan Kaum Muslimin Sunni. Kitab ini sengaja ditolak oleh Syi'ah disebabkan kitab ini telah membongkar pekong busuk dan rahasia-rahasia perbuatan kotor dan najis para Mullah Agama Syi'ah. Mereka mengingkarinya dengan cara yang Anak Kecil sendiri pun akan tertawa bilamana melihat cara bodoh mereka yang penuh dengan pendustaan dan sangat tidak ilmiyyah. Mengapa mereka mengingkarinya? Tentu saja, bukankah tidak ada pencuri yang suka bilamana dirinya dikatakan pencuri? Meskipun si pencuri itu tahu bahwa dirinya memang pencuri! Orang berakal tentunya mudah untuk memahami fakta ini.

Telah dikisahkan seperti berikut apa yang telah ditulis didalam kitab tersebut:

ولقد مر الخميني في احد أسفاره بصديق له يسكن ببغداد من أصل إيراني اسمه سيد صاحب. و أكرمه أيما إكرام وعند المبيت أبصر الخميني صبية عمرها أربع أو خمس سنوات ولكنها جميلة جدا فطلب الخميني من أبيها أن يتمتع بها ففرح أبوها اشد الفرح ولقد نام الخميني والصبية في حضنه ولقد كان يسمع صراخها وبكاءها . وعند أصبح الصباح سأل احدهم الخميني : هل يتمتع بالطفلة ؟ فقال: إن التمتع بها جائز ولكن بالمداعبة والتقبيل والتفخيذ أما الجماع فأنها لا تقوى عليه

Ertinya:

"Dan sesungguhnya dalam salah satu perjalanannya Khomeini melintasi salah seorang temannya yang dijadikan persinggahan di Baghdad (Irak) asal Iran dan namanya ialah Sayyid Shahib, dia memuliakan Khomeini dengan penghormatan yang luar biasa. Ketika menginap, Khomeini melihat seorang anak perempuan yang umurnya masih 4 atau 5 tahun, akan tetapi Wanita kecil tersebut SANGATLAH CANTIK. Maka Khomeini meminta kepada ayahnya untuk ber-MUT'AH dengan anak perempuan kecil tersebut, maka senanglah hati sang ayah dengan kebahagiaan yang luar biasa. Dan sesungguhnya Khomeini tidur dan si anak perempuan kecil tersebut berada dipangkuannya, dan kemudian sesungguhnya terdengar : JERITAN DAN TANGISAN ANAK PEREMPUAN KECIL ITU !! Di pagi harinya, bertanyalah salah seorang dari mereka kepada Khomeini : Apakah anda ber-MUT'AH dengan anak kecil ?? Maka Khomeini menjawab : Sesungguhnya ber-MUT'AH dengan anak kecil adalah boleh, akan tetapi dengan cumbuan dan ciuman serta himpitan paha (meletakkan kemaluan diantara dua pahanya), adapun menjima' maka (Wanita kecil tersebut) belum kuat untuk melakukannya." [لله ثم للتاريخ (حسين الموسوى) ص 37-39]

Image result for kenyataan khomeini Nabi Muhammad nabi yang gagal  Related image  Image result for Fatwa-fatwa Ayahtullah Khomeni mutaah dengan kanak-kanak 
Kanak-kanak Iran yang dibunuh sesudah di sodomi dgn kejam oleh Syiah bagi menutup perbuatan mereka. Fatwa Khomeni gila sex bermutaah dengan bayi.

Perlakuan biadab Khomeini az-Zindiqiah diatas tadi adalah sebagaimana ia membenarkan dan menyatakan dalam kitabnya Tahrirul Wasilah Juz 2 halaman 221 dalam masalah nomor 12 seperti berikut:

وأما سائر الاستمتاعات كاللمس بشهوة والضم والتفخيذ فلا بأس بها حتى في الرضيعة

Ertinya:

"Dan adapun bersenang-senang seperti menyentuh dengan syahwat, bergumul dan menghimpitkan kemaluan di paha maka (hukumnya) tidak apa-apa, walaupun pada anak kecil yang masih menyusui"
 Image result for PENCABULAN YANG DILAKUKAN OLEH AYATULLAH KHOMEINI  Related image
Inilah kitabnya Tahrirul Wasilah Juz 2 halaman 221 yang mempaparkan fatwa gila sex Khomeni itu. Jangan buat sesuka hati. Kamu sedang diperhati setiap hari. Ingat mati...

Dan yang ini Tahrirul Wasilah via Maktabah Syi'ah Online, pernyataan Khomeini di atas terdapat pada halaman 241 di Juz yang sama {II}.
Tahrirul Wasilah via Maktabah Syi'ah Online, pernyataan Khomeini
  
 
Image result for Tahrirul Wasilah via Maktabah Syi'ah Online, pernyataan Khomeini  Image result for Tahrirul Wasilah via Maktabah Syi'ah Online, pernyataan Khomeini

Tahrirul Wasilah via Maktabah Syi'ah Online, pernyataan Khomeini. Malaysia pantau semua pergerakan ajaran Syiah dan melakukan tangkapan semua ahli Syiah diseluruh negeri di M'sia. 

Demikianlah sekilas pandang diantara perbuatan profail yang merupakan suatu yang sah di kalangan Syi'ah tetapi merosak dan menjahanamkan akidah. Betapa buruknya akhlaq-akhlaq mereka, betapa najisnya agama mereka. Tidak ada yang memeluk agama kotor Syi'ah kecuali orang-orang bodoh dan musuh-musuh Islam. Sungguh penuh dengan kebusukan dan kekejian, bahkan dilakukan pula oleh ulama mereka paling tersohor di masa hidupnya, Ayatusy-Syaithan Khomeini az-Zindiqiah yang telah MATI dalam keadaan yang sangat hina sekali.

   Related image Image result for kenyataan khomeini Nabi Muhammad nabi yang gagal   Image result for kenyataan khomeini Nabi Muhammad nabi yang gagal  

PENTADBIRAN ULAMA SYI'AH DI IRAN TIDAK BERPANDUKAN AL-QUR'AN:

Hauzah Ilmiah di Iran adalah institusi resmi pentadbiran ulama-ulama Syiah yang melahirkan para mujtahid, ayatollah. Ulama-ulama dan sebagainya.

Membaca fakta ini akan terbayang di benak kita sebuah madrasah hebat yang mengajarkan ilmu-ilmu agama Islam secara mendalam dan komprehensif dimulai dari pengajaran Al-Qur’an dan Sunnah Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam, kemudian ilmu-ilmu pokok lainnya seperti fiqh, tafsir, tarikh, bahasa arab dan lain sebagainya.

Namun ‘pesantren’ syiah ini berbeza dengan sekolah atau institusi agama lainnya, disebabkan Al-Qur’an yang menjadi pedoman utama dalam beragama dan mendalami ilmu agama Islam ternyata tidak dipelajari di pusat akadimik ulama Syiah tersebut. Bagaimana mungkin, sedangkan selama ini semua umat islam beranggapan bahawa mereka tentunya sebuah akademik sama seperti pusat-pusat pengajian islam merata dunia lain? Silakan baca pengakuan dari ulama-ulama mereka sendiri di bawah ini;

    Image result for kitab-kitab Ayatullah Khomeini Syiah  Image result for kitab-kitab Ayatullah Khomeini Syiah 
Antara kitab yang mengeluarkan kenyataan ini. Surah al Wilayah versi Syiah antara ayat yang dicipta mereka yang dikatakan telah dihilangkan oleh para sahabat Nabi yang mengumpulkan semula ayat-ayat al Quran (mereka maksudkan kepada Saidina Othman afan). 

Khomeini berkata, “Wahai murid-murid Hauzah dan Universit-universit, ahli tahkik, bangkit dan selamatkanlah Al-Qur’an dari kejahatan orang-orang jahil dan ulama suu’ yang menyerang Al-Qur’an dengan sengaja. Perlu diketahui, saya berkata dengan rendah hati bukan dengan cara biasa, saya sangat  bersedih, karena hidupku yang telah berlalu di atas jalan kesesatan dan kebodohan. Untukmu wahai anak-anak Islam yang berani, bangkitkanlah hauzah serta universit-universit agar boleh menoleh kepada Al-Qur’an. Jadikanlah pengajaran Al-Qur’an ada di setiap cabang-cabangaya sejauh pandanganmu dan tujuanmu yang tertinggi, agar anda semua tidak ditakdirkan oleh Allah untuk menyesal di akhir usia kalian ketika kelemahan dan usia tua menghalangi anda beramal kemudian anda menyesali usia muda yang telah lewat, sebagaimana yang saya alami sendiri” (Al-Qur’an, Ats-Tsaql Al-Akbar, Khomeini, hal 33, Al-Qur’an Bab Al-Ma’rifah, hal 68-69)

Ali Khameni berkata “Hauzah Ilmiah (sekarang ini), merupakan hasil dari keadaannya yang jika dilihat dari sejarah tidak punya perhatian yang besar terhadap Al-Qur’an serta pelajaran-pelajaran Qur’ani, kondisi ini (jauhnya Hauzah dari Al-Qur’an serta ilmu-ilmunya) memberikan eampak yang sangat besar terhadap jalannya pembelajaran dan pengajaran di Hauzah Ilmiah, sama saja jika dilihat dari sisi ilmu-ilmu umum atau dari sisi ilmu muamalah.”

“Sesungguhnya sikap menutup diri dan menjauh dari Al-Qur’an yang terjadi di Hauzah-hauzah Ilmiah menyebabkan terjadinya masalah-masalah yang banyak pada masa kini dan kecemerlangannya, begitu juga jauhnya kita dari Al-Qur’an menyebabkan pendeknya pandangan kita dalam menganalisa sesuatu”

“Diantara yang membuat kita heran adalah bahwa seorang penuntut ilmu agama sangat mungkin menjadi seorang alim dan mujtahid dalam masalah-masalah keislaman, pemikiran, serta fiqh dengan tidak bersentuhan dengan Al-Qur’an yang merupakan kitab wahyu!”

“Di antara yang membuat kita bersedih adalah bahwa dengan mudah kita memulai pelajaran dan mendalaminya sampai pada taraf menerima ijazah ‘ijthad’ tanpa harus merujuk kepada Al-Qur’an walau cuma satu kali, kenapa bisa begini? Karena pelajaran-pelajaran kita tidak terikat dengan Al-Qur’an”!

“Di dalam Fiqh terdapat ayat-ayat Al-Qur’an akan tetapi itupun tidak dipelajari, dan tidak diteliti dalam bentuk yang mendalam sebagaimana yang terdapat dalam riwayat-riwayat”

“Dari sini, solusinya adalah mengembalikan setiap perkara ke sumber asalnya yang benar, dan membangun ilmu-ilmu Islam di atas Kitab dan Sunnah, bukan berubah kepada pengetahuan-pengetahuan yang dibangun di atas dengan mengenyampingkan Kitab dan Sunnah, kemudian pelajaran Kitab dan Sunnah beralih ke pelajaran-pelajaran yang tidak pokok, ini merupakan hambatan untuk sampai pada sebuah tujuan, karena sesungguhnya kita membutuhkan usul, fiqh, mantiq, ilmu bahasa arab dan selainnya untuk memahami Kitab dan Sunnah, bukan sebaliknya” (Al-Hauzah Al-Ilmiyyah fi Fikril Imam Al-Khamene’i, Markaz Takhtit wal Manahij Ad- Dirasah, hal 59-60. Dan juga Tsawabit wa Mutaghayyiraat Al-Hauzah Al-Ilmiyyah, Dr. Ja’far Al-Baaqiri, hal 110-112)

     
Husein Fadhlullah, “Kita telah dikagetkan dengan kenyataan bahwa ternyata Hauzah Ilmiah di Najaf, Qom atau yang lainnya tidak memiliki motede pembelajaran Al-Qur’an sama sekali” (Tsawabit wa Mutaghayyiraat Al-Hauzah Al-Ilmiyyah, Dr. Ja’far Al-Baaqiri, hal 111)

Muh. Ya’qubi, “Saya telah katakan di beberapa buku saya, bahwa di antara hal yang sangat disayangkan adalah hilangnya Al-Qur’an dari metode pengajaran di hauzah, saya telah menyusun dengan bentuk yang tidak membuat seorang penuntut ilmu harus membahas Al-Quran Al-Karim secara mendalam dari awal ia belajar hingga akhir. Kemudian ia tidak akan menyentuh pembahasan Al-Qur’an kecuali ketika mencari dalil atas sebuah kaidah nahwu, atau penelitian ushuli serta masalah fiqh, akhirnya menjadi penelitian lewat akal semata, sedangkan Al-Qur’an tidak dijadikan gizi bagi hati, ruh serta obat bagi jiwa.”

“Dan mungkin seorang siswa hauzah akan sampai pada derajat yang tinggi dalam bidang fiqh dan ushul dengan tidak menjalani hidup bersama Al-Qur’an, dan belum mencoba berinteraksi dengan Al-Qur’an dan mendalaminya layaknya risalah perbaikan. Hari-hari dan pekan telah berlalu dan anda tidak mendapat seorang pun penuntut ilmu yang memegang mushaf asy-syarif uuntuk membaca dan mentadabburi ayat-ayatnya, karena tidak adanya hubungan ruh yang mendalam antara dirinya dengan Al-Qur’an, padahal jika hubungan tersebut ada niscaya bekal dan gizinya telah mencukupinya dari selainnya ketika ia mampu meninggalkannya, dan ini merupakan musibah yang besar bagi hauzah dan masyarakat, bahkan bisa jadi sebagian di antara mereka tidak bisa membacanya dengan bentuk yang diinginkan!” (Tsalatsah Yasykuun; Al-Qur’an, Al-Masjid, Al-Imam, hal 39)

Beginilah nasib Al-Qur’an di negeri pusat Syiah ini, jangankan bertanya kepada masyarakat awam yang berada di sana tentang interaksi mereka dengan Al-Qur’an, institusi pembentukan ulamanya pun sama sekali tidak bersentuhan dengan Al-Qur’an Al-Karim, oleh karena itu tidak mengherankan jika banyak kita temukan ulama Syiah yang tidak hafal Al-Qur’an, bahkan ayat kursi yang dihafalkan oleh anak-anak TPA ternyata juga tidak dihafal oleh ulama Syiah (Baca: Dua UlamaSyiah ini Tidak Hafal Ayat Kursi, Maklum Qur'annya Beda), Wallahul musta’an.

Dari: jaser-leonheart.blogspot

Related image  Image result for Fatwa-fatwa Ayahtullah Khomeni mutaah dengan kanak-kanak Image result for Fatwa-fatwa Ayahtullah Khomeni mutaah dengan kanak-kanak 
Kenyataan kontravasi Khomeni, "Nabi saw telah gagal menjalankan tanggungjawabnya". Nikah mutaah yang popular dikalangan penganut Syiah hingga dengan kanak-kanak dan bayi juga boleh bermutaah. Lihat satu sepanduk tajaan Syiah Indonesia yg mempromosi nikah mutaah.. kalimah shadatnya saja sudah menjadi empat kalimah.. bagaimana syiah boleh dikatakan islam??? 

KENYATAAN KHOMEINI: “NABI MUHAMMAD NABI YANG GAGAL”

KIBLAT.NET, Jakarta – Ustadz Fahmi Salim, MA menjelaskan bahwa revolusi Iran bukanlah kebangkitan Islam, tetapi merupakan kebangkitan Syiah pada awal abad ke 15 hijriyah. Dalam revolusi itu Syiah berhasil menggulingkan rezim Reza Pahlevi.

Menurut Fahmi, umat Islam pada awalnya memang belum memahami bahwa revolusi yang terjadi di Iran pada waktu itu adalah revolusi Syiah.

“Akan tetapi sedikit demi sedikit mulai terkuak misi yang dibawa Khomeini selaku pemimpin revolusi Syiah saat itu,” kata Fahmi dalam Tabligh Akbar dan Bedah Buku yang digelar di Masjid An Ni’mah, Perumahan Citra Gran, Cibubur pada Sabtu (31/05)

Peraih gelar MA di bidang Tafsir dan Ulumul Qur’an Universitas Al-Azhar ini mengatakan, para tokoh Islam seperti Buya Hamka dan Pak Natsir sudah mencium gelagat yang tidak beres sejak awal. Pada tahun 1980, Buya Hamka pernah menghadiri undangan ke Iran, ia menyaksikan langsung bagaimana terjadinya kebangkitan versi Syiah. Kebangkitan di Iran itu ingin mengembangkan Syiah ke seluruh dunia.

“Khomeini menyatakan bahwa Nabi Muhammad SAW itu termasuk Nabi yang gagal, tidak berhasil membawa keadilan, tidak berhasil membina umat. Karena sejak awal dulu Nabi tidak berani menyampaikan gagasan tentang imamahnya Ali bin Abi Thalib,” kata Fahmi, menyampaikan kesaksian dari Buya Hamka yang pada saat itu mendengar secara langsung pidato Khomeini.

Fahmi juga menyampaikan pernyataan Muhammad Natsir pada tahun 1983, bahwa Syiah suatu saat akan menjadi bom waktu di Indonesia. Saat itu terbatasnya akses informasi membuat apa yang ada di balik revolusi Iran tidak dapat diketahui. Dengan jaringan informasi yang dia miliki, Natsir berkesimpulan kalau Syiah sampai bisa berkembang di Indonesia, dengan terinspirasi revolusi

 Image result for kenyataan khomeini Nabi Muhammad nabi yang gagal  Image result for kenyataan khomeini Nabi Muhammad nabi yang gagal  Image result for kenyataan khomeini Nabi Muhammad nabi yang gagal 
Kitab Khomeni yang menyebut penghinaan kepada Nabi Muhammad saw. Sahabat-sahabat Baginda dan Isteri-isteri Baginda Tak mungkin boleh diterima oleh semua Ahli Sunah Wal Jemaah (Sunni) sampai hari kiamat sekalipun. 

Khomeini berkata:

“Dan pernyataan Natsir waktu itu mulai terlihat eampaknya akhir-akhir ini,” tuturnya.

Sebagaimana diketahui bersama, jaringan Syiah mulai terang-terangan dalam menyebarkan syiar kesesatannya. Mereka mulai merambah ke berbagai bidang di masyarakat, bahkan mereka memasuki percaturan politik dan pemerintahan. di beberapa daerah Syiah mulai menebarkan teror dan tak segan-segan melakukan aksi kekerasan.

Pada tahun 1984 MUI telah mengeluarkan fatwa tentang pokok-pokok kesesatan aqidah Syiah, dan menghimbau masyarakat untuk meningkatkan kewaspadaan terhadapnya. Kalau saat ini tentunya masyarakat tidak hanya sekadar waspada, demikian tutur Fahmi Salim.

Dalam kesempatan itu, Fahmi Salim menjadi perwakilan Majelis Ulama Indonesia (MUI) untuk menjelaskan kepada masyarakat tentang buku ‘Mengenal dan Memahami Penyimpangan Syiah di Indonesia’.

Bagaimana? Pekara serupa juga akan berlaku di Malaysia jika penyebaran ajaran sesat Syiah ini tidak dibendung dan dihapuskan. Semua pehak, bukan hanya kerajaan sahaja atau penguatkuasa JAKIM dan Majlis Agama Islam negeri-negeri, malahan yang paling berkesan adalah penolakan dari umat islam disemua daerah, kawasan, penempatan, taman-taman perumahan, Kampung-kampung, baik pesatuan atau pun persendirian perlu bertindak menangkap mereka-mereka dan membuat laporan kepada pihak berkuasa dan polis supaya mereka terhapus terus dari bumi Malaysia ini. Ini adalah tugas kamu semua!

 Image result for syiah malaysia 2017  Image result for syiah malaysia 2017 Related image 
Akhbar Sinar 22/7/2013, ketua Syiah Malaysia mengatakan ahlinya berjumlah 1 juta orang. Ternyata selepas disiasat dakwaannya itu satu pembohongan. Kan orang Syiah suka berbohong, jadi jangan percaya apa dia cakap. Enakmen anti Syiah telah diluluskan diseluruh negeri Kedah. Kerana kerap berbohong dlm beragama setengah maula Syiah lair dari Iran dan bersembunyi diluar Negara setelah bertaubat dan menyertai Sunni semula secara senyap. 


PERISTIWA SAIDINA ALI BIN ABI THALIB MEMBAKAR GOLONGAN SYIAH DAN ATHEIS KERANA KEKUFURAN MEREKA;

Ada sekelompok orang yang mengambil bagian harta dari Baitul-Maal, shalat bersama orang-orang lainnya, namun mereka menyembah berhala secara diam-diam. Maka didatangkanlah mereka ke hadapan Khalifa Saidina Ali bin Abi Thalib (untuk dihakimi), lalu mereka ditempatkan didalam masjid atau di penjara.

Kemudian  Ali berkata, “Wahai sekalian manusia, apa pendapat kalian tentang satu kaum yang mengambil bagian harta dari Baitul-Maal bersama kalian, namun mereka menyembah berhala-berhala? Mereka berkata, “Bunuhlah mereka”.

Ali berkata, “Tidak, akan tetapi aku melakukan satu hukuman kepada mereka sebagaimana mereka dulu (iaitu para penyembah berhala) melakukannya kepada bapa kita Ibrahim as”.

Lalu Saidina Ali membakar mereka dengan api. Hadits di atas diriwayatkan oleh Ibnu Abi Syaibah 10/142 & 12/392; sanadnya shahih.

Dari Suwaid bin Ghafalah: Bahwasannya Saidina Ali pernah membakar orang-orang zindiq di pasar. Ketika ia membakarnya, ia berkata, “Allah dan Rasul-Nya benar”. Kemudian ia berpaling dan aku pun mengikutinya. Ia menoleh kepadaku dan berkata, “Suwaid?”.

Aku berkata, “Benar” Aku lalu berkata, “Wahai Amiirul-Mukminiin, aku telah mendengarmu mengatakan sesuatu?” Ali berkata, “Wahai Suwaid, sesungguhnya aku tinggal bersama kaum yang bodoh. Jika engkau mendengarku mengatakan, “Telah bersabda Rasulullah shallallaahu alaihi wa sallam, maka itu benar”.

Hadits tersebut diriwayatkan oleh Ibnu Abi Syaibah 10/141 & 12/391-392; dan sanadnya hasan.

Related image Related image Image result for Gambaran api neraka menurut Syiah 
Membakar bukannya hukuman yang wajar bagi seorang manusia kepada manusia lain. Di Malaysia enekmen acara jenayah juga memperuntukkan hukuman berat kepada mana-mana orang yang melakukan jenayah dengan api. Hanya Allah yang berhak membakar makhluk ciptaanNya baik didunia atau pun diakhirat kelak


GOLONGAN KAFIR SYIAH YANG DIBAKAR SAIDINA ALI ra.

Imam Ibnu Hajar Al Asqalani dalam Fathul Barri 12/270 mengatakan:

Abul Mudhaffar Al Isfirayini mengatakan dalam Al-Milal wan-Nihal bahwa yang dibakar oleh Saidina Ali itu adalah orang-orang Rafidlah yang mengklaim sifat ketuhanan pada diri Saidina Ali. Dan mereka itu adalah Saba’. Pemimpin mereka adalah Abdullah bin Saba, seorang Yahudi yang menampakkan keislaman (menyamar sebagai orang islam). Dia membuat bidah berupa ucapan seperti ini.

Dan sangatlah mungkin asal hadits ini adalah apa yang kami riwayatkan dalam juz 3 dari hadits Abu Thaahir Al-Mukhlish dari jalan Abdullah bin Syariik Al-Aamiriy, dari ayahnya ia berkata: “Dikatakan kepada Saidina Ali, Disana ada sekumpulan orang di depan pintu masjid yang mengatakan bahwa engkau adalah Rabb mereka (tuhan mereka)”

Lantas Saidina Ali memanggil mereka dan berkata kepada mereka, “Celaka kamu semua dengan apa yang kamu katakana itu?”.

Mereka menjawab, “Engkau adalah Rabb (tuhan) kami, pencipta kami, dan pemberi rizki kami”.

Ali berkata, “Celaka kamu, aku hanyalah seorang hamba seperti kamu. Aku makan makanan sebagaimana kamu makan, dan aku minum sebagaimana kamu minum. Jika aku mentaati Allah, maka Allah akan memberiku pahala jika Dia berkehendak. Dan jika aku bermaksiat, maka aku khawatir Dia akan mengadzabku. Maka bertaqwalah kamu kepada Allah dan kemballah (bertaubatlah)”.

 Related image  Image result for Gambaran api neraka menurut Syiah  Related image 
Alam mengalami proses hari kiamat kemudian himpunan manusia di Padang Masyar kemudian manusia melalui titian Sirat hingga jika bernasib baik maka akan terus ke Syurga, tetapi jika mereka bernasib malang akan dihumban kedalam Neraka, Gambaran Neraka Jahanam yg mempunyai api berwarna biru bercampur hitam dan mereh


Tetapi mereka tetap enggan.

Ketika datang hari berikutnya, mereka datang lagi kepada  Saidina Ali, kemudian datanglah Qanbar dan berkata, “Demi Allah, mereka kembali mengatakan perkataan yang sama seperti itu lagi”.

Ali pun berkata, “Masukkan mereka kemari”.

Tetapi mereka masih mengatakan seperti itu juga.

Ketika hari ketiga, Saidina Ali berkata, “Jika kalian masih mengatakannya, aku benar-benar akan membunuh kalian dengan cara yang paling buruk’.

Maka Saidina Ali berkata, “Wahai Qanbar, datangkanlah kepadaku para pekerja yang membawa alat-alat galian dan alat-alat kerja lainnya. Lantas, buatkanlah untuk mereka parit-parit yang luasnya antara pintu masjid dengan istana”. Beliau juga berkata, “Galilah dan dalamkanlah galiannya”.

Kemudian ia memerintahkan mendatangkan kayu api lantas menyalakan api di parit-parit tersebut. Maka Saidina Ali mengarahkan melemparkan mereka ke dalamnya, sampai ketika mereka telah terbakar, ia pun berkata : “Ketika aku melihat perkara yang munkar, Aku sulut apiku dan aku panggil Qanbar”.  Ini adalah sanad yang hasan.

Bantahan Ibnu Abbas ra

Diriwayatkan juga oleh Imam Al Bukhari dalam Shahih-nya, no. 3017, “Bahwasannya Saidina Ali radhiyallaahuanhu pernah membakar satu kaum”.

Sampailah berita itu kepada Ibnu Abbas, lalu ia berkata, “Seandainya itu terjadi padaku, niscaya aku tidak akan membakar mereka, karena Nabi shallallaahualaihi wa sallam bersabda, “Janganlah menyiksa dengan siksaan Allah swt (hanya Allah saja yang layak menghukum makhlukNya dengan hukuman bakar hidup-hidup sebagaimana Dia telah menyediakan Neraka Jahanam kepada mereka yang kufur). Dan niscaya aku juga akan bunuh saja mereka sebagaimana disabdakan oleh Nabi shallallaahualaihi wa sallam, “Barangsiapa yang menukar agamanya, maka bunuhlah ia”.

 Related image Image result for Arab Saudi menyerang Houthi Yaman Image result for Arab Saudi menyerang Houthi Yaman 
Sejumlah warga ikut menembaki militan Houthi saat pasukan koalisi Arab Saudi menyerang beberapa wilayah di Snaah Yaman yg telah hancur. Pasukan artileri Arab Saudi menyerang markas militan Houthi disamping sentiasa bersedia dgn roket penangkis radul balastik Yaman. Rayalyoum melapor pejuang Ansarullah (Houthi) di Yaman mengancam  menyerang semua lapangan terbang Saudi menggunakan  misal mereka. Syiah vs Wahabi.

Maka sampailah perkataan Ibnu Abbas itu pada Saidina Ali, dan ia berkata, “Benarlah Ibnu Abbas”.

Perkataan  Saidina Ali bin Abi Thalib ini diriwayatkan oleh Imam At Tirmidzi no. 1458; dengan status shahih.

Dengan demikian, Ali bin Abi Thalib membenarkan pendapat Ibnu Abbas serta memadamkan pendapatnya terdahulu. Dia menarek balek hukuman itu.

Dari blog: fimadani.com

Itulah apa yang telah terjadi, kemudian selang beberapa tahun kemudian Saidina Ali ra juga turut dibunuh mereka. Lihatlah bagaimana balasan Allah swt jika kita mengambil apa yang menjadi Hak-hak Allah swt. Kita juga turut akan menerima padah walaupun kita dipihak yang benar sekalipun. Dengan terbunuhnya Saidina Ali dan anak-anak baginda, Syiah telah menjadi satu agama sesat bertambah-tambah sesat dan kufur kepada Allah swt. Kemudian ia berkembang luas dan bertambah ahlinya sehingga kini.

Jika sekiranya Saidina Ali ra mangambil langkah bijak dengan memerangi kaum sesat itu dan membunuh mereka saja, terutama memenggal kepala Abdullah bin Saba (dia dibuang Negara ke Iran setelah mengatahui hukuman bakar tidak boleh dibuat) barang kali Syiah telah lenyap dari muka bumi ini dan tiadalah ia berkembang menjadi duri dalam daging umat islam seluruh dunia. Tetapi, semua ini telah didalam perancangan yang telah ditetapkan Allah atau “Kada dan kadar Allah”. Oleh itu semua umat islam Sunni kenalah reda dan berani berhadapan dengan golongan Syiah ini, walaupun mereka memiliki tentera dan senjata yang cangih. Sunni atau ASWJ tidak perlu bimbang kerana kita dipihak yang benar dan pendokong ajaran Nabi Muhammad saw yang sebenar-benarnya dan antara satu-satunya golongan yang menegakkan syaraat Allah swt dimuka bumi ini.


MARI KITA LIHAT APAKAH KEROSAKAN YANG TELAH DAN AMAT BURUK DILAKUKAN SYIAH DI IRAN

KOTA KOTOR BERNAMA QOM;

     
 
Peta Iran dengan Qom diterangkan    Image result for dimana Qom Iran 

Qum coordinat 34.6456*N 50.8796*E. Keluasan 11,526km. per. Kedudukan Qun dekat dgn Tehran. 

Kerusakan kota-kota suci Iran ternyata erat kaitannya dengan para Mullah Syiah. Sebab hanya para Mullah Syiah itu saja yang dapat masuk ke pusat-pusat pendidikan yang dikhususkan untuk gadis-gadis, meski pada dasarnya mengajar di tempat-tempat tersebut terlarang bagi laki-laki di kota Qom. Begitu juga dengan pusa-pusat kesehatan, rumah sakit dan tempat-tempat awam yang dikhususkan buat wanita, banyak dijumpai para Mullah Syiah berjalan-jalan dengan bebasnya seakan mereka adalah kelompok orang yang telah dihalalkan atas semua wanita yang masuk ke tempat-tempat tersebut.

Bahkan kerusakan di kota Qom jauh melebihi kerusakan kota Teheran yang merupakan Ibu kota yang lebih terbuka di banding Qom.

Angka bunuh diri di kalangan wanitanya dengan jalan minum racun sangatlah tinggi, dan hal itu disebabkan oleh tekanan mental yang banyak dirasakan oleh para wanita dan gadis-gadis yang tinggal di kota itu sebagai empak dari situasi yang telah memaksa mereka dan juga cara-cara yang diterapkan oleh "Syurthatul Akhlaqil Hamidah" iaitu polisi penegak akhlak terpuji di bawah kekuasaan para Mullah Syiah.

Image result for dimana Qom Iran  Image result for dimana Qom Iran Image result for dimana Qom Iran 
Maqam Hazrat-e Masuma di Qom menerima kunjungan jutaan pelawat setiap bulan. Fatima Masumeh di Qom, untuk golongan Syiah kota Qum adalah yang kedua kota paling suci. 

Keadaan tekanan kejiwaan inilah yang di saat tertentu dapat memicu tindak kejahatan dari kaum laki-laki Iran untuk melakukan penculikan dan pemerkosaan, bahkan kebanyakannya berakhir dengan pembunuhan mangsa karena takut dilaporkan. Dan sebagian wanita dan gadis mangsa perkosaan pula akan akan  mengakhiri hidupnya dengan cara bunuh diri karena malu dengan apa yang menimpanya.

Nyatanya, wanita di kota Qom selalu dalam resiko penghinaan dan pelecehan seksual, khususnya yang dilakukan oleh kalangan pelajar agama di Hauzah (instiutsi pengajian tinggi). Setiap kali mereka melihat wanita atau gadis yang sedang berada dijalan, maka terburu-buru mereka membuka percakapan dengannya tentang nikah mut'ah, bahkan sedikit pun mereka tidak membuka ruang tanya jawab meski si wanita atau gadis tersebut merasa keberatan. Hal itu dikarenakan apa yang mereka inginkan adalah perkara yang disyari'atkan dan telah ditegaskan oleh pemerintah, di samping mut'ah dalam keyakinan mereka adalah perbuatan terpuji dan telah diwasiatkan oleh para Imam mereka sebagaimana tertulis dalam kitab-kitab Imam mereka.

   Related image  Related image  Image result for Fatwa-fatwa Ayahtullah Khomeni mutaah dengan kanak-kanak 
Aktiviti pelacuran manjadi halal melalui nikah mutaah yg dipromosi oleh Ayahtullah dan Maula2 mereka. Maula2 Syiah masih saja punya nafsu sama anak-anak dan tak takut dosa zina. Qum menjadi pusat aids paling kritikal didunia. Macam2 Syiah hingga menjadi simpang-siur kelangkabut tak tentu arah hingga pengikut menjadi bingung. 

Karena itulah wanita-wanita di Qom harus menanggung penghinaan dan pelecehan seksual ini dari para Mullah Syiah mereka, pemuda dan juga kaum laki-laki. Mereka hanya mempunyai dua pilihan, tetap tunduk dengan aturan Syiah itu atau hidup dalam situasi kepahitan jiwa, kerana akan disiseh dan diberi tekanan berterusan.

Sebagian besar kehidupan rumah tangga di kota Qom juga mengalami kegagalan, karena sebagian besar dari mereka hidup dengan tetap menjalani kebiasaan (zina Mutaah) dan mengikuti adat yang menguasai di kota itu. Adat kebiasaan ini kadang bertentangan dengan tingkat pengetahuan dan sosial mereka, dan adat inilah yang sering kali mendorong kaum lelaki untuk melakukan mut'ah sebab mereka mengambil contoh dari para Mullah Syiah mereka. Dan sebaliknya banyak para isteri yang kemudian membalas perbuatan suaminya dengan menjalin hubungan dengan lelaki lain. Inilah yang menyebabkan kehidupan rumah tangga mereka berakhir dengan kegagalan lalu dilanjutkan dengan perceraian. Menurut penelitian tentang keadaan sosial di kota Qom, ternyata angka perceraian di kota itu menduduki peringkat terbesar kedua di negara Iran.

Seperti diketahui bahwa pengadilan yang khusus menangani kes-kes penceraian di Iran dilaksanakan dengan perantara Peguam-peguan dan hakim-hakim yang selalu memotivasi para wanita dan gadis untuk melakukan perceraian, dan segera setelah perceraian itu mereka dipindahkan ke Yayasan-yayasan sosial dengan alasan menolong mereka agar cepat mendapatkan pekerjaan, namun pada kenyataannya mereka terjebak dalam perangkap para Mullah Syiah untuk dijadikan budak dengan alasan Zina Mut'ah. Yayasan Az-Zahra' termasuk Yayasan paling terkenal yang menjadi tempat tinggal para janda dan tempat bersenang-senangnya para Mullah Syiah dan para pelajar agama di Hauzah yang sangat menginginkan berbuat mesum (sex zina) atas nama Mut'ah.

Sampai ada hal yang sangat sulit dipercaya, jika dikatakan ada data yang tidak resmi menegaskan bahwa kota Qom telah mencatat angka tertinggi dalam masalah aborsi dengan cara yang tidak diatur oleh undang-undang. Sehingga sangat mustahil bila dalam sehari tidak ditemukan janin-janin yang telah dibuang di tempat-tempat sampah atau selokan air.

   Image result for pembuangan bayi di kalangan remaja Related image 
Janin bayi yang dibuang ditepi jalan Qum dilihat orang ramai dan lain2 kes pembuangan bayi kerana gadis-gadis yg dimutaah itu merasa sangat malu dan tidak sanggup berhadapan dgn masyarakat jika mereka mempunyai anak tapi tiada suami atau tampa nikah yg sah. 

Kerusakan kota Qom tidak hanya itu, sebab kerusakan-serusakan lain juga telah mencatat angka yang sangat tinggi seperti pertikaian dan perkelahian antar kelompok (gangsterisem) dan perseorangan yang menyebabkan bertambahnya korban kematian dan kecedraan di Hospital Nakui di Qom setiap harinya. Salah satu jalan yang sering terjadi perkelahian adalah di Jalan Bajik.

Kota Qom juga mencatat angka tertinggi kedua penderita AIDS. Inilah kesan terhebat diatas keseronokan masyarakat Syiah dengan amalan zina Mut’ah yang mereka amalkan. Kebanyakan keatas pelajar dibandar ini yang terikut-ikut dengan amalam Mut’ah itu. Para Mullah Syiah kebanyakkannya terselamat dari jangkitan HIV atau AIDS kerana mereka lebih gemar melakukan zina Mut’ah dengan kanak-kanak daripada wanita dewasa kerana mengatahui bahawa mejoriti wanita dewasa telah “digunakan” oleh orang lain yang mungkinnya adalah pembawa jangkitan yang membawa maut. Itulah adalah salah satu sebab mengapa mereka mengeluarkan fatwa kontravasi yang membolehkan bermut’ah dengan kanak-kanak. Kematian akibat AIDS dikota ini juga sangat tinggi tetapi mereka menyembunyikan fakta ini dari pengatahuan umum kerana malu dan untuk menutup kecabulan dan kerosakan yang berpunca semuanya dari fatwa sesat Maulla Syiah mereka.  

Image result for hari aids di iran 
Image result for hari aids di iran Related image 

Negara Iran yang kita kenal dengan pusatnya agama Syi'ah, sekarang ini sedang dihadapkan pada PR besar yaitu menangani dahsyatnya penyebaran HIV AIDS
    
Demikian juga dengan angka pecandu kokain jenis "crack", tercatat bahwa satu dari tiga orang di kota Qom adalah pecandu opium. Iran yang diketahui dunia mungkin hanya kerana kepercayaan songsang Syiah mereka dan mngkin juga sebagai sebuah Negara yang memiliki peledak Nuclier hingga dikenakan sekatan perniagaan oleh PBB sikit masa dulu. Kini setelah Iran dilihat berbaik-baik dengan Amerika, maka mereka dilihat lebih terbuka dan diberi sedikit ruang oleh dunia. Disebalik itu semua tahu kah anda bahawa Iran adalah pengeluar candu opium terbesar dunia? Dicelah-celah gunung ganang Negara ini adalah merupakan ladang-ladang besar opium, seperti juga Afganistan yang terkenal kerana opiumnya yang berkuliti tinggi. Merekalah yang membekalkan opium ke Amerika dan Prancis terbesar bagi tujuan perubatan (kononnya). Disebalik itu semua, rakyatnya menjadi mangsa “ujian” bahan dadah baru yang dikeluarkan Negara-negara tersebut. Khomeni sendiri diketahui sebagai salah seorang pencandu opium sedikit masa dahulu sebelum dia mati.

Kota Qom juga tercatat sebagai kota yang paling banyak menggunakan minuman keras ‘Oplosan’ yang mengandung bahan kimia yang dapat menyebabkan kematian atau hilangnya penglihatan, sebagaimana yang pernah terjadi dalam peristiwa peringatan "Ied Nouruz" (perayan kaum Majusi) di Qum dahulu. Didalam peristiwa itu, orang ramai berarak dijalan-jalan raya sambil meminum arak jenis ini sehingga ribuan diantara mereka mati bergelimpangan dijalan-jalan seolah-olah sebuah “pesta kematian” atau “pesta membunuh diri beramai-ramai”. Peristiwa berdarah ini disembunyikan oleh kerajaan Syiah Iran dari pengatahuan dunia supaya mereka tidak kelihat membiarkan perusahan racun kimia dalam minuman keras beroperasi cergas disini. Bagaimana mungkin, kerana mereka tetap mahu berselindung sebagai pengamal agama islam dimana islam mengharamkan arak. Penipuan mereka tidak boleh dibendung semuanya, kerana ramai di Qum yang mengatahui kejadian ini dan menceritakan kejadian ini keluar. Itulah sebabnya Maulah Syiah mereka tidak langsung mahu bercakap berkenaan kesah “Ledun Nairuz” itu, walaupun mereka ditanya berkenaannya.
  Related image Related image 
Ketagihan opium, kokain dan minuman arak Istak keluaran Iran antara yang tinggi didunia. Istak merupakan bir tetapi tetap haram bagi umat islam kerana ia memabukkan.

Kadar penganguran dan sukarnya mancari mata pencarian masyarakat dan tingkat kemiskinan di kota Qom juga sangat tinggi. Angka kemiskinan dan kelaparan di kota ini sangat tidak boleh dipercaya. Banyak masyarakat di kota ini yang sangat doaif dan hanya manpu sekedar melindungi diri mereka dari cuaca dingin yang ekstrim atau musim panas yang menyengat. Makanan mereka sehari-hari adalah roti dan air, dan agak lebih baik sedikit adalah makaroni. Sering kali orang tua mereka menyaksikan kematian anak-anaknya di depan mata mereka karena tidak mampu berubat di Hospital atau klinik, bahkan mereka juga tidak mampu memiliki perlindungan insuran kesihatan kerana keutamaan mereka hanyalah makanan sahaja.

 Image result for buruh kanak-kanak Related image 
Kanak-kanak dan wanita menjadi buruh paksa untuk terus hidup akibat kemiskinan yang berlarutan di Iran. 

Di antara keluarga-keluarga miskin di kota Qom juga sangat ramai yang mengajikan anak-anak kecil mereka berkerja di kilang pembuatan batu bata dari malam hingga siang hari untuk sekedar bertahan hidup. Kerajaan Syiah Iran seolah-olah tidak menghiraukan kesusahan rakyatnya. Kerajaan tidak menyediakan peluang pekerjaan kepada rakyat, tidak menyediakan perumahan kos rendah, tidak menyediakan pasarana jalanraya yang baik, tidak menyediakan air bersih, tiada system pembentungan yang baik, tidak ada system saliran pertanian yang sempurna kepada petani, tiada hospital yang murah untuk mereka dan berbagai lagi kemudahan asas rakyatnya yang diabaikan. Mereka hanya membangun system pertahanan dan membeli senjata cangeh dari Rusia dengan menggunakan wang hasil minyaknya.

Pandangan seperti ini berlaku ditengah-tengah kebanyak para Mullah Syiah yang hidup dalam keadaan serba mewah yang dihasilkan dari kekuasaan mereka atas projek-projek ekonomi dan kepemilikan saham pada banyak perusahaan-perusahaan besar. Mereka mendapatkan bahagian itu dari apa yang dinamakan harta "humus" iaitu berhak atas 5% dari harta yang diambil dari para pengikutnya. Harta humus ini bisa mencapai mallion Tuman (matawang Iran) dalam setahunnya sehingga memungkinkan para Mollah Syiah memiliki bangunan-bangunan istana di kawasan elit perumahan seperti Salarie, Amin Boulvare dan lain-lain di samping kepemilikan mereka atas rumah-rumah mewah di kawasan Niavaran utara Teheran. Ini merupakan satu penindasan berat kepada rakyat Iran keseluruhannya dan tidak akan dapat keluar dari masaalah ini hingga akhir zaman kelak.

 Image result for Rumah orang kaya dan ayatullah di Iran Image result for Rumah orang kaya dan ayatullah di Iran 
Rumah mewah Maula Syiah dan satu kawasan baru perumahan elit diIran.Mereka hidup mewah dgn duit rakyat hasil dari wang zakat yg dibayar kepada mereka, sedangkan rakyatnya menderita kerana rumah mereka hancur terkena gempabumi dan sasaran roket musuhnya.

Sumber: jaser-leonheart.blogspot.

----------------------------------------------------------------------------------------------
 Image result for pembohongan ayahtullah Iran berkenaan mekah dan madinah  Related image Related image 
Rancana Iran mengepong Mekah dan MadinahHanya Arab Saudi yang berfahaman wahabi menjadi sasaran sebenar Iran sejak dahulu lagi. Syiah Iran mengepong keliling Arab Saudi dan mungkin satu hari nanti mereka benar2 akan memusnahkan Mekah dan Madinah. 

Pendustaan Syi’ah Keatas Kota Suci Makkah Dan Madinah

 Sumber: leftshia Oleh Abu Minhâl

Adalah Makkah dan Madinah, dua tempat suci yang selalu memesona pandangan kaum muslimin. Kedudukan dua tanah suci ini menjadi tambatan hati mereka yang beriman kepada Allah Ta’ala dan meneladani Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam. Magnet dua tanah haram ini mengalahkan kota-kota lain di dunia. Terbukti, umat Islam selalu berbondong-bondong mengunjunginya, baik melalui ibadah haji maupun umrah. Selain itu, dua kota ini juga menjadi benteng keimanan terakhir. Iaitu saat tempat-tempat lain dilanda kegoncangan iman. Disebutkan dalam hadits shahîh, Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda:

إِنَّ الْإِيمَانَ لَيَأْرِزُ إِلَى الْمَدِينَةِ كَمَا تَأْرِزُ الْحَيَّةُ إِلَى جُحْرِهَا
“Sesungguhnya iman akan kembali ke Madinah seperti seekor ular yang kembali ke lubang sarangnya” [HR. al-Bukhâri dan Muslim]

Dua kota suci ini aman dari terjangan fitnah Dajjâl, saat semua kota di dunia terjamah oleh fitnahnya. Allah 
Subhanahu wa Ta’ala menempatkan malaikat-malaikat untuk menjaga dua kota suci tersebut. Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda mengisahkan perkataan Dajjal.

فَلَا أَدَعُ قَرْيَةً إِلاَّ هَبََطْتَهَا فِيْ أَرْبَعييْنَ لَيْلَةً غَيْرَ مَكَّةَ وَ طَيِّبَةٍ

(Dajjal mengatakan) : Tidaklah aku membiarkan suatu daerah kecuali pasti aku singgahi dalam masa empat puluh malam, selain Mekkah dan Thaibah (Madinah)” [HR. Muslim]
  Image result for kitab-kitab Ayatullah Khomeini Syiah  Related image Image result for kitab-kitab Ayatullah Khomeini Syiah 
Hakikatnya kedua-dua kota suci Syiah ini menjadi pust aids kerana amalan nikah Mutaah zina Syiah dan penghambaan kaum wanita yg sangat dahsyat didunia. 

Penjelasan Rasulullah Muhammad Shallallahu ‘alaihi wa sallam ini menjadi panutan kaum muslimin. Akan tetapi kaum Syi’ah memiliki keyakinan yang berbeda. Menurut mereka, tempat suci yang mulia ialah kota Qum. Katanya, kedudukan kota ini lebih tinggi dari pada Ka’bah, Makkah dan Madinah. Terhadap hadits-hadits shahîh yang menegaskan keutamaan Makkah dan Madinah, mereka bersikap sebagaimana kaum Yahudi dan Nashara melakukan tahrîf (pembelokan atau menyongsang arus) dan mengkotak-katiknya, supaya makna yang dikandung hadits tersebut seolah mendukung hawa nafsu mereka.

Ulama hadits dari kalangan Syi’ah membelokkan hadits-hadits ini ke “kota suci” mereka, iaitu kota Qum di negeri Iran. Anggapan mereka, kota Qum itulah wilayah yang akan selamat dari fitnah Dajjâl, dan dari hantaman malapetaka maupun musibah. Begitu pula dengan penduduknya. Jadi menurut mereka bukan Makkah atau Madinah.

Dalam Bihârul-Anwâr (57/213), seorang tokoh Syi’ah (palsu) yang bernama al-Majlisi berkata: “Sungguh, malapetaka terjauhkan dari kota Qum dan para penduduknya. Akan datang suatu masa, saat kota Qum dan para penduduknya akan menjadi hujjah di hadapan seluruh makhluk. Peristiwa itu terjadi saat imam kita ‘alaihis-salâm masih dalam masa pertapaan sampai pada saat kemunculannnya. Kalau tidak demikian, niscaya bumi akan menenggelamkan penghuninya. Sungguh malaikat-malaikat menghalangi musibah-musibah atas kota Qum dan penduduknya. Tidaklah seseorang yang bertangan besi berniat buruk kepadanya kecuali akan dilumpuhkan oleh Dzat yang mengalahkan para perusak itu dan akan menyibukkannya dengan musibah, malapetaka maupun musuh. Dan Allah akan membuat orang-orang tersebut melupakan kota Qum dan penduduknya, sebagaimana mereka telah melupakan Allah”. 

Selanjutnya al-Majlisi mengatakan (penipuan), telah diriwayatkan melalui beberapa sanad dari ash-Shâdiq alaihis-salâm, bahwa beliau bercerita tentang kota Kufah dengan penuturannya: “Kota Kufah akan kosong dari kaum mukminin. Ilmu akan menjauh darinya, seperti seekor ular menjauhi sarangnya. Setelah itu, ilmu akan terlihat di suatu daerah yang bernama Qum. Akhirnya, ia menjadi sumber ilmu dan keutamaan. Sampai orang yang teraniaya tidak memiliki lagi hujjah dalam agama. Seandainya tidak demikian, niscaya bumi akan menenggelamkan penghuninya dan tidak ada hujjah apapun yang tersisa. Dari sana (Qum) ilmu menyebar luas menuju seluruh negeri di Timur dan Barat. Maka, hujjah Allah akan sempurna di hadapan para makhluk, sehingga tidak ada seorang pun yang tidak tersentuh ilmu dan agama di dunia ini. Kemudian, muncullah sang imam ‘alaihis-salâm untuk mendatangkan kemarahan dan kemurkaan Allah kepada para hamba-Nya. Sesungguhnya Allah tidak membalas dendam kepada para hamba selain karena mereka telah mengingkari hujjah”. 

Di bahagian lain (palsu), halaman 214, ia berkata: “Dari Ahmad bin Muhammad bin ‘Isâ dari al Hasan bin Mahbûb dari Abu Jamîlah al Mufadhdhal bin Shâlih dari seorang lelaki dari Abu ‘Abdillah ‘alaihis-salâm, ia berkata: “Jika malapetaka telah menimpa di seluruh negeri, maka bergegaslah ke kota Qum dan tempat di sekitarnya dan penjuru-penjurunya. Sesungguhnya malapetaka tertolak di dalamnya”. 

Tentang kota Qum, Muhammad Bâqir al-Majlisi mengatakan dalam Bihârul-Anwâr (2/207): Dari ash-Shâdiq Ja’far bin Muhammad ‘alaihis-salâm, ia berkata: Ayahku telah menceritakan kepadaku dari kakekku dari ayahnya, ia berkata: Rasulullah bersabda: “Dalam perjalanan Isra` menuju langit, Jibrîl memanggulku di atas bahu kanannya. Aku menyaksikan daerah berwarna merah di dataran yang tinggi. Lebih indah warnanya dibandingkan za’farân, lebih harum ketimbang aroma misk. Tiba-tiba muncul seorang yang sudah tua-renta mengenakan burnus. 

Maka aku bertanya kepada Jibrîl: “Tempat apakah yang berwarna merah ini yang lebih indah dari za’farân dan lebih wangi dari minyak misik”. Jibriil menjawab,”Itu adalah tempat para pembelamu dan pembela ‘Ali?” 

Kemudian aku bertanya: “Siapakah orang tua yang mengenakan burnus?”

Jibriil menjawab,”Ia adalah Iblis.” Aku bertanya,”Apa yang ia inginkan dari mereka (penduduknya)?” Jibriil menjawab, “Ia ingin memalingkan mereka dari penetapan kepemimpinan Amirul- Mukminîn (‘Ali bin Abi Thâlib) dan mengajaknya untuk berbuat fasik dan kejahatan,” Aku berkata,”Wahai Jibrîl, tolong turunkan aku kepada mereka,” maka Jibrîl membawaku kepada mereka melebihi kecepatan kilat yang menyambar dan pandangan yang berkedip. 

Related image Image result for Syiah meriwayatkan hadis dari keladai Related image
Keldai utk tonggangan dan mengangkat barang2 bukan utk berkata2. Manusia menjadi terlalu bodoh diakhir zaman ini. 
   

Kemudian aku berkata: “Qum (berdirilah) wahai makhluk terlaknat (Iblis). Ganggulah musuh-musuh mereka (Ahli Sunnah) pada harta-harta, anak-anak dan istri-istri mereka. Sesungguhnya para pembelaku dan pembela ‘Ali, tidak ada kekuatan atas dirimu untuk menguasai mereka. Sejak itulah ia dinamakan kota Qum”

Di tempat (hadis palsu) lain (57/207), al-Majlisi berkata: Ali bin Muhammad al-‘Askari dari ayahnya dari kakeknya Amirul-Mukminin ‘alaihimus-salâm, ia berkata: Rasulullah berkata: Pada perjalanan Isra`ku ke langit tingkat empat, aku melihat sebuah kubah yang terbuat dari permata, memiliki empat tiang dan empat pintu. Nampak seolah-olah sutera hijau. Aku bertanya,”Wahai Jibrîl, kubah apakah seindah itu yang tidak aku saksikan di langit empat?” Jibrîl berkata,”Wahai kekasihku Muhammad. Itu adalah gambar kota yang bernama Qum. Disana akan berkumpul para hamba Allah yang beriman, menunggu engkau dan syafaatmu pada hari Kiamat dan hari Hisab …”. 

Riwayat dusta lain yang menceritakan keutamaan kota Qum dan penduduknya, konon riwayat itu disampaikan al-Hasan bin ‘Ali bin al-Husain dari Abu ‘Abdillah ash-Shâdiq ‘alaihimus-salâm, bahwa ada seorang lelaki menemuinya sembari bertanya: “Wahai keturunan Rasulullah, aku ingin bertanya suatu masalah yang belum pernah ditanyakan orang lain sebelumku dan tidak akan ditanyakan orang setelahku?” Ia bertanya,”Apakah tentang hari penghimpunan makhluk dan kebangkitan mereka?” Lelaki itu menjawab,”Iya benar, demi Dzat yang mengutus Muhammad dengan kebenaran sebagai pemberi kabar gembira dan peringatan. Aku tidak ingin menanyakan kecuali tentang itu”. 

Ia menjelaskan: “Seluruh umat manusia akan dihimpun di Baitul-Maqdis, kecuali (penduduk) daerah yang disebut Qum. Mereka menjalani hisab di kubur-kubur mereka, dan (setelah itu) dihimpun menuju surga,” kemudian ia menambahkan: “Penduduk kota Qum, mereka telah diampuni”. Lelaki itu pun melompat sembari berkata: “Wahai putra Rasulullah, apakah itu khusus bagi penduduk kota tersebut?”. Ia menjawab,”Iya, benar, bagi mereka dan orang-orang yang berkeyakinan seperti mereka.” 

Related image Related image Image result for Gambaran api neraka menurut Syiah

Azab Neraka bakal menanti. Sebuah lubang gunung berapi bakal menyemburkan lavanya. Lubang hidup lava gunung berapi ini sentiasa membara yang boleh dilihat di Turkeministan hingga kehari ini. 

Kitab-kitab Syi’ah dan buku-buku rujukan utama mereka sarat dengan muatan-muatan ini. Mereka beranggapan bahwa negeri-negeri kaum muslimin dan bangsa Arab merupakan negeri yang buruk, dan tidak ada kebaikan sedikit pun di dalamnya. Kebaikan hanya menaungi wilayah-wilayah yang mereka tempati, terutama kota Qum.

Pernyataan mereka dapat ditelusur dalam buku-buku utama yang menjadi rujukan Syi’ah, bukan tuduhan yang tanpa alasan. Ini perlu diketahui oleh kaum muslimin agar tetap menyadari betapa besar kebencian dan kedengkian kaum Syi’ah kepada kaum Muslimin, pengikut Nabi Muhammad Shallallahu ‘alaihi wa sallam.

Padahal jika dinalar secara sederhana saja, riwayat yang dibawakan oleh orang-orang Syi’ah itu sangat bertentangan dengan logik dan kenyataan yang ada. Sebagaimana terlihat semenjak zaman Rasulullah, negeri Persia tempat kota Qum terpetakan merupakan basis kaum Majusi. Sebuah bangsa yang tidak beriman kepada Allah. Sesembahan mereka ialah api, yang sangat jelas tidak sebanding dengan keutamaan manusia. Sama sekali tidak ada unsur tauhid. Disebutkan dalam hadits, beliau n menceritakan bahwa Persia akan takluk di bawah kaki kaum muslimin. 

    Image result for kenyataan khomeini Nabi Muhammad nabi yang gagal Related image Related image 

Oleh karena itu, bagaimana mungkin Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam dan keturunannya menyanjung kota Qum yang memiliki karakter seperti itu? Hal ini, tentu berbeda dengan jazirah Arab dan Syam yang memang menjadi tempat para nabi dan rasul Allah. Wallahul-Hâdi.

Diadaptasi dari tulisan Syaikh Jamâl Sa’ad Hâtim, berjudul Mâ Dzâ Qâla asy-Syâ’ah ‘an Ahli Haramain wasy-Syâm, dalam Majallah at-Tauhîd, 424 hlm. 36, Rabi’ul-Awwal 1428 H

Sebelum ini kan telah atok tulis berkenaan Bandar Qum yang penuh dengan maksiat, penagihan dadah dan keruntuhan moral yang amat meruncing disitu. Jadi bagaimana mereka memilih Bandar Qum ini menjadi mulia sedangkan Bandar ini telah menjadi sangat terok keadaannya.  Oleh itu boleh kah kota Qum itu  hendak disamakan dengan Mekah atau boleh kah Bandar Qum itu mengantikan Mekah? Jawapannya, tentu sekali mustahil, sedangkan keistimewaan Mekah akan tetap utuh sampai hari kiamat kerana ia tercatit didalam al Quran Karim. Begitu juga satu lagi Bandar suci orang-orang Syiah ialah Karbala yang kononnya lebih suci dari Madinah atau pun Mekah. Mereka meletakkan dua Bandar ini iaitu Qum dan Karbala bagi mengantikan Mekah dan Madinah yang hanya kaum mereka saja percaya dengan yakin kerana dihasut untuk menurut kata-kata Maulla dan Ayahyullah mereka. Promosi demi promosi berkenaan Bandar ini telah mereka lakukan supaya mereka berpaling keyakinan dan mempercayai bahawa Qum dan Karbala itu tempat suci bagi Syiah tetapi malangnya ramai juga setiap tahun akan mengerjakan haji atau umrah ke Mekah dan juga melakukan ziarah ke Madinah seperti umat islam yang lain. Itulah hakikatnya sebenar dimana kehendak Allah lebih utama dari kehendak-kehendak Maulla dan Ayahullah itu semua, dimana tiada seorang pun manusia boleh mengatasi kekuasaan Allah SWT. Mereka buatlah bagaimana sekali pun, akhirnya mereka sendiri yang akan merasa letih dan putus asa dengan kerja bodoh mereka itu.
 Image result for Fatwa-fatwa Ayahtullah Khomeni mutaah dengan kanak-kanak  Related image Image result for Fatwa-fatwa Ayahtullah Khomeni mutaah dengan kanak-kanak
Sepasang penganut Syiah yg dibawa ke Makamah Syariah utk diadili kerana mengamalkan nikah Mutaah yg tidak sah dlm Undang2 Syariah M'sia. Kumpulan extrim Daesh hitam dan putih yg diketuai oleh Hassan Nasarullah utk membunuh seberapa ramai Sunni dinegara2 yg mereka masuki. Sebuah kitab Syiah yg menjaelaskan menganjurkan untuk membunuh Ahli Sunnah, dengan cara meruntuhkan bangunan, atau meruntuhkan rumah mereka supaya tidak diketahui siapa yang bunuh. 

Syiah Muhammadiyah Menolak Konsep Imam Mahdi Versi Mejoriti Syiah

oleh leftshia

Pertanyaan tentang Imam Mahdi pernah ditanyakan kepada Majlis Tarjih dan Tajdid Muhammadiyah. Pertanyaan tentang imam mahdi ini disertai dengan 2 pertanyaan lain, namun admin hanya mengutip pertanyaan dan jawabannya tentang Imam mahdi. Jika pembaca ingin membaca secara lengkap dapat diunduh di sini.

Pertanyaan:
Bagaimana i’tiqad Muhammadiyah mengenai Imam Mahdi yang akan muncul bersamaan dengan turunnya Nabi Isa a.s.?

Jawapan:
Kami menegaskan keyakinan Muhammadiyah terhadap Imam Mahdi yang akan muncul pada akhir zaman, perlu anda ketahui bahwa paham tentang adanya Imam Mahdi berkembang dalam kalangan Syiah Imamiyah. Menurut Syiah Imamiyah pada akhir zaman akan datang seorang khalifah yang adil dari keturunan Ali bin Abi Thalib r.a. dengan nama-nama Mahdi, yang akan berkuasa di seluruh dunia Islam.

Paham tentang Imam Mahdi pada mulanya termasuk rekayasa dan strategi Syiah Imamiyah untuk mengimbangi kerajaan Bani Umayyah yang memerintah dengan penuh penindasan kepada pengikut Ali bin Abi Thalib pada waktu itu. Sementara menunggu munculnya Imam Mahdi, maka dunia ini dipimpin oleh tokoh-tokoh spiritual Syiah yang kasat mata (rijalul qhaib) yang susunannya terdiri dari seorang Quthub atau Qhaus yang diberi nama Insan Kamil, empat orang Autad sebagai menteri, tujuh orang Abdal, dua belas orang Nukaba’ dan tiga ratus orang Nujaba.

Dengan mudah dapat dibantah bahwa kerajaan batin itu yang dikendalikan oleh orang-orang kasat mata tersebut (rijalul qhaib) pada hakikatnya tidak ada, itu hanya imajinasi orang Syiah, tidak bisa diterima oleh akal dan naql (Syara). Begitu pula dengan Imam Mahdi yang dalam masyarakat Jawa disebut Ratu Adil. Muhammadiyah tidak meyakini adanya Imam Mahdi, karena tidak berdasar kepada dalil-dalil yang mutawatir.

Menurut Ibnu Khaldun, bahwa cerita tentang Imam Mahdi sangat simpang siur sumbernya dari golongan Syiah, tidak jelas ujung pangkalnya. Soal Imam Mahdi oleh musuh-musuh Islam dipakai sebagai senjata untuk merusak Islam, seperti adanya klaim dari Mirza Ghulam, di samping sebagai Nabi juga sebagai Mahdi.

 Related image  Image result for kitab-kitab Ayatullah Khomeini Syiah Image result for kitab-kitab Ayatullah Khomeini Syiah

Diawal pentadbiran Khomeni selepas rusuhan Revolusi besar2an rakyat Iran menentang kezaliman Raja Shah ribuan penganut islam Sunni terutama imam dan ulama telah dibunuh dgn digantung dihalayak ramai sebagai amaran kepada kaum Sunni yg cuba menentang Syiah. Syiah sedang menunggu kemunculan al-Qaim atau Imam ke-12 atau Imam Mahdi yang telah dua kali bersembunyi dalam lubang Sardab di Sammara’. Bukti-bukti berikut telah mebuktikan bahawa orang yang akan mengisi jawatan Imam ke-12 tidak lain melainkan Dajjal, berdasarkan keterangan agama Syiah sendiri (hadis-hadis dan karya-karya Syiah yang dikaitkan sebagai kata-kata para imam a.s mereka). Ahli Sunnah harus sentiasa berwaspada dan berhati-hati dan menyimpan dalam minda mereka bahawa Shiah adalah pengikut dan tentera Dajjal yang bakal muncul nanti.

Memang terdapat beberapa riwayat yang dinilai bertolakbelakang dan ternilai dhaif dengan kebanyakan riwayat yang membicarakan seputar masalah ini. Riwayat-riwayat yang lemah dan bertolakbelakang dengan riwayat-riwayat yang kuat itu di antaranya:

عَنْ ثَوْبَانَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: إِذَا رَأَيْتُمُ الرَّايَاتِ السُّوْدِ قَدْ جَاءَتْ من قِبَلِ خُرَاسَانَ فَأْتُوهَا فَإِنَّ فِيْهَا خَلِيْفَةُ اللهِ اْلمَهْدِيِّ. [رواه أحمد]

Artinya: “Diriwayatkan dari Tsauban, ia berkata: Rasulullah saw bersabda: Apabila kalian melihat panji-panji hitam datang dari Khurasan maka datangilah meskipun dengan merangkak di atas ais, karena di dalamnya ada khalifah Allah, (iaitu) al-Mahdi.” [HR. Ahmad]

Dalam sanad riwayat ini terdapat Ali bin Zaid yang dinilai oleh para ulama kritikus hadits sebagai dha’if. Bahkan ia banyak memiliki riwayat munkar yang hanya diriwayatkan olehnya. Jadi keseluruhan periwayatannya tidak bisa dijadikan argumen. Hadits ini juga digunakan oleh Bani Abbas (Dinasti Abbasiyah) sebagai justifikasi bahwa al-Mahdi akan muncul dari kelompok mereka, di mana keyakinan mereka ini bertentangan dengan banyak riwayat yang lebih kuat bahwa al-Mahdi yang sebenarnya akan muncul dari keturunan Nabi (ahlu bait) yang mempunyai nama yang sama dengan Nabi dan nama bapak Nabi, Muhammad bin Abdullah.

Namun demikian, jika ditelisik lebih seksama ternyata banyak ulama seperti al-Hafizh Abu Hasan al-Abiri dan Imam asy-Syaukani juga Ibnu Taimiyah dan muridnya Ibnu al-Qayim al-Jauziyah berpendapat bahwa hadits-hadits yang membicarakan tema ini memang mayoritas derajatnya ahad. Tetapi jika ditinjau secara menyeluruh akan ditemukan kandungan satu hadits mendukung hadits lain. Baik kandungan khusus (seperti hadits yang menceritakan ciri-ciri fisik al-Mahdi) maupun kandungan umum. Terkadang ada hadits yang membicarakan asal usulnya (al-Mahdi) dari keturunan Nabi saw, lalu ada hadits lain yang menerangkan kondisi kehidupan saat al-Mahdi memimpin. Jika kita urutkan, maka kita akan dapati semacam keselarasan yang sama-sama menerangkan bahwa al-Mahdi akan keluar di akhir zaman (kandungan umum). Dengan demikian dari segi kandungan khusus, maka hadits semisal yang menerangkan ciri fisik al-Mahdi berstatus ahad, namun dari segi kandungan umum, maka hadits ini adalah mutawatir ma’nawi. Dan derajat mutawatir ma’nawi ini telah menjadi ijmak ulama untuk menerimanya.

Di antara beberapa riwayat mutawatir ma’nawi itu ialah;

عَنْ أُمِّ سَلَمَةَ قالَتْ: سَمِعْتُ رَسُولَ الله صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ: «المَهْدِيُّ مِنْ عِتْرَتِي مِنْ وَلَدِ فَاطِمَةَ. [رواه أبو داوود]

Artinya: “Diriwayatkan dari Ummu Salamah, ia berkata: Aku mendengar Rasulullah saw bersabda: Al-Mahdi berasal dari keluargaku dari anak Fatimah.”[HR. Abu Dawud]

عَنْ عَبْدِ اللهِ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ لَوْ لَمْ يَبْقَ مِنَ الدُّنْيَا إلاَّ يَوْمٌ لَطَوَّلَ اللهُ ذَلِكَ الْيَوْمَ  ثُمَّ اتَّفَقُوا حَتَّى يَبْعَثَ رَجُلاً مِنِّي أوْ مِنْ أهْلِ بَيْتِي يُوَاطِىءُ اسْمُهُ اسْمِي وَاسْمُ أبِيهِ اسْمَ أبِي. [رواه أبو داوود]

Artinya: “Diriwayatkan dari Abdullah, dari Nabi saw, beliau bersabda: Seandainya dunia hanya tinggal sehari, Allah pasti akan memanjangkan hari itu sampai Allah mengutus seorang laki-laki dariku, atau dari keluargaku, yang namanya sama dengan namaku dan nama ayahnya sama dengan nama ayahku.” [HR. Abu Dawud]

 Image result for Gambaran api neraka menurut Syiah Related image  Related image

Lihatlah patung-patung ciptaan Syiah, pertama patung Malaikat Jibril, kedua patung pembunuhan Fatimah az Zahrah dan ketiga patung Hussin yg telah dibunuh semasa peristiwa di Karbala.

Imam asy-Syaukani berpendapat; “Hadits-hadits mengenai kedatangan al-Mahdi al-Muntazhar yang bisa diteliti sebanyak lima puluh. Di antaranya ada yang shahih, hasan, dan dha’if. Riwayat-riwayat ini mutawatir tanpa ada keraguan dan kerancuan di dalamnya.” (Shadiq Hasan Khan dalam al-Idza’ah: 113-114 menukil dari al-Taudhih fi Tawatur Ma Ja’a fi al-Mahdi al-Muntazhar wa al-Dajjal wa al-Masih oleh Imam asy-Syaukani).

Berdasarkan keterangan di atas, kami berpendapat bahwa keyakinan terhadap al-Mahdi merupakan bagian dari keyakinan terhadap hal-hal ghaib adalah benar menurut hadis-hadis mutawatir ma’nawi. Akan tetapi, terkait dengan fenomena munculnya klaim-klaim dari pihak-pihak tertentu yang mengaku-aku sebagai al-Mahdi, maka kami menyarankan agar umat Islam berhati-hati dan tidak mudah percaya pada klaim-klaim seperti tersebut di atas yang tidak jelas kebenarannya. Umat Islam hendaknya bersikap kritis dan terus mengkaji persoalan-persoalan seperti ini melalui sumber-sumber yang jelas, yakni al-Qur’an dan as-Sunnah.
---------------------------------------------------------------------------------------
Related image Image result for gambar keldai Image result for gambar keldai 

Agaknya keldai-keldai itu pun gelak tengok perangai orang2 Syiah yg dok tanya mereka pasal hadis. Tahu sebab apa? Sebab keldai2 tu ingat dia saja bodoh dlm dunia ni... rupa2nya ada juga manusia yg lebih bodoh dari mereka ! Ha..ha..ha

Syiah Meriwayatkan Hadits Dari Enam Ekor Keledai
oleh leftshia

روى الكليني في أصول الكافي هذه الرواية عن الحمار
وهي أن الرسول صلى الله عليه وسلم مسح على كفل حماره فبكي الحمار، وسأله النبي صلى الله عليه وسلم مايبكيك؟ فرد الحمار قائلا، حدثني أبي عن جدي عن أبيه عن جده عن الحمار الأكبر الذي ركب مع نوح في السفينة أن نبي الله نوح مسح على كفله وقال، يخرج من صلبك حمار يركبه خاتم النبيين. فالحمد لله الذي جعلني ذلك الحمار.

Diriwayatkan dari Al Kulaini dalam Ushulul Kaafiy sebuah riwayat hadits dari keledai, bahwasanya Rasulullah shalallahu alaihi wa sallam mengusap pongong seekor keledai, maka keledai itu menangis, Rasulullah shalallahu alaihi wa sallam berkata : ” Apa yang menyebabkan kamu menangis ? ” maka berkata keledai tersebut : ” Telah menceritakan kepadaku ayahku dari kakekku dari ayahnya dari kakeknya dari keledai yang paling besar bahwa : ” Dia pernah bersama Nuh di dalam bahtera dan Nabi Allah Nuh alaihi sallam mengusap pongongnya dan berkata : ” Akan keluar dari sulbimu seekor keledai yang akan dinaiki oleh penutup para Nabi. Dan segala puji bagi Allah yang telah menjadikanku sebagai keledai tersebut.” 

Ushulul Kaafiy 1/237, Bab : Maa ‘indal Aimmah min Silaahi Rasuulillah shallallaahu ‘alaihi wa aalihi wamataa’ihi hadits ke-9

 Image result for Arab Saudi menyerang Houthi Yaman Related image Image result for Arab Saudi menyerang Houthi Yaman
Serangan Arab Saudi kesalah satu pasar di Yaman membunuh 40 Orang. Arab Saudi memerangi Houti Yaman (budak Syiah Iran) sedangkan Arab Saudi adalah budak USA. Peta zaman dulu macam mana nak faham doa Nabi saw berkenaan dua negara iaitu Syam dan Yaman...tetapi bukan Najd. Mungkin sekarang barulah umat islam tahu maksudnya.  

Apakah ada keanehan dan kejanggalan yang lebih parah dari riwayat Syi’ah Rafidhah ini, lihatlah :

1. Syi’ah menolak riwayat ahlussunnah seperti Imam Al Bukhari, Imam Muslim dan yang selainnya,  bahkan riwayat shahabat seperti Abu Hurairah radhiallahu anhu juga ditolak oleh mereka, tetapi boleh pula menerima riwayat dari keledai ke keledai ke keledai dan seterusnya. Maulah-maulah Syiah nampaknya lebih bodoh dari keldai-keldai tersebut.

2. Kejanggalan lain dari Syiah Rafidhah ini ialah mereka ” meriwayatkan ” riwayat ini dengan sanad enam ekor keledai sahaja, yang pertama bertemu dengan Nabi Nuh alaihi sallam dan yang keenam bertemu dengan Nabi Muhammad alaihi sallam, lalu pertanyaan yang patut ditujukan kepada Syiah Rafidhah adalah berapa ribu tahun jarak antara Rasulullah shalallahu alaihi wa sallam dengan Nabi Nuh alaihi sallam, lalu kenapa hanya ”enam” ekor keledai yang meriwayatkannya, apakah seekor keledai umurnya mencapai ribuan tahun ?
(Abu Asma Andre)

Syiah sangat sulit untuk bertaqiyyah dalam hal ini dikarenakan ulama mereka sendiri iaitu Ayatolat Khamenei terang-terangan membenarkan riwayat tersebut sebagaimana disini :

http://www2.irib.ir/worldservice/ArabicRADIO/Pages/Eslamiyat/EStefta-inc/Detail.asp?id=434

السؤال:
هل تجوز الرواية عن الحمير؟ كما ورد في في بعض الكتب والمراجع ما روي عن أمير المؤمنين:- إن غُفيراً -حمار رسول الله صلى الله عليه وآله- قال له: بأبي أنت وأمي -يا رسول الله- إن أبي حدثني عن أبيه عن جده عن أبيه: (أنه كان مع نوح في السفينة، فقام إليه نوح فمسح على كفله ثم قال: يخرج من صلب هذا الحمار حمار يركبه سيد النبيين وخاتمهم، فالحمد لله الذي جعلني ذلك الحمار) (أصول الكافي 1/237).
المرجع: سماحة السيد القائد الخامنئي
الإجابة:
الغرابة الموجودة في هذه الرواية تنتفي عندما تراجع النصوص القرآنية من كون الحيوانات تتكلم وتتصرف كما في قصة الهدهد والنمل و….وعلى كل حال لا يوجد في الروايات ما يتنافى مع العقل أو الشرع أو ما يتنافى مع احترام الرسول (صلى الله عليه وآله وسلم) فلماذا ترفضها 

Bagi Khameni riwayat tersebut tidak bertentangan dengan akal maupun Syari’at hingga pada akhir kata, dia mengatakan “Lalu mengapa menolaknya?”  Dan sungguh analoginya tongang-langang dari setiap sisi ketika ia membenarkannya dengan alasan bahwa di Al-Qur’an mengisahkan tentang An-Naal (lebah) dan burung Hud-Hud. 
(Jaser Leonheart)

Apakah perawi keledai ini mubham? Diantara kejanggalan syiah memiliki jarh dan tadil kepada perawi keledai – keledai ini, lihatlah diantaranya:

الراوي الحمار الخامس عشر : يقول طالب العلم أنه ضعيف ليس بجحة كذوب . لكن وثقه بعضهم .
Rawi keledai yang kelimabelas: berkata sebagian penuntut ilmu bahwasanya dia ( keledai ) dhaif dan bukan merupakan hujjah, pendusta, akan tetapi di tsiqah kan oleh sebagian lainnya.

أما الحمار العشرون ، فقد اُتهم بالتدليس

Adapun keledai yang keduapuluh sesungguhnya dituduh sebagai mudalis.

الحمار الحادي والعشرون : متهم بالكذب بل عده بعضهم رأس الكذب

Keledai yang keduapuluh satu dituduh sebagai pendusta bahkan sebagaiannya mengatakan bahwa dia (keledai) adalah penghulunya pendusta…

Sungguh ajaran yang janggal dan lawak, silahkan simak jarh dan tadil syiah terhadap rawi – rawi keledai ini di forum mereka:

http://www.yahosein.com/vb/showthread.php?t=9654

Sumber: Note FB Abu Asma Andre (dengan penyesuaian)

« Hadist kedudukan Ali terhadap Rasulullah seperti kedudukan Harun dari Musa Siah Meriwayatkan Hadits Dari Enam Ekor Keledai »

 Image result for Syiah meriwayatkan hadis dari keladai  Image result for gambar keldai   Image result for Syiah meriwayatkan hadis dari keladai 
Imam perawi hadis Syiah Ayahtullah al Keldaibasi Khomenisiyah. Keldai yg kuat makan hinggakan kereta pun dia ingat lobak. Ia lalu mengajar dan mengigit kereta mewah Mc Leran bernilai 1.5 juta itu. Ini agaknya keldai Syiah yg dengki dgn org lain. Ulama Syiah yg memang bodoh, ingin pula memperbodohkan manusia lain dgn hadis palsunya.

Ulama Syiah Membuka Topeng Taqiyyah Ulama Lainnya
oleh leftshia

Tema ini secara khusus diperuntukkan bagi siapapun yang memiliki cara pandang yang kritis mengenai pembagian kelompok syiah di dalam menjalankan dakwahnya. Syiah biasanya terbagi menjadi dua kelompok, yang masing-masing kelompok memiliki tujuan yang sama. Namun, kelompok kedua lebih berbahaya, tokoh yang termasuk ke dalam kelompok ini yaitu Khomenei. Khomenei memiliki keyakinan dan niat yang sangat jahat di dalam hatinya, namun yang nampak keluar sebaliknya. Dia berbicara mengenai “Persatuan” dan “Cinta” antara syiah imamiyah dan Ahlussunnah. Namun terkadang “topeng indah” ini tersingkap oleh tokoh lain dari kalangan syiah sendiri. Seperti yang pembaca ketahui bahwa syiah dalam bentuk aslinya tidak akan mampu menyebar kepada muslim lainnya (Ahlussunnah) dan non muslim. Inilah sebab utama mereka bertakiyah dan menyembunyikan hakikat asli ajarannya.

Syiah harus mengelabui manusia hingga sampai ke bawah kulitnya agar memperoleh kepercayaan dan loyalitasnya, kemudian setelah itu barulah memuntahkan racun ajarannya.

Allah subhanahu wata’ala berfirman mafhumnya: “(Iaitu) orang-orang yang menyapaikan risalah-risalah Allah, mereka takut kepada-Nya dan mereka tiada merasa takut kepada seorang (pun) selain kepada Allah. Dan cukuplah Allah sebagai Pembuat Perhitungan”. (Al-Ahzab: 39)

Imam syiah terbiasa melakukan dusta dan taqiyyah yang seakan-akan mereka tidak pernah membaca ayat ini,  sepertihalnya yang bisa ditemukan di hadist-hadist dusta dan taqqiyyah yang dinisbatkan oleh syiah kepada para imam dan Demi Allah, mereka (para imam) tidak bersalah sama sekali atas tuduhan ini. Namun agama syiah lah yang memilih untuk mengambil jalan yang penuh kedustaan.

Beberapa tokoh ‘ulama syiah yang akan kita lihat di contoh berikut, mereka begitu malu untuk terbuka di dalam menyampaikan “Pesan Allah” dan lebih memilih untuk menyembunyikannya.  Yang kita maksud dengan “Pesan Allah” dalam ajaran syiah ini iaitu melaknat dan memfitnah Abu Bakar dan ‘Umar radhiallahu’anhuma dan para pengikut mereka (Ahlussunnah). ‘Ulama dan Muhaddits Syiah, Yusuf al-Bahrani mengomentari apa yang telah ditulis di dalam kitab  ‘ulama dan muhaddist syiah yang lainnya, iaitu Ni’matullah al-Jazaari tentang ‘Ulama besar Syiah Safavid iaitu ‘Ali bin al-Hussein al-Karaki. Berikut ini adalah kutipannya di dalam kitab Lulu al-Bahrain (hal 148)

    Related image Image result for Syiah meriwayatkan hadis dari keladai 
Ms yg menunjukkan dengan jelas berkenaan pekara tersebut. Syiah use stone to make prostation mark on their forehead and they will look warak'. Golongan Syiah yg taksub melampau merangkak diatas jalan utk memasuki kawasan Masjid ak Hussin di Karbala

قال مولانا السيد نعمة الله الجزائري في صدر كتابه شرح غوالي الئالي … وكان رحمه الله لا يركب ولا يمضي إلا والباب يمشي في ركابه مجاهراً بلعن الشيخين ومن على طريقتهما

Berkata Maulana al-Sayyid Ni’matullah al-Jazaari di dalam awal kitabnya Syarh ghawaali al-Laalii, “Dan dia (‘Ali bin al-Hussein al-Karaki), tidak pernah mengendarai kudanya atau berjalan kecuali dia menyuruh pembantunya berjalan di depannya untuk melaknat dua orang syaikh (Abu Bakar dan ‘Umar) dan melaknat orang2 yang mengikuti jalan mereka berdua (syaikhain)”

Inilah yang kita lihat pada saat syiah berada pada posisi yang sangat kuat (era Savafid) dan semestinya mereka mengatakan “Pesan Allah” dengan lantang, namun ‘Ali bin al-Hussein al-Karaki masih menggunakan orang lain untuk meyampaikan “Pesan Allah” iaitu melaknat shahabat rasulullah shalallahu ‘alayhi wasallam, Inilah bentuk kebencian yang sangat mendalam. Dan Yusuf al-Bahrani mengkritik al-Jazaari yang telah membuka topeng ‘ulama besar ‘Ali bin al-Hussein al-Karaki karena hal ini dapat membahayakan bagi banyak penganut syiah yang tinggal di Negara Islam. Dia berkata:

أقول: إن ما نقله عن الشيخ المزبور من ترك التقية والمجاهرة بسب الشيخين خلاف ما استفاضت به الأخبار عن الأئمة الأخيار الأبرار عليهم السلام ، وهي غفلة من شيخنا المشار إليه إن ثبت النقل المذكور ، وقد نقل السيد المذكور أن علماء الشيعة في مكة المشرفة كتبوا إلى علماء أصفهان من أهل المحاريب والمنابر : أنكم تسبون أئمتهم في أصفهان ونحن في الحرمين نُعذَّب بذلك اللعن والسب ، انتهى ، وهو كذلك


Sesungguhnya apa yang syaikh (al-Jazaari ) katakan kepada kita tentang meninggalkan taqiyyah dan secara terbuka melaknat 2 syaikh bertentangan dengan hadist yang tidak terhitung jumlahnya dari para Imam (as), Ini adalah kesalahan syaikh jika ajaran kita ini terungkap. Dan Sayyid juga menyebutkan bahwa ‘Ulama syiah di Makkah menulis surat kepada ‘Ulama syiah di Isfahan yang isinya: “Kamu melaknat dan menghina Imam mereka di Isfahan dan kami di Makkah dan Madinah harus menghadapi murka mereka”. Dan ini memang akan terjadi”

Sumber: Lulu al-Bahrain halaman 147 oleh Yusuf al-Bahrani

Karena banyak dari Hadist Syiah yang isinya melaknat 3 khalifah pertama tidak dengan menyebutkan langsung namanya, melainkan dengan kata ganti “Yang pertama dan yang kedua” atau “Fulan dan Fulan”. Untuk tujuan taqiyyah biasanya nama mereka tidak disebutkan secara terbuka, namun bagi siapapun yang telah familiar dengan ajaran syiah bahkan bagi orang awam akan tahu pasti tentang siapa orang yang sedang dibicarakan. Berikut contoh dari hal ini:

‘Ulama besar syiah Iran yang bernama Muhammad Baqir al-Majlisi yang hidup di wilayah Persia Safavid tidak menggunakan Taqiyyah melainkan menyatakan dengan jelas siapa sebenarnya orang yang disebut sebagai “Yang pertama dan Yang kedua”

Al-Qummi menulis dalam tafsirnya 2/107: Dari al-Hassan bin ‘Ali dari Salin bin Sa’ad: Aku mendengar Abu ‘Abdullah (AS) menjelaskan Firman Allah didalam Surah an-Nur ayat 40: “(Atau seperti gelap gulita) iaitu Fulan dan Fulan, (di lautan yang dalam yang diliputi oleh ombak) iaitu Na’athal, (yang di atasnya ombak pula), yaitu Talha dan Zubair, (di atasnya (lagi) awan; gelap gulita yang tindih-bertindih) yaitu Mu’awiyah dan Yazid dan Fitnah Bani Umayyah, (apabila dia mengeluarkan tangannya) di dalam kegelapan Fitnah mereka, (tiadalah dia dapat melihatnya, (dan) barangsiapa yang tiada diberi cahaya (petunjuk) oleh Allah tiadalah dia mempunyai cahaya sedikitpun) artinya para Imam dari keturunan Fatimah (as),  dia tidak memperoleh cahaya dari para Imam yang akan membimbingnya pada hari Pembalasan”.

Al-Majlisi mengomentari hadist di atas yang ditulis pendahulunya di dalam Biharal-Anwar 32/306. Yang dimaksud “Fulan dan Fulan” adalah Abu Bakar dan ‘Umar, dan “Na’athal” adalah ‘Utsman, musuhnya menyebutnya Na’athal iaitu dengan menyerupainya dengan seorang syaikh yang mempunyai jenggot panjang yang ada di Mesir, hal ini digunakan untuk mengatakan seorang itu IDIOT, dan juga dapat diartikan sebagai serigala (Hyena) jantan.

Related image Image result for kitab-kitab Ayatullah Khomeini Syiah Related image
Mushaf quran Syiah dimusnahkan. Kitab Syiah yg memperkatakan bahawa al Quran yg ada sekarang tidak asli. Satu kenyataan fitnah kepada golongan Sunni yg sangat jahat dan sungguh melampau. 
    
Al-Kulaini meriwayatkan di dalam al-Kafi 8/334: Muhammad bin Ahmad al-Qummi dari pamannya ‘Abdullah bin al-Salt dari Yunus bin ‘Abdurrahman dari ‘Abdullah bin Sinan dari Hussein al-Jammal dari abu ‘Abdullah (As) mengenai Firman Allah di surah Fushshilat ayat 29: “Ya Rabb kami perlihatkanlah kepada kami dua jenis orang yang telah menyesatkan kami (yaitu) sebagian dari jinn dan manusia agar kami letakkan keduanya di bawah telapak kaki kami supaya kedua jenis itu menjadi orang-orang yang hina”. Dia berkata: Ini adalah Mereka,  kemudian dia berkata: dan Fulan adalah Iblis.

Al-Majlisi berkata di kitabnya Bihal al-Anwar 30-207: Siapa yang disebut “Fulan” adalah ‘Umar artinya Jin yang disebutkan di dalam surah itu adalah ‘Umar. Dia menyebutkan ini kepadanya karena dulunya dia (‘umar) adalah iblis, karena dia berasal dari iblis sebagaimana dia adalah Anak hasil zina, atau karena dia (‘Umar) seorang penipu dan pendusta seperti iblis, dan juga memungkinkan yang dimaksud “Fulan” disini adalah Abu Bakar.

 
 
Image result for Fatwa-fatwa Ayahtullah Khomeni mutaah dengan kanak-kanak Related image  Sang Keldai Cerdik

Anjing2 buruan Iran yg sentiasa membunuh beribu Sunni dinegara mereka dan dimana2 seluruh dunia.

Banyak ‘Ulama syiah yang tidak menyukai jika keyakinan mereka terungkap dengan cara ini. Grand Ayatulla Muhammad Asif al-Muhsini mengkritik al-Majlisi tentang ini karena jika dia menyebutkan nama dengan jelas akan membahayakan syiah dan akan membuat ummat Islam (Ahlussunnah) membenci mereka. Al-Muhsini berkata di dalam kita Mashara’at Bihar al-Anwar 1/167:

لم يمسك المؤلف رحمه الله قلمه عن السب ، والتفسيق ، والتكفير ، والطعن في جملة من أجزاء بحاره بالنسبة إلى قادة المخالفين ، والله يعلم أنها كم أضرَّت بالطائفة نفساً وعرضاً ومالاً ، على أنه هو الذي نقل الروايات الدالة على وجوب التقية وحرمة إفشاء الأسرار ، وأصرَّ على التصريح بمرجع ضمائر التثنية في الروايات مع أن عوام المؤمنين يعرفونه فضلاً عن خواصهم فأي فائدة في هذا التفسير سوى إشعال نار الغضب والغيض والانتقام ؟ ولا أظنه قادراً على بيان جواب معقول على سلوكه هذا


Penulis (Al-Majlisi) tidak menahan penanya dari pencelaan, tafsiq, takfir, dan penghinaan pada kitabnya biharul anwar kepada para pemimpin mukhalifin (orang-orang yang menyelisihi syi’ah yakni Ahlus Sunnah), dan Allah maha tahu seberapa banyak hal ini akan membahayakan syiah dari banyak jalan, Juga dia telah menyebutkan tentang hadist yang menyatakan bahwa kita harus memegang teguh taqiyyah dan adalah terlarang untuk mengungkap rahasia, namun dia bersikeras dengan lantang menjelaskan tentang “kata-kata ganti” yang ada di hadist tersebut. Meskipun orang awam pun dari orang-orang yang beriman (Syiah) mengetahui maknanya dan juga demikan para ‘ulama. Lalu apa untungnya yang kita dapatkan dari penjelasannya selain memicu kemarahan dan balas dendam? Saya tidak percaya ia memiliki alas an yang sah atas apa yang dia lakukan.

http://devilsdeceptionofshiism.wordpress.com/2012/03/02/shiism-shiite-exposed-creed-hiding-the-ugly-truth-of-the-shia/

Lihatlah bagaimana miskinnya ulama Syiah dalam menafsir ayat-ayat suci al Quran yang mereka ubah maksudnya dan ayat-ayatnya, semata-mata membuat keliru umat islam sejajar dengan niat sebenar mereka untuk menghapus langsung ingatan umat islam kepada ajaran sebenar Allah swt didalam al Quran dan hadis Nabi saw. Inilah cara mereka menghina Nabi Muhammad saw, keluarganya, Sahabat-sahabatnya dan hukum-hukum syariat islam didalam riwayat yang ditulis dan ditafsir menggunakan otak bodoh mereka itu. Laktnat Allah bagi mereka.

Hadist Shahih Syi’ah Mengatakan Al-Quran Terdiri Dari 17000 Ayat
oleh leftshia

Sebagaimana yang kita ketahui bahwa Alquran yang kita miliki jumlah ayatnya tidak mencapai 7000 ayat. Dilink, http://www.quran.us menyebutkan jumlah total ayat di Alquran adalah 6346.

Namun, berdasarkan hadist shahih di kitab rujukan syiah, mereka mengatakan bahwa Alquran asli ayatnya berjumlah 17000!! Kulaini berkata di dalam “Usuul Kafi” vol. 2, Kitaab: Fadhlul Quran, hadist ke 28:

Ali bin al Hakam dari Hishaam bin Saalim dari Abu Abdullah (‘alayhissalam) berkata: “Sesungguhnya, Al-Quran yang diwahyukan (oleh Allah) melalui malaikat jibril jumlahnya 17000 ayat.”

Majlisi dalam “Mirat al Uqool” berkata hadist ini muwathaq.

    
  
1.Bukti kitab yang menyatakan berkenaan ayat al Quran telah digelapkan oleh Sahabat dan ulama sunni terdahulu. Semuanya rekaan Syiah semata-mata yang tidak masuk akal langsung. Ini adalah kerana mereka cuba menghilangkan kesah sejarah, usaha, bakti dan jasa baik Saidina Othman ra menyusun semula al Quran Karim bersama Sahabat-sahabat yang lain. Ayat-ayat al Quran tidak mampu dihilangkan dari umat islam ASWJ kerana berjuta murid telah dilahirkan untuk menghafalnya. Itulah bukti dimana Allah swt sendiri yang menjaga ayat-ayat dan firman Nya dimana ia tersimpan didalam hati-hati nurani umat yang ikhlas dan berseh ASWJ. 
       
Dan scan copy kitab syiah lagi. Arnoud Van Doorn, antara pemimpin-pemimpin parti di Belanda yang membantu menghasilkan sebuah filem bertajuk Fitna, yang mengaitkan Islam dan Al-Quran kepada keganasan. Perkara yang menyebabkan beliau memeluk Islam ialah apabila beliau bercadang untuk mengeluarkan sebuah lagi filem memburukkan Islam bersumberkan dari kitab-kitab karangan orang Islam sendiri. Sebaik sahaja beliau membaca kitab-kitab tersebut, gambaran beliau terhadap Islam seperti yang disebarkan media barat berubah sama sekali dengan hidayah Allah.

Majlisi berkata: “khabar (hadist) ini (tentang 17000 ayat di Alquran) shahih dan tidak bisa dipungkiri bahwa khabar ini dan banyak lagi khabar shahih (yang semisal) secara eksplisit (mengatakan) bahwa Alquran telah hilang dan mengalami perubahan. Bagi saya, (saya percaya) bahwa khabar (di bab ini) mencapai mutawatir (banyak periwayatan) dari sisi makna dan mengingkarinya maka itu artinya mengingkari semua khabar yang serupa (maksudnya), …”
   
  Related image

Juga di dalam kitab Mirat Al-Uqool Vol. 13 hal. 525

1. Al-Majlisi I (Ayah dari Majlisi) berkata hadist ini shahih (Rawdhah al-Muttaqoon, vol. 10 hal. 21)

2. Hoor Al-‘Aamilee berkata hadist ini shahih (Al-Fuwaa’id Al-Toosiyyah, bab 96, hal. 483)

Allah berfirman didalam surah Hijr ayat 9 mafhumnya:

“Sesungguhnya Kami-lah yang menurunkan Alquran, dan sesungguhnya kami benar-benar memeliharanya”

Pada Ayat ini Allah berfirman bahwasannya Dia sendiri adalah sebagai  pelihara dan penjaga Alquran.  Maka siapakah sebaik-baiknya Pemelihara dan Penjaga itu? Mungkinkan sesuatu yang dipelihara oleh-Nya mengalami kerosakan atau perubahan? Melainkan manusialah sendiri yang melakukan perbuatan jahat dan keji itu???

Kita memohon perlindungan kepada Allah subhanahu wata’ala dari keyakian kufur dan kebohongan ini.


Related image Image result for GOLONGAN KAFIR SYIAH YANG DIBAKAR SAIDINA ALI ra. Image result for GOLONGAN KAFIR SYIAH YANG DIBAKAR SAIDINA ALI ra. 

APA KAITAN IRAN DENGAN SIKH

Seperti yang telah diberitahu diawal atikal ini bahawa Khomeni berasal dari India dan keturunannya mengamalkan agama Sikh. Cuma apabila ayahnya memelok Islam untuk berkahwin dengan ibunya, mereka telah lari dan tinggal di Iraq kemudian berpindah ke Iran kerana bimbang ancaman bunuh kaum Sikh kepada mereka. Tetapi dirasakan kehidupan Khomeni tidak terlepas dari doktrin agama Sikh kerana dia menerapkan beberapa eleman milik kamu ini contohnya seperti reka bentuk bendera Iran yang menggunakan simbul agama Sikh. Seperti gambar dibawah ini:

Related image Related image  Image result for persamaan Syiah Iran dan agama Sikh 

Disebelah kiri itu adalah lambang kerajaan Iran dan disebelah kanan adalah lambang agama Sikh. Lihatlah persamaan elements kedua-dua logo mereka, Prisis tak tumpah bukan??? Jadi Syiah ini adalah satu agama baru yg mengguna dan mencedok semua agama sesat masuk dan diguna pakai didalam Syiah = Yahudi + Kristean + Majusi + Kwahritj + Sikh + Hindu + Yunani Kuno + Mesir Kuno + Buddha + Kominisma + Wida + Indigenios+ Agnostisime + Kongfutsi + Shinto + Miji + Animisme + Babilyon Kuno + Mahayana + Hinayana + agama kuno Indo Iran iaitu agama Arya dan agama ikut suka kepalaotak mereka memutar belit agama islam. 

Kemudian dari segi pakaian, Khomeni mengenakan sarban berwarna hitam yang mirip pakaian masyarakat penganut agama Sikh. Rata-rata Maula dan Ayahtullah Syiah mengenakan sarban berwarna hitam dan tidak menggunakan warna-warna lain dalam pakaian tersebut dalam apa juga keadaan. Ia mempunyai maksud tertentu yang tidak pernah dibuka atau dietahui umum dan dirahsiakan oleh Khomeni sendiri sehinggalah beliau mati. Dalam pemerhatian dan carian yang kami buat, mungkin ia mempunyi persamaan unsur atau memang Khomeni sengaja mengunakan unsur itu didalam salah satu pakaian bagi agama Syiah untuk memberi gambaran bahawa dia adalah dari kaum itu dahulu. Itulah sebabnya dia mengenakan serban berwarna hitam dan semua Maulla dan Ayatuallah turut sama memakai sarban hitam yang menyamai Turban kaum Sikh. Sedangkan menurut kaum Sikh pemakaian turban berwarna hitam adalah untuk kematian atau kesedihhan, jadi Maulla dan Ayahuallah menggunakan sarban berwarna yang menyerupai turban adalah menunjukkan seolah-olah  “matinya islam” pada mereka dan ujudnya agama baru iaitu Syiah kerana orang islam menggunakan sarban berwarna putih, kuning chair, hijau cair, biru cair, crime dll yang lebih cerah utk melambangkan kebersehan Sunnah seperti yang digunakan oleh Nabi Muhammad saw.  Dan bukannya berwarna hitam atau oren pekat atau merah. 
Image result for persamaan Syiah Iran dan agama Sikh Related image Image result for syiah imamiah itsna asyariah 
  
Turban org Sikh, sarban Syiah dan sarban org Islam Sunni. Nampak sama tapi tak serupa.

Dikatakan bahawa Guru Nanak (faunder agama Sikh) pernah ke Mekah dan terpengaruh sedikit dgn ajaran islam tetapi menafikan ajaran islam ujud. Dia juga menafikan ajaran Hindu itu ujud dan sebaleknya mencipta agama baru Sikh yg bererti ‘murid’. Adakah ajaran agama Sikh membenci islam ? Jika menurut berbagai cerita, memang orang2 Sikh amay membenci orang2 islam kerana antara 10 guru agung mereka dikatakan telah dipaksa memaluk islam oleh Raja Islam yang memerintah India (Raja Mongoul) dahulu. Sejak itu mereka membenci islam dan memakai Turban dan membela rambut panjang juga memakai gelang besi (tiga segu) dan sentiasa membawa satu pisau sebagai lambing memusuhi islam. Selagi islam tidak kalah, selagi itulah mereka tidak akan memotong rambut mereka dan membuang gelang dan pisau itu. Barangkali atas sebab kesenambungan semangat mereka itulah mengapa Khomeni memakai sarban hitam kerana dia berasal dari kaum ini juga.

Khomeni juga berfahaman Syiah Imammiyah iaitu mempercayai akan 12 imam sici mereka. Ia juga mirip dengan ajaran agama Sikh yang mempercayai 10 guru suci mereka. Malah mereka juga mengambarkan semua guru-guru mereka itu dalam bentuk gambar yang diagungkan mereka, sama juga dengan imam-imam Syiah yang digambarkan dan diagungkan. Cuba lihat gambarnya dibawah ini:

Image result for persamaan Syiah Iran dan agama Sikh  Related image  Related image 
10 Guru Sikh dan 12 Imam Syiah yang mempunyai persamaan

Oleh itu apa sebenarnya Syiah ini? Boleh kah mereka mengatakan mereka itu islam sedangkan ajaran mereka menurut dan menciplak unsur-unsur agama lain dibawak masuk kedalam Syiah dan diamalkan oleh pengikut-pengikutnya. Sebelum Khomeni mengambil aleh menjadi Ayahuallah didalam ajaran Syiah, Syiah tidal lah begitu teruk dan kotor. Tetapi setelah dia mengambil aleh dan menjadi Maullah paling besar dalam ajaran Syiah, Syiah telah bertukar menjadi tersangat keji dan kotor sekali kerana segala bentuk keburukan dari ajaran Majusi, Kristian, Yahudi, Sikh dan ajaran Pagan kuno masyarakat jahiliah arab semuanya dicampur adok kedalam ajaran Syiah dan dipromosi sebagai ajaran Islam yang paling benar. Agama Sikh percaya kepada tuhan yang satu atau hanya ada satu tuhan, tetapi itu tidak bermakna mereka benar. Dari segi keparcayaan satu tuhan tidak cukup untuk menjadikan agama Sikh boleh diterima oleh orang islam sebagai agama, jauh sekali orang islam akan berpindah agama kerana agama Sikh Cuma menzahirkan pekara yang telah diujudkan dalam agama islam dan agama hindu. Begitu juga halnya orang-orang beragama hindu yang memandang agama Sikh adalah agama celup-celupan agama mereka dan tak mungkin mereka boleh menerimanya.  Oleh itu agama ini hanya akan dianuti oleh bangsa Panjabi yang sebangsa Guru Nanak sahaja hinggalah kehari ini.

Satu lagi persamaan antara Masjid umat islam dan kuil Sikh. Perhatikan kubah diatas kuil mereka, ia mirip dengan kubah Masjid orang-orang islam.

 Image result for persamaan kubah masjid dan kubah kuil sikh Related image Image result for persamaan kubah masjid dan kubah kuil sikh 
Masjid al Aqsa umat Islam. Persamaan pada kubah kuil Sikh di Medan Sumatra, kubah kuil emas Sikh di Sweden.  

Mengapa kuil-kuil Sikh itu diperbuat seakan-akan dengan kubah pada Masjid umat-umat islam diseluruh dunia? Apa sebenarnya yang berlaku?. Mengapa mereka mengambil unsur kubah Masjid islam untuk dijadika kubah kuil mereka? Tiada seorang pun dari pada guru-guru itu memberi apa-apa sebab dan hujah mereka sewaktu mereka hidup untuk dinyatakan kepada penganut agama Sikh sedang mereka sendiri tidak dapat memberi apa-apa komen apabila ditanya berkenaan pekara ini? Barang diingat bahawa agama islam dahulu ujud ribuan tahun sebelum agama Sikh ini muncul. Agama Sikh hanya ujud sekitar tahun 1450M sedangkan islam telah ujud sekitar tahun 622M. Jadi tidak mungkin orang-orang islam yang meniru rekabentuk kubah kuil mereka.

Orang-orang Sikh lah yang suka sangat meniru orang-orang islam dan kemudian mengatakan islam tidak ujud. Ini sesuai dengan kata-kata Guru Nanak (guru agung mereka) sewaktu keluar dari pertapaan dalam air sungai Ganga dan berkata “Tiada Hindu dan Tiada Islam”. Jadi yang ada hanyalah agamanya, iaitu Sikh sedangkan semua benda dalam agamanya itu meniru hindu dan islam. Jadi apa sebenarnya agama ini ??? langsung tak ada identity sendiri dan punca agamanya juga samar-samar ??? Jangan-jangan kitab sucinya juga meniru al Quran orang islam atau menciplak kitab vida agama hindu ??? kita tak dapat baca kitab dia sebab mereka sorokkan dari umum. Hanya imam mereka saja yang boleh baca. Orang lain tak boleh tengok pun.

Syiah memutar belit ayat-ayat Quran dan hadis-hadis Nabi, menokok tambah dan menghilangkan maksud asal kedua-dua punca agama islam ini supaya menjadi lintang pukang dengan takiyah dan tipu helah mereka. Sungguh dahsyat penipuan dan kepalsuan yang mereka buat semata-mata untuk menghilangkan ajaran Nabi Muhammad saw dimuka bumi ini. Sebaliknya Khomeni beranggapan dialah nabi yang teragung dan tuhan menyerap dalam dirinya dan manjadi tuhan umat Syiah sehingga semua umat Syiah taksub gila dan menyembah dirinya selain dari tuhan. Begitulah jauhnya dan dalamnya kesesatan Syiah hingga tidak mungkin lagi hendak kembali semula kepangkal jalan kecuali hanya sedikit diantara mereka yang cepat-cepat lari keluar dari ajaran Syiah dan bertaubat kembali kepangkal jalan. Mereka-mereka inilah yang menjadi pemberi maklumat terpaling tepat sekali kerana mereka telah mengatahui ajaran itu semenjak dari mula dan mengatahui secara dalam berkenaan ajaran ini. Sangat sukar untuk kamu mengatahui pekara2 sulit dalam ajaran ini kerana umat Syiah amat berhati-hati bercerita berkenaan ajaran mereka, ditakuti maklumat mereka bocor ketangan Sunni. Disamping itu mereka mengamalkan takiyah (menipu) jika bersemuka dengan ulama luar (sunni) dan akan meninggalkan kita jika kita mula bertanya berkenaan akidah mereka.

Mereka seboleh-boleh menutup semua ruang untuk kamu bertanya hingga kamu tidak mendapat apa2 maklumat dari mereka. Inilah yang berlaku sebenarnya. Jadi amatlah sukar untuk menembusi benteng Takiyah mereka sehingga bertemu dengan orangnya (Siyah) yang berpaling tadah, meninggalkan Syiah bertaubat dan masuk semula menganggotai akidah ASWJ atau Sunni. Mereka-mereka inilah yang dapat mendapatkan bukti-bukti yang kami perlukan bagi membuka cerita sebenar ajaran sesat Syiah ini. Selain itu mereka yang telah insaf ini telah mengadakan perkumpulan secara senyap dan mengumpulkan sumber maklumat yang sangat penting untuk didedahkan keluar Iran supaya semua keburukan ini dapat didedahkan kepada dunia luar terutamanya kepada penganut setia ASWJ sebab golongan inilah yang dijadikan sasaran Syiah untuk ‘di murtadkan’ kepada ajaran sesat mereka bagi manjahanamkan siar islam didunia ini. Itulah matalamat mereka yang sebenarnya sangat jahat, berniat busuk, sesat lagi menyesatkan kepada golongan Sunni. Jadi berwaspadalah kalian semua dengan dakyah Syiah dimana juga kalian berada.
*************************************************************
 Related image  Related image Related image 

Inilah Bukti Buruknya Nikah Mut’ah Ala Syi’ah Dari Kitab Mereka Sendiri:
Dari: menujubermartabat.wordpress.com

Al-Hamdulillah, segala puji bagi Allah Subhanahu wa Ta’ala. Shalawat dan salam semoga terlimpah kepada baginda Rasulillah Shallallahu ‘Alaihi Wasallam, keluarga dan para sahabatnya.

Islam merupakan agama yang suci, terhormat, tinggi, dan maju. Ia datang dengan menjaga farji dan melindungi kehormatan serta memberikan aturan tegas dalam masalah tersebut. Karenanya Islam mengharamkan zina dan memberikan hukuman yang berat padanya. Islam juga menutup pintu-pintu zina seperti mengumbar pandangan kepada wanita yang bukan mahram, berkhalwat, ikhtilath dan segala sesuatu yang bisa menyebabkan terjadinya perzinaan.

Allah Ta’ala berfirman,
وَلَا تَقْرَبُوا الزِّنَا إِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةً وَسَاءَ سَبِيلًا
“Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk.” (QS. Al-Isra’: 32)

Berkat rahmat-Nya, Islam membuka pintu pernikahan yang syar’i, menganjurkan dan menyemangatinya. Karena di dalamnya terdapat kemashlahatan yang sangat besar. Seperti ketenangan jiwa, rasa cinta dan kasih sayang, mendapat keturunan, dan terjaganya kehormatan. Islam juga menetapkan syarat-syarat dalam pernikahan seperti adanya wali, saksi, dan mahar.

Islam mengharamkan nikah dengan wanita yang masih mahram dan sangat keras dalam masalah itu. Memerangi orang yang mempermainkan kehormatan dan memudah-mudahkan (meremehkan)-nya. Sementara nikah mut’ah, -yaitu menikahi wanita sampai batas waktu tertentu seperti satu hari, tiga hari, satu pecan, dan seterusnya, dengan imbalan tertentu yang diberikan kepadanya. Jika sudah sampai waktu tersebut secara sendirinya terjadi perceraian-, Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi Wasallam telah mengharamkannya setelah sebelumnya dibolehkan dalam beberapa masa. Hikmah dari larangan itu, agar seorang muslim menikah yang daim (tetap). Karena dalam pernikahan tersebut terdapat cinta dan kasih sayang serta memperoleh keturunan, tidak melulu hanya untuk melampiaskan nafsu syahwat.

Pengharaman nikah mut’ah ini ditetapkan melalui sabda Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi Wasallam yang diriwayatkan dari Ali bin Abi Thalib dan sahabat lainnya Radhiyallahu ‘Anhum. Walau di awal pengharaman nampak samar oleh sebagian sahabat, tapi hal ini tidak menghalangi untuk memperjelas masalah ini.

Imam al-Khathabi berkata, “Pengharamannya (nikah mut’ah) itu seperti ijma’ di antara kaum muslimin. Tidak ada khilaf (perselisihan/silang pendapat) di antara umat kecuali oleh satu kelompok saja, yaitu Syi’ah Rafidhah.” (Dipetik dari Ithaf al-Kiram, ta’liq atas Bulugh al-Maram: 295)

Imam al-Syafi’i rahimahullah berkata: “Aku tidak pernah tahu ada sesuatu yang diharamkan lalu dibolehkan, lalu diharamkan (kembali) kecuali nikah mut’ah.”

Imam Nawawi rahimahullah berpendapat, bahwa pengharaman mut’ah dan pembolehannya terjadi dua kali. Ia dibolehkan sebelum perang Khaibar, lalu diharamkan pada perang tersebut. Kemudian dibolehkan pada masa penaklukan Makkah, dan itu adalah tahun terjadinya perang Authas, kemudian diharamkan untuk selama-lamanya. (Diringkas dari Ithaf al-Kiram, ta’liq atas Bulugh al-Maram: 295)

Oleh sebab itu, kita tidak akan mendapatkan pembolehan nikah mut’ah ini dalam Al-Qur’an. Hal itu karena saat Allah menyebutkan tentang orang-orang beriman dan pujian atas mereka, Dia berfirman,
وَالَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ إِلَّا عَلَى أَزْوَاجِهِمْ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَيْرُ مَلُومِينَ

“Dan orang-orang yang menjaga kemaluannya, kecuali terhadap istri-istri mereka atau budak yang mereka miliki; maka sesungguhnya mereka dalam hal ini tiada tercela.” (QS. Al-Mukminun: 5-6) Allah tidak menyebutkan di dalamnya akan nikah mut’ah.
 Image result for kitab-kitab Ayatullah Khomeini Syiah Image result for kitab-kitab Ayatullah Khomeini Syiah Image result for Festival bugil kumbh Mela di India 
Berbagai cara kami cuba jelaskan kepada masyarakat Sunni akan merbahayanya, sesatnya dan kotornya ajaran Syiah kepada seluruh kaum muslimin dan muslimat. Bukan saja di Blog2, di akhbar2 malah berbagai forum turut diadakan supaya dapat menjelaskan pekara sebenar disebalek ajaran Syiah. Gambar kuburan kaum sunni berbeza dgn puak Syiah. Gambar perayaan hari Assuara di Karbala, mereka mandi lumpur tanah Karbala. Persamaan Syiah dan Hindu berbogel mandi abu tanah dibandar2 di Allahabad (Prayag), Haridwar, Ujjain dan Nashik di India, buang dosa.

Kita tidak memiliki kepentingan dalam pengharaman nikah mut’ah kecuali sebagai bentuk pelaksanaan perintah Allah Subhanahu wa Ta’ala. Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi Wasallam benar-benar beriman dengan apa yang diturunkan kepada beliau, begitu juga orang-orang beriman. Mereka hanya mengatakan Sami’naa wa Atha’naa (kami mendengar dan kami taat) terhadap ketetapan hukum Allah.

Nurani yang sehat juga tidak akan menerima nikah mut’ah. Sehingga kita hampir-hampir tidak akan mendapati orang-orang yang membolehkan nikah mut’ah, ia ridha kalau anak wanitanya, saudarinya, atau ibunya dinikahi dengan cara mut’ah. Dan yang lebih menyedihkan lagi, orang-orang yang membolehkan mut’ah mempraktekkannya seenaknya sendiri dengan berbagai bentuk yang busuk. Sehingga mut’ah menjadi pemandangan memuakkan, arena pelampiasan syahwat, penghancur kehormatan, dan merusak citra Islam dalam pandangan manusia.

Selanjutnya kami ingin nukilkan beberapa bukti dari kitab Syi’ah yang berisi pelegalan zina terselubung dalam nikah mut’ah dan berbagai bentuk busuk dalam mempraktekkannya.

1. Ruhullah al-Khumaini dalam kitabnya Tahrir al-Wasiilah (تحرير الوسيلة): II/241; dalam masalah ke 11, dia berkata: “Pendapat yang masyhur dan paling kuat, boleh menyetubuhi wanita pada duburnya. Dan sebagai tindakan hati-hati hendaknya ditinggalkan, khususnya ketika istrinya tidak suka.”

Pada masalah ke 12, ia berkata: “Tidak boleh menyetubuhi istri sebelum sempurna 7 tahun, baik nikah abadi atau terputus (mut’ah). Adapun seluruh kegiatan bercumbu seperti membelai dengan syahwat, mengecup, dan memegang paha, itu tidak apa-apa sampai pada anak yang masih di susuan.”

2. Al-Sayyid al-Khui dalam kitabnya Maniyyah al Sa-il (منية السائل) atau lebih dikenal dengan Fatawa al-Khu’i, hal 100, membolehkan mut’ah dengan pembantu, sama saja pembantu yang bertugas mencuci, memasak, bersih-bersih rumah, ataupun pembantu yang bertugas dalam mendidik anak. Tidak dibedakan pembantu yang dibawah tanggungan dia atau orang lain.

 
 Image result for kitab-kitab Ayatullah Khomeini Syiah Related image Related image
Cara solat berjemaah Syiah. Imamnya masuk dalam lubang dan punya juru pandu (conductor) disisi Imam dgn microfon.  Sememangnya cita-cita mereka (sebagaimana tertulis dalam kitab-kitab Syiah sendiri), kaum Syiah Rafidhah Iran -Qatalahumullah (Yaman)- yang bakal menghancurkan Ka'bah. Maka tak mungkin Islam akan bersatu.

3. Muhammad al-Thusi, dalam kitabnya Tahdzib al-Ahkam, pada bab tambahan dalam fiqih Nikah (VII/460), riwayat no. 1843: menyebutkan riwayat yang disandarkan kepada Abu Abdillah, beliau berkata: “Jika seseorang menyetubuhi istrinya di duburnya dan sang istri dalam kondisi berpuasa, maka puasa tidak batal dan ia tidak wajib mandi hadas.”

4. Al-Thibrisi, dalam kitabnya Mustadrak al-Wasa-il, Kitab al-Nikah, hal. 452, menjelaskan tentang keutamaan dan pahala yang diperoleh orang yang melakukan mut’ah. (Riwayat no. 17257), dia menyandarkan riwayat tersebut kepada imam Al-Baqir: “Jika dia melakukannya (mut’ah) karena Allah ‘Azza wa Jalla  dan menyelisihi si fulan, maka tidaklah ia mengucap satu ucapan kecuali Allah mencatatnya sebagai satu kebaikan untuknya. Jika ia menyetubuhinya, Allah akan mengampuni dosanya. Jika ia mandi, Allah memberi ampunan untuknya sejumlah air yang membasahi kepalanya, yaitu sebanyak rambutnya.”

(No. 17258) dalam riwayat yang disandarkan kepada Imam al-Shadiq, ia berkata: “Sesungguhnya Allah ‘Azza wa Jalla mengharamkan setiap minuman yang memabukkan atas Syi’ah (kelompok) kami, dan menggantinya dengan mut’ah.”

(No. 17259) dalam riwayat yang bersumber dari al-Baqir, ia berkata: Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi Wasallam bersabda: “Ketika aku diisra’kan ke langit, Jibril menemuiku, lalu berkata: ‘Wahai Muhammad, sesungguhnya Allah ‘Azza wa Jalla  berfirman: “Sesungguhnya aku telah mengampuni orang-orang yang melakukan nikah mut’ah dari kalangan wanita”.’

5. Muhammad al-Thusi, dalam kitabnya Tahdzib al-Ahkam, pada bab Perincian Hukum-hukum Nikah (VII/256): (no. 1105) menyebutkan riwayat yang bersumber dari Imam al-Ridha: Bahwa beliau membolehkan menikahi wanita Yahudi, Nashrani, bahkan Majusi secara mut’ah.

(No. 1106) riwayat dari Abu Abdillah, ia berkata: “Seorang laki-laki boleh bermut’ah dengan wantia Majusi.” Tetapi bermut’ah dengan wanita mukminah adalah lebih utama.

Image result for kitab-kitab Ayatullah Khomeini Syiah Image result for kitab-kitab Ayatullah Khomeini Syiah Image result for kitab-kitab Ayatullah Khomeini Syiah
Jabatan agama Islam Selangor (JAIS) di Malaysia menyerbu markas Syiah dan membentras semua ahli2nya. Kitab Syiah yg menulis keagungan nikah mutaah dgn ganjaran pahla dan segala macam kehebatan bakal diperolehi. Semua itu penipuan belaka kerana Allah tak pernah bersekutu dgn mereka malahan mengharamkan zina. Surahtul Ikhlas yg ditukar menjadi Surah Assad oleh Syiah. 

Catatan penulis: Allah berfirman:

وَلَا تَنْكِحُوا الْمُشْرِكَاتِ حَتَّى يُؤْمِنَّ وَلَأَمَةٌ مُؤْمِنَةٌ خَيْرٌ مِنْ مُشْرِكَةٍ وَلَوْ أَعْجَبَتْكُمْ وَلَا تُنْكِحُوا الْمُشْرِكِينَ حَتَّى يُؤْمِنُوا وَلَعَبْدٌ مُؤْمِنٌ خَيْرٌ مِنْ مُشْرِكٍ وَلَوْ أَعْجَبَكُمْ أُولَئِكَ يَدْعُونَ إِلَى النَّارِ وَاللَّهُ يَدْعُو إِلَى الْجَنَّةِ وَالْمَغْفِرَةِ بِإِذْنِهِ وَيُبَيِّنُ آَيَاتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ

“Dan janganlah kamu nikahi wanita-wanita musyrik, sebelum mereka beriman. Sesungguhnya wanita budak yang mukmin lebih baik dari wanita musyrik, walaupun dia menarik hatimu. Dan janganlah kamu menikahkan orang-orang musyrik (dengan wanita-wanita mukmin) sebelum mereka beriman. Sesungguhnya budak yang mukmin lebih baik dari orang musyrik walaupun dia menarik hatimu. Mereka mengajak ke neraka, sedang Allah mengajak ke surga dan ampunan dengan izin-Nya. Dan Allah menerangkan ayat-ayat-Nya (perintah-perintah-Nya) kepada manusia supaya mereka mengambil pelajaran.” (QS. Al-Baqarah: 221)

6. Abu al-Qashim al-Khu-i (ulama besar al-Hauzah al-‘Ilmiyah) dalam kitab Shirath al-Najaat fi Ajwibah al-Istifta-at. Memberikan jawaban atas beberapa pertanyaan:
(Jawaban pertanyaan 844): “Boleh melakukan akad nikah mut’ah melalui telepon.”

Catatan penulis: Lalu apa bedanya nikah semacam ini dengan seseorang yang memboking wanita pelacur?
(Jawaban pertanyaan 849): “Jika dibuat syarat sebelum nikah mut’ah dilaksanakan agat tidak melakukan coitus (memasukkan zakar ke farji), lalu ternyata melakukannya maka tidak disebut zina.”

(Jawaban pertanyaan 850): “Tidak boleh melakukan perpanjangan kontrak dalam mut’ah kecuali setelah kontrak pertama selesai.”

7. Ruhullah al-Khumaini, dalam kitabnya Tahrir al-Wasiilah (تحرير الوسيلة): II/292; dalam masalah ke 17, menfatwakan bahwa disunnahkan wanita yang dimut’ah adalah mukminah yang menjaga kesuciannya dan menanyakan statusnya sebelum melakukan akad, apakah punya suami atau sedang masa iddah. Tetapi ini tidak menjadi syarat sahnya mut’ah.

Sementara pada masalah ke 18, dia (Khumaini) membolehkan bermut’ah sama wanita penzina. Padahal Allah Ta’ala berfirman,

الزَّانِي لَا يَنْكِحُ إِلَّا زَانِيَةً أَوْ مُشْرِكَةً وَالزَّانِيَةُ لَا يَنْكِحُهَا إِلَّا زَانٍ أَوْ مُشْرِكٌ وَحُرِّمَ ذَلِكَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ

“Laki-laki yang berzina tidak mengawini melainkan perempuan yang berzina, atau perempuan yang musyrik; dan perempuan yang berzina tidak dikawini melainkan oleh laki-laki yang berzina atau laki-laki musyrik, dan yang demikian itu diharamkan atas orang-orang yang mukmin.” (QS. Al-Nuur: 3)

 
Related image Related image Related image

Begitu sedis dan kejam sekali Syiah memperlakukan dan membiarkan pengikutnya menjadi taksub melampau kpd Imam mereka hingga sanggup membunuh anak kecil hanya kerana punya nama yg sama dgn isteri Nabi.

8. Al-Thibrisi, dalam kitabnya Mustadrak al-Wasa-il, Kitab al-Nikah, hal. 458, pada bab ke 8 mengatakan, “Tidak haramnya melakukan mut’ah dengan wanita pezina (pelacur) walaupun terus menerus.” Dan hal ini disandarkan kepada riwayat yang bersumber dari Abu Abdillah. Keterangan ini juga disebutkan oleh Syaikh al-Mufid dalam Risalah al-Mut’ah.

Bab ke 9 dari kitab tersebut berbunyi: “Bab tidak wajibnya melakukan penelitian dan bertanya tentang kondisi status wanita yang dimut’ah.”
Related image Related image Related image 
Fatwa2 yg sungguh biadab dikeluarkan oleh ulama Syiah terutama menyentuh hal keluarga dan Sahabat2 Nabi saw. Syiah juga mengamalkan upucara sama seperti penganut Hindu di India berbogel mandi debu dan kemudian berlari masuk kesungai Gangga  di festival Kumbh Mela di India yang diikuti oleh golongan sesat Syiah Iran. 
 
 
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Ulama Syiah bernama Syeikh Tabrisi Menyebutkan 30 Ulama Terkemuka Syiah Yang Mengimani Tahrif Quran Versi Syiah

Oleh leftshia

At Tabrisi, seorang ulama syiah telah menulis sebuah buku yang menyatakan adanya doktrin Tahrif al Qur’an dalam ajaran Syiah, buku tersebut diberi judul : “Fashl al Khithab fi Itsbati Tahrif Kitabi Rabb al Al Arbab.  Di halaman 25-30, ia menyebutkan 30 Ulama Terkemuka Syiah Yang Mengimani Tahrif Quran antara lain:

1. Shaikh Ali bin Ibrahim al Qumi
2. Shaykh  Kulayni
3. Sayyid Muhsin al-kazmi
4. Allama Majisi
5. Muhammad bin Hasan al Safar
6. Muhammad bin Ibrahim al Numan , Murid dari Kulayni
7. Sad bin Abdullah al Qummi
8. Sayyid Ali bin Ahmad al Kufi
9. Muhammad bin Masud al Ayyashi
10. Furat bin Ibrahim al Kufi
11. Muhammad bin Abbas al-Mahiyar
12. Shaykhul Azam Muhammad bin Muhammad bin Numan al Mufeed
13. Najashi
14. Abu Sahal Ismail bin Ali bin Ishaq al Nawbakht
15. Shaykh Abu Muhammad Hasan
16. Shaikh Abu Ishaq bin Nawbakht
17. Shaikh Ishaq al Katib
18. Shaykh Abul Qasim Hasnain bin Ruh bin Abu Bahr al Nawbakhti
19. Hajib bin al-Layth bin Al Sarah
20. Shaykh Fadhal bin Shadhan
21. Shaykh Muhammad bin Hasan al Shaybani
22. Shaykh Ahmad bin Muhammad bin Khalid al Barqi
23. Shaykh Muhammad bin Khalid al Barqi
24.  Shaykh Ali bin Hasan bin Fadhal
25. Shaykh Muhammad bin Hasan
26. Shaykh Ahmad bin Muhmamad bin Siyyar
27. Shaykh Hasan bin Sulayman al Hilli
28. Shaykh Muhammad bin Abbas bin Ali bin Marwan al Mahiyar , Ibn Hijam
29. Abu Tahir Abdul Wahid bin Umar al Qummi
30. The author of Kitab ul Rad ala Ahlal Tabdil

  
Image result for kitab-kitab Ayatullah Khomeini Syiah Related image Related image

Namun anehnya ‘ulama dan da’i syiah saat ini berusaha menutup-nutupi keyakinannya ini dengan mengatakan hal itu adalah fitnah semata yang dituduhkan kepada mereka. Seperti yang ditulis oleh blog syiahali.wordpress.com  di link ini:

>syiahali.wordpress.com-2012/02/02/syiah-dan-tuduhan-tahrif-al-quran-tanggapan-atas-artikel-era-muslim-distorsi-itikad-baik-merukunkan-umat/ (ganti – sebelum 2012 dengan /)

Kutipan:
Tanya: Apa pendapat anda mengenai keterlindungan Al-Qur’an dari perubahan dan tahrif ?

Jawaban Ustaz Husain Ardilla:

Banyak sekali riwayat dan hadis yang sampai ke tangan kita baik dari jalan yang umum atau khusus yang telah menjelaskan permasalahan tahrif Al-Qur’an  telah dirubah dan di-tahrif oleh orang-orang yang tidak bertanggung jawab. Oleh karena itu, kita tidak dapat mempercayai adanya perubahan dan tahrif Al-Qur’an.

Bahkan dari sejak sebelum masa Syaikh Shaduq, Fadhl bin Syadzan (260 H.) menegaskan bahwa keyakinan terhadap terubahnya (di-tahrif-nya) Al-Qur’an adalah keyakinan para penentang Syiah. Ia menekankan bahwa Al-Qur’an benar-benar terjaga dari segala perubahan, pengurangan atau penambahan.

Penanya hanya dengan membaca sebuah riwayat lalu dengan mudahnya berkata bahwa Syiah meyakini tahrif Al-Qur’an. Padahal setiap apa yang ada dalam riwayat kami bukan berarti itu juga akidah kami. Anda harus membaca akidah kami dari kitab-kitab akidah yang bertumpu pada tafsiran-tafsiran Al-Qur’an yang benar, hadits-hadits mutawatir, dan juga akal. Sungguh sama sekali tidak ada keyakinan sedemikian rupa dalam kitab-kitab akidah Syiah.

Komentar:
Tentu suatu yang aneh sekelompok kaum belakangan yang menisbahkan diri mereka dengan kaum sebelumnya dan mengaku mengikutinya namun memiliki pendapat yang berbeda dengan yang diikuti. Di dalam syiah keyakinan tahrif quran diyakini oleh mayoritas ‘ulama mereka, bahkan ‘ulama besar yang mereka jadikan rujukan seperti Al-Qumi, Kulayni dan Majlisi.

Maka Sejelas matahari di siang hari yang cerah. Kita dapat pastikan bahwa apa yang dilakukan mereka ini adalah taqiyyah (berdusta) untuk menutupi keyakinan mereka sebenarnya. WaAllahua’lam

Gambar dibawah ini adalah merupakan bukti yang discan dari kitab mereka:

   Image result for kitab-kitab Ayatullah Khomeini Syiah  Image result for Arab Saudi menyerang Houthi Yaman
* Sila besarkan sendiri jika ingin membaca scan kitab Syiah (gambar 1) itu.
    
referensi: shiacult.wp.com
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Dibawah ini dinyatakan beberapa fatwa Majlis agama Islam Malaysia yang menjadi rujukan oleh Majlis agama Indonesia, Nadwahtul Ulama Indonesia dan beberapa blog rakan-rakan disana sebagai pembuka minda masyarakat Indonesia untuk mengenal pasti bahayanya ajaran Syiah ini kepada kestabilan politik, kemasyaraktan berbagai agama di Negara tersebut dan keharmonian beragama dimana didapati Syiah yelah merosak akidah ramai penganut ASWJ dinegara itu menjadi murtad dan menukar keparcayaan mereka kepada Syiah. Kini jutaan rakyat Indonesia telah menjadi penganut Syiah dan amat sukar untuk kembali semula kepada Sunni.

Fatwa Ulama Malaysia tentang Syiah

oleh leftshia
Related image Image result for berbagai fatwa berkenaan kesesatan ajaran Syiah   Image result for berbagai fatwa berkenaan kesesatan ajaran Syiah 
Pengistiharan resmi kerajaan M'sia bagi negeri-negeri seperti di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Seluruh Malaysia,  Melaka yang mengharamkan sebaran ajaran Syiah. 

Komentar: Izin dibolehkannya Syiah Zaidiyah dan Jaafariyah di malaysia dimansuhkan. Dimansuhkan adalah bahasa melayu dari “Dicabut” sehingga semua sekte Syiah dilarang di Malaysia.

Fatwa lainnya tentang syiah juga dikeluarkan di negeri bagian malaysia seperti Melaka, Negeri Sembilan, Pulau Pinang, Sarawak, WP Kuala Lumpur, Terengganu, Selangor, Kelantan dan Perlis.

    Image result for berbagai fatwa berkenaan kesesatan ajaran Syiah Image result for Portal Majlis Fatwa Malaysia berkenaan Syiah Image result for Portal Majlis Fatwa Malaysia berkenaan Syiah Image result for Portal Majlis Fatwa Malaysia berkenaan Syiah 
sumber: Portal Majlis Fatwa Malaysia

Semua ajaran Syiah di Malaysia adalah menyeleweng - JAKIM

Diterbitkan pada Disember 14, 2013 07:30 MYT
   Image result for Portal Majlis Fatwa Malaysia berkenaan Syiah Image result for Portal Majlis Fatwa Malaysia berkenaan Syiah   Image result for Portal Majlis Fatwa Malaysia berkenaan Syiah

PUTRAJAYA: Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) menegaskan semua ajaran mahupun fahaman Syiah di Malaysia adalah menyeleweng daripada pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah dan hukum syarak.

Ketua Pengarahnya Datuk Othman Mustapha berkata sehubungan itu beliau menafikan sekeras-kerasnya sekiranya ada dakwaan mengatakan terdapat fahaman Syiah yang mempunyai persamaan dengan pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah di negara ini.

Beliau berkata berdasarkan kajian JAKIM, dakyah Syiah sebagai sebuah Mazhab berasaskan aliran Syiah Imamiyyah Ithna 'Ashariyyah atau Imam Dua Belas mula aktif di Malaysia selepas kejayaan Revolusi Iran pada 1979.

"Jadi ajaran Syiah yang diamalkan oleh pengikut di Malaysia sehingga kini adalah aliran Imam Dua Belas ini yang bercanggah dengan ajaran Islam," katanya kepada Bernama di pejabatnya di sini baru-baru ini.
 Othman berkata antara penyelewengan aliran Syiah Imam Dua Belas itu adalah:

1. Meyakini imam adalah maksum iaitu terpelihara daripada sebarang dosa.

2. Mengkafirkan para isteri-isteri dan sahabat Rasulullah S.A.W.

3. Tidak ada Solat Jumaat.

4  Mengharuskan jamak solat fardu dalam semua keadaan  
     tanpa sebarang sebab sarie atau syaraq.

5  Menghalalkan nikah Muta'ah.

6  Menolak Ijmak Ulama dan Qias.

7 Penyanjungan yang keterlaluan kepada Saidina Ali sehingga disama tarafkan
 dengan Rasulullah S.A.W.

8 Menambah nama Saidina Ali dalam kalimah syahadah selepas nama Nabi 
Muhammad S.A.W.

  Image result for kitab-kitab Ayatullah Khomeini Syiah Related image Related image

Dengan memberi contoh nikah Muta'ah, Othman berkata ia bukan satu pernikahan dalam Islam malah merupakan amalan jahiliah yang amat jelas bertentangan dengan Al-Quran, hadis Rasulullah S.A.W dan Ijmak Ulama.

Katanya nikah Muta'ah telah diharamkan Nabi Muhammad S.A.W buat selama-lamanya sehingga hari kiamat menerusi hadis-hadis sahih sebelum baginda wafat dan salah seorang perawi hadis itu ialah Saidina Ali sendiri.

"Ini menunjukkan dengan jelas bahawa ajaran mahupun fahaman Syiah ini bertentangan dengan akidah, syariah dan akhlak sebagaimana yang digariskan dalam undang-undang Islam," katanya.

Beliau berkata merujuk kembali kepada keputusan Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan pada 2 dan 3 Mei 1996 bersetuju bahawa memperakukan ajaran Islam yang lain daripada Ahli Sunnah Wal Jamaah adalah bercanggah dengan hukum syarak dan undang-undang Islam; dan dengan demikian penyebaran apa-apa ajaran yang lain daripada Ahli Sunnah Wal Jamaah adalah dilarang.

"Pada 24 Julai lepas, KDN (Kementerian Dalam Negeri) telah pun mengisytihar Pertubuhan Syiah Malaysia sebagai sebuah pertubuhan haram yang menyalahi undang-undang.

"Bukan sebagai ajaran sesat sahaja daripada aspek agama iaitu sekiranya melanggar fatwa akan dikenakan tindakan mengikut Akta/Enakmen Jenayah Syariah Negeri, malah aspek keselamatan negara pun turut diambil kira pihak oleh KDN yang mana pertubuhan Syiah ini tidak boleh bergerak aktif dalam negara ini kerana salah daripada sudut undang-undang," katanya.

Mengulas lanjut, Othman berkata pengaruh ajaran mahupun fahaman kumpulan Imam Dua Belas itu menular ke negara ini menerusi bahan bacaan dan orang perseorangan sama ada yang berkunjung ke Iran atau yang datang dari Iran.

Beliau juga tidak menolak kemungkinan terdapat segelintir pensyarah universiti tempatan memainkan peranan untuk menyebarkan fahaman itu secara serius kepada golongan pelajar di institusi pengajian tinggi.

"Selain itu, daripada segi ideologi juga, umat Islam negara ini mungkin nak jalan yang mudah dalam agama dan tertarik dengan tawaran serta ganjaran yang ditawarkan Syiah.

"Faktor-faktor menarik masyarakat Islam ialah dengan tawaran beberapa kemudahan seperti Solat Jumaat tidak ada, boleh solat tiga waktu sahaja dan nikah muta'ah...boleh kahwin dengan isteri orang, mahar terlalu remeh, dengan selipar pun ada kita dapat maklumat, benda-benda macam itu, mereka hendak ambil mudah dalam soal beragama," katanya.

Apabila ditanya mengenai jumlah pengikut Syiah di Malaysia yang dikatakan menjangkau ratusan ribu, Othman berkata hasil dapatan Jakim menerusi sumber risikan Polis Diraja Malaysia (PDRM) mendapati setakat ini bilangan sebenar pengikut Syiah yang terdiri daripada rakyat Malaysia ialah kira-kira 2,000 orang.

"Ini angka kita (JAKIM) dengan berasaskan laporan polis, kalau kata 10 orang, maka lengkap dengan namanya, alamatnya...saya cuba pertikai dengan pembentangan angka ini yang dibuat pegawai saya kerana dalam majlis pembentangan yang besar, majlis tidak setuju dengan angka yang Jakim bagi ini.

"Kemudian saya suruh pegawai itu semak semula dengan pihak polis, adakah kita boleh ubah angka ini, tetapi pihak polis kata 'tidak boleh' ubah angka ini, kekal...jadi masih kuat angka kira-kira 2,000 orang ini. Bukan seperti yang digembar-gemburkan sehingga 250,000 atau 1 juta pengikut Syiah," katanya.

Othman menegaskan jumlah besar yang sengaja digembar-gemburkan itu adalah permainan pengikut Syiah yang mahu menunjukkan mereka ramai dan kuat serta kukuh bertapak di Malaysia.

Beliau berkata hakikatnya bilangan yang pernah dimaklumkan sebelum ini mencecah ratusan ribu itu adalah mengambil kira pelancong Iran dan pelajar luar negara yang belajar di Malaysia.

"Justeru, saya ingin mengingatkan pihak media dan masyarakat Malaysia supaya jangan mudah melatah dengan angka berkenaan. Daripada segi jumlah pengikut Syiah ini, pihak Jakim masih lagi berterusan menjalankan kajian bersama-sama pihak berkuasa keselamatan.

"Mereka dilihat ramai dalam aktiviti mereka contohnya apabila berkumpul dari seluruh negara dalam menjayakan aktiviti pengajian mereka sehingga menjadikan jumlah mereka mencecah 500 orang," katanya.

   Related image  Related image Image result for Festival bugil kumbh Mela di India 
 
Bagaimanapun, Othman berkata penyebaran ajaran Syiah dalam kalangan umat Islam di Malaysia berada di tahap membimbangkan namun masih terkawal.

Beliau menegaskan penyebaran Syiah boleh diumpamakan sebagai 'barah' di negara ini dan perlu dibanteras sebaik mungkin sebelum merebak dengan lebih teruk sehingga menjadi ancaman kepada perpaduan ummah dan keutuhan agama sekaligus memecahkanbelahkan perpaduan umat Islam negara ini.

"Sebab itu kita minta agensi yang berkaitan mengambil berat daripada segi penyebaran ajaran Syiah ini. Pengikut Syiah di Malaysia tidak ramai, ada lebih kurang 2,000 sahaja tetapi mereka ini seolah-olah semakin berani...macam barah," katanya.

Sehubungan itu, Othman berkata pelbagai pendekatan dan usaha yang telah dilakukan Jakim untuk menangani isu Syiah di negara ini supaya tidak terus berkembang meluas dalam kalangan umat Islam negara ini.

"Kita telah membuat jerayawara...bahagian fatwa telah mengadakan siri seminar, ceramah pendidikan fatwa kepada masyarakat di seluruh negara yang melibatkan penyertaan semua golongan.

"Selain itu, usaha terbaharu Jakim adalah mewujudkan program menangani Syiah seperti bengkel yang dilaksanakan secara bersepadu dan dianggotai oleh agensi penguatkuasa agama seluruh negara, PDRM, Imigresen, pihak universiti dan kementerian," katanya.

Othman berkata bengkel menangani Syiah itu dilaksanakan untuk merancang modus operandi bagi menangani penyebaran fahaman itu di negara ini.

Selain usaha yang dilakukan Jakim untuk membanteras Syiah, Othman berkata peranan individu menolak fahaman itu juga penting iaitu umat Islam di negara ini perlu berhati-hati dengan pengaruh fahaman Syiah yang boleh menghancurkan ajaran Ahli Sunnah Wal Jamaah.

"Saya menyeru umat Islam di Malaysia agar menolak ajaran selain dari Ahli Sunnah Wal Jamaah ini, termasuklah menolak Syiah, Bahai, Qadiani dan ajaran sesat lain khususnya yang telah difatwakan sesat oleh Muzakarah Fatwa," katanya
.
Di samping itu, katanya, pada masa sama semua pihak juga perlu bijak memilih badan bukan kerajaan (NGO) supaya tidak terjebak dengan NGO yang berorientasikan Lesbian, Gay, Biseksual dan Transeksual (LGBT) dan kebebasan beragama.

Othman juga meminta umat Islam negara ini menolak pemimpin dalam sesebuah organisasi yang berfahaman Syiah atau fahaman lain yang bertentangan dengan Ahli Sunnah Wal Jamaah.

"Pihak kerajaan juga menyedari adanya pengaruh fahaman Syiah di kalangan masyarakat, pemimpin parti-parti politik, NGO sama ada secara langsung atau tidak langsung," katanya.

Dalam perkembangan lain, mengulas mengenai jenis-jenis ajaran Syiah yang ada di negara ini, beliau berkata di Malaysia hanya terdapat dua jenis Syiah iaitu Syiah Taiyibi Bohra (Dawood Bohra) dan Syiah Ismailiyah Agha Khan yang dibawa masuk oleh pendatang India pada satu masa dahulu.

Bagaimanapun, Othman berkata pengikut kedua-dua jenis Syiah yang merupakan kelompok asal Syiah di negara ini didapati tidak menjalankan dakyah kepada masyarakat Sunnah Wal Jamaah sebaliknya hanya berkembang dalam kalangan generasi baru mereka sendiri sahaja.

  Image result for berbagai fatwa berkenaan kesesatan ajaran Syiah  Related image Related image 


"Syiah Dawood Bohra dikenali sebagai golongan yang memiliki Kedai Bombay manakala Syiah Agha Khan dikenali dengan pemilik Kedai Peerbhai. Pengikut jenis Syiah ini bergerak di sekitar Lembah Klang sehingga kini.

"Pengikut dua jenis Syiah ini merupakan keturunan asal Syiah yang ada di negara ini. Mereka tidak ekstrem dan tidak berlawan dengan Sunnah Wal Jamaah. Mereka hanya menjalankan dakyah dan berkembang dalam kalangan anak-beranak mereka sahaja kerana mereka kahwin pun sesama sendiri, ada kubur dan masjid sendiri," katanya.

Menceritakan mengenai sejarah perkembangan kedatangan ajaran Syiah di negara ini, Othman berkata terdapat pelbagai teori mengenai kedatangan Syiah ke Malaysia atau secara umumnya Nusantara.

Namun begitu, beliau berkata pandangan yang paling tepat adalah unsur aliran Syiah secara jelas mula dikesan sejak abad ke-12 menerusi Dakwah Syeikh Abdullah Arif berasaskan kitabnya Bahr al-Lahut.

"Ini menjelaskan aliran Syiah yang pertama sampai ke alam Melayu ialah fahaman Batiniah, bukannya aliran Imamiyyah.

"Ia adalah pemikiran Syiah Batiniah yang meresap ke dalam pemikiran tasawuf teosofi seperti doktrin wujudiyyah, hulul waittihad, Nur Muhammad, Insan Kamil, Rijal al-Ghayb (Imam Mahdi) dan beberapa aspek lain yang dibawa oleh ulama tasawuf seperti Sunan Kalijaga, Syeikh Siti Jenar, Hamzah Fansuri, dan Syamsuddin al-Sumaterani," katanya.

KENALI TOKOH-TOKOH SYIAH MALAYSIA


Antara tokoh Syiah dan orang-orang yang bertanggungjawab menyebar dakyah Syiah di Malaysia ialah:

1. Ketua Syiah Malaysia: Mohd Kamil Zuhairi Abd Aziz     

   Related image ketua syiah dan ayatullah iran Related image

Kamil Zuhairi Abd Aziz berpakaian warna hijau,biru sedang mengatakan sesuatu di majlis Rumah Terbuka Hauzah Ar-reza bersama Penasihat RAHBAH Ayatollah Ali Taskhiri & Wakil Maraji’ Hojt Vahedi.Begitu mudah para dajjal Ayatussyaitan Iran boleh masuk ke Malaysia.

2. Ketua Syiah Kedah: Abdullah Hassan

    biografi ketua syiah kedah  Abdullah Hasan Image result for Portal Majlis Fatwa Malaysia berkenaan Syiah

Abdullah Hasasn menunjukkan kain kapan digunakan ahli Syiah tertera Doa.

Abdullah dan murid-muridnya  Related image Related image 
Abdullah Hassan bersama pengikut-pengikutnya. Khabar memaparkan fatwa Negeri Kedah berkenaan pengharaman ajaran Syoah diseluruh Kedah.


3. Pemimpin 1 Parti Politik Di Perlis: Mohamad Faisol Abdul Rahman

  Faisal Related image Faisal 2 

Apabila kamu telah memasuki jerat penipuan Syiah, kamu pastinya tidak boleh lagi kembali kepangkal jalan sebab pangkal jalan pun kamu tak tahu. Masuk Syiah kerana terpengaruh dengan ajakan kawan-kawan yang juga sama macam kamu. Pucuk pangkalnya kamu tidak mahu belajar agama. Main-main ikut kawan-kawan akhirnya terjebak dan susah nak balek. Inilah yang banyak berlaku kepada rakyat Malaysia.http://ho.lazada.com.my/aff_i?offer_id=8552&file_id=175988&aff_id=20082

 faisal 3 Image result for syiah malaysia 2017 Image result for syiah malaysia 2017   

4. Penganut Syiah Johor: Mohd azhar 
azhar Image result for syiah malaysia 2017  Related image 

Mohd Azhar antara yang betanggungjawab membawa Imam Syiah Ayatussyaitan Iran masuk ke Malaysia 

5. Khalid Ismath

Khalid Ismath khalid2 Related image 

Nota dari Atok:

Apabila kamu telah memasuki jerat penipuan Syiah, kamu pastinya tidak boleh lagi kembali kepangkal jalan sebab pangkal jalan pun kamu tak tahu. Masuk Syiah kerana terpengaruh dengan ajakan kawan-kawan yang juga sama macam kamu. Pucuk pangkalnya kamu tidak mahu belajar agama. Main-main ikut kawan-kawan akhirnya terjebak dan susah nak patah balek. Inilah yang banyak berlaku kepada rakyat Malaysia. 

Kamu seperti telah dirasuk Jin atau Syaitan yang sememangnya akan memegang kepala kamu dengan kuat dan kamu tidak boleh lagi keluar atau berpatah balek utk keluar dari Syiah.

Penafian atau penolakkan oleh golongan Syiah sangat biasa di Iran dan di seluruh dunia kerana mereka mengamalkan taqiah untuk menyembunyikan semua keburukan Iran apatah lagi menyentuh berkenaan Mullah dan Ayahyullah mereka. Atok sendiri pernah merantau dan tinggal di Tehran dan juga di Qum bagi mencari maklumat yang mendapat berbagai tentangan dan tekanan. Jadi tulisan atok dan juga  sahabat-sahabat atok ini adalah rujukan yang benar kerana kami kebanyakannya bertindak sebagai penyelidik, pejuang kebenaran dan penyasat persendirian (ditanah Iran sendiri) kepada ajaran sesat Syiah untuk mencari bukti dan membuka keburukan disebalik wayang Syiah itu dan mendedahkannya kepada dunia terutama kepada umat islam Sunni/ASWJ supaya tidak tertipu oleh mereka. Jadi jika tulisan ini juga dibidas atau disangkal oleh penyokong kuat ajaran sesat Syiah walau dari mana pun mereka berasal, maka ianya adalah biasa dan lumrah bagi kami kerana kami telah pun berhadapan dengan tindakbalas mereka sejak mula lagi.

Oleh itu pembaca usah risau dan bimbang kerana kita berada dipihak yang BENAR untuk mempertahankan akidah kita dan akidah umat islam Sunni atau ASWJ keseluruhannya, terutama di Malaysia dan Indonesia. Kalau di Indonesia mereka telah mendapat tempa kedalam masyarakat umum kerana sikap Negara itu yang berperinsip keterbukaan soal beragama dan mereka juga menggunakan ‘umpan’ Mutaah gadis-gadis jelita, wang dan biasiswa melanjutkan pelajaran ke Universiti-universiti maktab-maktab, Seminari atau Hauzah Syiah di Iran. Graduan-graduan dari sinilah yang menjadi talibarut Syiah dialam maya ini dan juga diluar untuk menangkis pendedahan keburukan mereka. Telah dikesankan penolakan ini didalam laman blog rakan-rakan seperjuangan kami yang ektif memperjuangan kebenaran daripada dakyah sesat Syiah yang amat merbahaya kepada diri, keluarga, masyarakat, kesatuan dan khususnya kepada Negara. 

Waspadalah kamu semua daripada Ajaran Sesat Syiah???.


**************************************************************
Sekalian dahulu bab 3 berkenaan Syiah ini. Di kesempatan yang lain akan atok terbitkan pula sambungannya didalam bab ke 4 nya Insyaallah. Terima kasih kerana sudi membaca atikal ini yang atok fikir supaya kamu faham apa sebenarnya yang ada didalam doktrin Syiah ini. Nanti akan disambung berkenaan fatwa-fatwa sesat dari Ulama-ulama Syiah itu dan permasaalahan Syiah dalam banyak tajuk lagi… insyaallah.

Wabillahitaufiq Wasalamuaalaikum Warahmatuallahi Wabarakatuh.

Sekian.


Atok zamany. 

60 comments:

  1. Alhamdulillah...

    Hari ini record viewer blog atok ini telah semakin mendapat tempat di negara2 Amerika Selatan dan Eropah yg semua pun tahu amat sujar utk menenbusi dinding lubuk hati mereka, cuba lihat taburan viewer ini:

    Brazil 520, France 481, Belgium 446, Russia 417, Poland 249, Kuwait 162, United States 199, Arab Saudi 129, Argentina 98 dan Spain 87.

    Disamping pembaca dari sebelah Asia seperti China, Jepun, Korea Selatan, Viatnam. India, Pakistan, Indonesia, Singapore dan Brunei.

    Mudah-mudahan pembaca terus membari imperasi kepada atok utk terus menulis supaya kebenaran dapat ditegakkan dan membebaskan manusia sejagat dari seberang bentuk penjajahan dan diskrimanasi dalam bentuk apa pun jua.

    Terima kasih atas kesudian kalian membaca lamai ini walaupun ia tak sehebat mana dan selalu saja comot sana sini.

    atok zamany

    ReplyDelete
  2. Salam tok..
    Apa pendapat tok tentang tragedi Di Mina pada tahun 2015 yg melibatkan kematian ramai jemaah Iran..

    ReplyDelete
  3. Walaikumsalam cu,

    Dalam insiden di trowong ke Mina itu, sebenarnya terdapat dua kumpulan jemaah dari Iran yg sememangnya bermusuhan melalui diterowong yg sama. Maka salah satu kumpulan itu bertindak berpatah balek dgn melawan arus gerakan jemaah. Dan apabila mereka menyerari kumpulan musuh mereka juga berada disitu, maka mereka terus mengempur mereka hingga menyebabkan pijak memijak antara mereka. Dalam insiden ini sejumlah 770 org telah mati disitu dan hampir 934 lagi cedera parah dan dikejarkan ke Hospital. Pihak kerajaan Iran menyalahkan pihak pengurusan Atab Saudi yg bersalah sedangkan yg membuat kecoh dan rempuhan itu dari puak jemaah Iran sendiri. pihak Atab Saudi bertindak dengan menangkap kesemua pekerja di laluan itu dan akhirnya mendapati seramai 28 org yg lalai dalam tanggungjawab mereka. Kesemua 28 org itu dijatuhi hukiman pancung oleh kerajaan Saudi Arabia tetapi beritanya tidak pernah disiarkan didalam akhbar negara itu.

    Pada pendapat atok.. semua itu adalah dakyah rancangan busuk Iran kepada Arab Saudi kerana mereka sememangnya mencari apa saja peluang untuk menjahanamkan Arab Saudi. Ia dirancang oleh kumpulan berani mati mereka dan dengan sengaja membuat pusingan U dan merempuh jemaah2 yg lain disitu. Lepas tragidi ini dengan cepat kerajaan Iran terus menuduh dan menyalahkan pihak pengurusan jemaah Haji Arab Saudi yg bersalah. Ia bertujuan mengujudkan sentimen kebencian rakyat Iran dan provokasi kepada rakyatnya utk mengadakan demostrasi jalanan hingga akhirnya memaksa kerajaan Iran mendapat mandat rakyatnya utk menyerang Saudi Arabia. Tetapi dengan takdir Allah keadaan itu tidak menjadi dan rakyat Iran sendiri reda dgn takdir segala kemungkinan boleh terjadi diwaktu itu. Mejoriti Rakyat Iran hanya tidak mengindahkan provokasi sesetengah pihak diIran bagi mengadakan mogok dan demotrasi jalanan. Maka semua rancangan Ayahtullah Ali Khamini tidak berjaya.

    Wallahua'lam

    atok zamany

    ReplyDelete
  4. Salam atok...krisis di syria blh selesai ke atok...mcm xde penyelesaian je atok...sebenarnya knp blh terjadi krisis mcm ni...klu palestin kita dh tau..
    Tp syriA ada byk kelompok, yg mna btl yg mna salah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaikumsalam cu..

      Aii.. masih ada yg tak faham berkenaan krisis Syria lagi ??? Tak mengapa, nanti atok cuba terangkan masaalahnya.. elok juga ada yg bertanya sbb nak tahu pekara sebenar, daripada tak bertanya langsung...

      Syria tidak akan pernah damai sampai bila2 selagi Rejem Bassar tidak kalah dlm peperangan. Inilah fakta yg perlu kamu tahu lebih awal kerana punca peperangan saudara di Syria disebabkan oleh Bassar Assad.

      Selepas bapanya yg terkenal sebagai dektatur Syria meninggal dunia. Maka penyokong2nya iaitu golongan Syiah Syria telah mengadakan satu refrendum memilih Bassar Assad sebagai Priseden Syria. Berbanding rakyatnya yang mahukan diadakan pilihanraya yg adil bagi memilih pemimpin kerajaan. Party Barth pimpinan Bassar secara kuku besi tidak mahu diadakan pilihanraya kerana mengatahui bahawa mereka tuntu akan kalah maka itulah sebabnya mereka tidak mahu pilihanraya. Maka pemverontak mulakan gerakan tunjuk perasaan secara besar2an diseluruh Syria seperti yg pernah berlaku di Mesir dan Tunisia hinggalah pemimpinan kuku besi mereka dikalahkan dan dibicarakan akibat dari rasuah dan penyalahgunaan kuasa dana kerajaan.

      Sebaliknya Bassar tidak mahu mengalah. Mereka terus membunuh dan memerangi semua penduduk Syria terutama golongan Sunni dan Kurdis disebelah utara negara itu. Bassar telah mengerahkan semua bala tenteranya terutama tentera udaranya utk mengeboom kawasan penduduk yg disyaki melindungi pemberontak2 itu hingga mengikabatkan semua bandar dan temadun2 islam Sunni hancur dinyahratakan sama dgn bumi semuanya. Bassar juga mengambil kesempatan menghilangkan kesemua ajaran Sunni, Madrasah2, Sekolah2 agama, Masjid2 Sunni dan apa saja yg ada kaitan dgn Sunni pasti dihancurkannya sama sekali. Dia mahu jadikan negara Syria sebagai kawasan mutlak ajaran Syiah kerana hanya golongan Syiah yg mengangkatnya sebagai Priseden bahkan juga mengiktirafnya sebagai "Tuhan" Syiah.

      Apabila pemberontak mendapat solongan Amerika, Bassar terbang ke Russia meminta bantuan ketenteraan sgn bantuaan Iran. Dan apabila Russia bersetuju. Maka Bassar pun tidak menunggu lama terus saja mengboom dan membunuh rakyatnya berterusan hingga kehari ini. Dia bukan saja mendapat sokongan Iran dan Russia, sekarang ini China dan Korea Utara juga membekalkan senjata2 canggeh utk Bassar menguji keupayaan persenjataan baru rekaan sekutunya itu. Malah resulusi PBB tidak lagi mereka pedulikan, terus saja mengboom penduduk dgn boom2 kimia pula sekarang ini. Nah... sampai bila akan berlaku damai ??? tentunya tak mungkin sama sekali Bassar mahu berhenti selagi dia masih saja hidup.

      Sekarang ini dianggarkan hampir 500 ribu rakyatnya sudah mati dibunuh dan hampir 2 juta mengalami luka parah sedangkan 3 juta telah menjadi pelarian kenegara2 jiran. Semua itu adalah golongan Sunni Syria. Terang terangan Bassar mahukan puak Sunni dan kurdis dihapuskan. Sama seperti Iran dahulu yg juga membunuh dan menghalau puak Sunni dari buminya.

      Oleh itu cukup sekadar kita ketahui bahawa bumi Syria tak akan reda dari peperangan selagi Bassar tidak dihapuskan. Sama juga keadaannya di M'sia ini bahawa rakyat M'sia tidak akan berhenti menjadi hamba abdi membayar segala hutang2 yg dibuat oleh MO1 sampai hari kiamat selagi dia berkuasa. Maka harus malahan menjadi kewajiban setiap jiwa bertindak utk membebaskan diri mereka dari penjajahan moden ini dari terus berterusan.

      Waallaua'lam

      atok zamany

      Delete
    2. Trima kasih atok atas pjelasan...
      Tp ada terbaca bashar kna cancer otak...harap umur dia xpanjg la...slagi dia adA..
      Anak2 syria menderita... menitis air mata tgk kanak2 kcil di bom...

      Delete
  5. Assalamualaikum atok..
    Mcm na nk tau dlm badan kita ada jin ke x atok...
    Nk cek anak2 kta diganggu jin ke x atok?

    ReplyDelete
  6. Waalaikumsalam cu...

    Memang tak ada satu alat pun didunia ini boleh menguji keberadaan jin dan syaitan dalam tubuh kita. Cukup sekadar penjelasan dari Hadis dan ayat2 al Quran yg menjelaskan bahawa semua manusia tidak akan sunyi dari gangguan jin dan syaitan kecuali hanya sedikit golongan terpilih di sisi Allah yg terhindar dari mereka.

    Macam mana nak tahu ??? tak payag nak fikir bagaimana, atau macam mana ?? cukup sekadar kamu tahu bahawa kamu tidak akan dapat lari dari gangguan mereka. Kecil besar, anak2 hingga kedewasa dan termasuklah yg dah tua bangka juga tak dapat lari dari gangguan mereka selagi kamu hidup. Kamu hanya akan lepas apabila kamu telah mati. Oleh itu kenalah belajar ilmu2nya, cara2 nya barulah kamu dapat berlindung kepada Allah. Ini saja cara yg boleh kamu pilih utk mengelak dari gangguan makhluk halus itu, Lain cara tak ada. Kena cari guru dan belajar... jgn duduk rumah saja. Sbb ilmu2 jenis ini tak akan datang kpd kamu... dlm internet tak boleh diamalkan sebab perantaraan cara ghaib tak mungkin boleh diperturunkan ilmu2 itu. Ok

    atok zamany

    ReplyDelete
  7. assalmualaikum tok..saya ada beberapa soalan..

    1) apa pendapat atok dengan ismail ariffin (lepat)?

    2) agak2 BN boleh tumbang ke tok pilihanraya akan datang? adakah ada unsur2 penipuan undi tok/undi hantu?

    3) kalau BN kalah, bagaimana pula pakatan harapan amek alih nanti? adakah lebih baik atau lebih mudarat tok?

    4) ekonomi malaysia sebenarnya makin kukuh/baik atau merosot/terok?

    5) boleh atok bagitau siapa antara org2 besar di malaysia ni yg menyertai/menjadi ahli freemason?

    maaf tok,saya ingin pendapat/pandangan/jawaban dari atok yg serba tau/otai.. semoga bermanfaat sesama kita melayu islam malaysia..

    ReplyDelete
  8. Walaikumsalam cu..

    Terima kasih atas kesudian entry kelaman ini... atok cubalah jawab soalan2 cucu ni..ya

    1. Ismail Ariffin lepat? Dia ni anak peranakan india muslim berasal dari Bagan Lebai Tahir Batterworth Penang tetapi menetap di Jerman dan berkerja sebagai seniman potret dan kartunis jalanan di Bandar Bremen Jerman. Ini sebuah cerita lama lebih kurang terjadi pada tahun 1996 -1997. Kisah perebutan hak penjagaan anak bernama Sunni (lelaki) hasil perkahwinannya bersama Jane Brummit @ Aishah Jane Abdullah warga British. Mereka berebut2 melarikan anak ini.. Jane bawa lari ke England kemudian Ismail pula melarikan Sunni ke M'sia. Sunni dilahirkan di M'sia dan beragama islam. Akhirnya mereka masuk ke Makamah Syairah Pulau Pinang utk menentukan hak. Malangnya Makamah menanguhkan prosiding terlalu lama hingga 1997, Oleh itu kesempatan ini digunakan oleh Jane dan Lawyernya utk mengambil satu perintah Makamah Sival di England bagi "merampas" Sunni dari Ismail sedangkan Ismail sendiri tidak menyedari akan pekara ini. Sunni Berjaya dilarikan Jane melalui laluan Bukit Kayu Hitam. Pada Ismail yg salah ialah Makamah Syairah PP kerana penanguhan kes itu terlalu lama atas sebab mereka belum bersedia dan tak ada rujukan kes (masih terpinga2 nak bertanya2 disana sini). Kemudian Makamah Sival dimana2 juga akan berpihak kepada Ibu sebagai "mempunyai hak" keatas anak. Bapa selalunya akan kalah dlm kes begini. Dan pada waktu Jane hendak bertemu dgn anaknya di sebuah balai polis, pada waktulah kesempatan Jane melarikan Sunni kerana pada waktu itu Ismail pergi ke kedai utk membelikan anaknya kentang goreng. Inilah satu kesilapan kealpaan Ismail yg lalai dgn tindakannya. Jadi dia kehilangan Sunni selama2nya.

    Ini sama jugalah dgn kes Natrah tahun 60an dulu... sampai org Melayu nak berperang di S'pore dan JB... terjadi rusuhan kaum yg tegang. Jadi susah bagi kita nak judge kes begini... kerana mereka berkahwin pun di Luar Negara. Kemudian hanya pulang bila dah ada anak. Lepas tu bila bergaduh laki bini minta kerajaan dan masyarakat islam berpihak kepadanya pula. Makamah kena teliti dulu kes dan ia memang mengambil masa. Lagi2 berkenaan nak menentukan hak terlalu banyak pekara yg nak dipertimbangkan. Pada atok, Ismail tak perlu nak gadun sangat pasal anaknya. Dia seorang lelaki kenapa harus lemah. Dia tak perlu nak terkejar2 sana sini. Redha saja dan perserah kepada Allah swt sebab Dialah sebaik2 penjaga. Ada rezeki kamu akan bertemu semula bila anak kamu telah dewasa kelak. Bab agama itu pun serahkan saja kepadaNya sebab hidayah itu milik Allah. Kamu tak boleh menentukan apa2, “The more you worry about your live, the more far you will be end with” tak kemana perginya. Sekarang Ismail dah pun berkahwin lain iaitu bersama dgn Nor Azalina Caesar Abdullah, seorang warga Jerman dan mempunyai seorang anak perampuan. Hanya waktu menentukan segalanya… waallahua’lam

    2. Berkenaan dgn menang atau kalah.. atok tak rasa BN tak akan kelah terus dlm PRU14 kali ni. Mungkin BN kalah teruk tapi tak hilang semua kerusi. Cuma BN akan hilang mejoriti 2/3. Apa yg diharapkan oleh PH juga begitu, mereka akan ketuai kerajaan dan BN sebagai pembangkang dlm Parlimen. Banyak isu yg BN kena selesaikan maka itulah sebabnya mereka kena berada juga dlm Parlimen bagi menjawab dan dipertanggungkawabkan atas semua kesilapan dan kepincangan mereka. Takkan nak biar dan lari begitu saja… mana ada jalan ???

    Bersambung....

    ReplyDelete
  9. Sambungan...

    3. Dari apa yg PH janjikan, sepakati dan muktamadkan didalam perjanjian yg telah mereka buat tempoh hari, atok fikir sememangnya mereka akan memperbaiki semua kerosakan yg telah dilakukan oleh BN. Kemudian mereka terpaksa juga membayar hutang2 yg telah dibuat oleh MO1 dengan keadaan mengutip semua wang2 dan aset2 (yg akan dilelong utk ditukarkan semula kepada tunai) kemudian dibawa balek utk mengbayar hutang. Walaupun ianya mungkin tidak mencukupi, rakyat tak perlu bimbang kerana kita sebenarnya “kaya raya yg tak terhingga” asalkan PH dapat mandate rakyat mentadbir Negara ini. Wang akan mengalir masuk dan ini akan diusahakan oleh Tun M. Tetapi jika MO1 masih saja berkuasa… tak ada siapa yg akan menolongnya utk membayar hutang yg telah dibuat dan dijolikannya. Satu sen pun wang tidak akan dibenar mengalir ke M’sia. MO1 lah yg terpaksa botak kepala fikir utk pinjam sana sini dan sekarang kerajaan China pun telah disekat dari melabur ke sini. Harap2 PH akan Berjaya dlm misinya itu atas sokongan rakyat semua.

    4. Kalau kita perhatikan apa yg diucapkan di media dan TV saban hari bercerita berkenaan fundamental ekonomi, KDNK, kadar rezab Negara, Kadar pelaburan asing, pratusan hutang dibawah nilai dibenar (tampa menyebut berapa nilai hutang itu), kadar pendapatan isi rumah, kadar peratusan pendapatan negara dan berbagai2 lagi term ekonomi yg susah rakyat nak faham bukan ??? Sebenarnya itu hanya “wayang kulit” saja supaya rakyat tak mengamuk dan memberontak. Pada hakikatnya rakyat sedang susah yg teramat kerana tekanan kadar kenaikan harga barang keperluan, perhidmatan, harga minyak, kadar cukai GST, kos isi rumah yg meningkat hampir 150% dan mungkin akan meningkat lagi tahun 2018 ini.

    Sebagai contoh, sekarang ini jika seorang penuntut atau pekerja biasa keluar saja rumah dah kena bayar itu ini. Kalau dahulu mereka bawa RM10 dah cukup belanja semua sampailah dia balek rumah. Sekarang RM10 tu dah tak cukup… mak ayah kena tambah lagi RM15 barulah cukup belanja anaknya keluar dari rumah. Jadi jumlah perbelanjaan anaknya bertambah dari dahulu RM10 sekarang menjadi RM25. Oleh itu penambahan sebanyak 150% kepada perbelanjaan anaknya atau pekarja biasa saban hari meningkat mendadak. Dari sinilah rakyat dapat tahu bahawa mereka telah di “cekek” darah oleh “pakar2” perompak itu…faham tak ??? Oleh itu berapa pendapat yg diperlukan oleh mak ayah atau pekarja biasa itu perlu ada selama sebulan ??? Mudah saja kamu kira RM25 X 25 hari bersekolah atau bekerja = RM625 sebulan. Ini baru belanja hangus seban hari utk seorang anaknya yg belajar di Kolej. Bagaimana pula dgn sewa rumah, bil2 air api, pakaian anak2 lain, peralatan bantuan belajar, internet, topup tel, kos2 belanja barang2 dapur, belanja pasar, tambang bas sekolah anak2 lain, yuran2 yg bersangkutan, bayar instilment kereta, instilment rumah yg belum siap, duit minyak kenderaan mak ayah pergi kerja. Bayaran tol, parking kereta dan macam2 lagi kos seharian. Sedangkan gaji ayah dan ibunya tak naik2... tetap begitu saja. Ini yg perlu kita fikir… bukannya fundamental dan berbagai pelaburan Negara yg kita tak faham. Itu biar MO1 fikir ??? Inilah maksud rakyat yg hanpir muflis sbb peningkatan semua barng2, Inilah yg menjadi kemarahan masyarakat China seluruh M’sia, sebab kaum China lah yg amat terkesan dan sangat faham berkenaan perbalanjaan dan kos sara hidup. Melayu kurang faham berkenaan pekara sebegini. Mereka senyum saja sbb dapat BRIM dan kadang2 dapat duit “dedak” UMNO atau BN bagi. Dia bagi ciput je… dia kaut billion2 bro ??

    Bersambung...

    ReplyDelete
  10. Sambungan...

    Pelabur2 asing, ahli2 ekonomi dan semua peniaga dari luar serta semua ketua2 negara diseluruh dunia sedang menunggu keputusan dari rakyat M’sia samaada mahu member mandate kepada Tun M mentadbir semula M’sia. Mereka semua sangat2 yakin dgn pentadbiran Tun M seperti dahulu, walau dilanda rebut taufan dan ombak Tsunami sebesar gunung Everest sekali pun… kami bersamanya tak pernah rebah dgn izin Allah… Allahu Akbar !!!!!

    5. Yang atok tahu oa berkenaan dgn Anwar, bukannya Freemeson tetapi the Illuminati. Kamu boleh tengok semasa dia menjadi TPM dulu, berbagai bantuan dan sokongan drp Yahudi US bahi pada dia ditambah dengan segala kemudahan yg tak diberikan kepadanya dan bukan kepada Tun M. Memang banyak berkata bahawa Tun M salah seorang dari Freemason. Sebenarnya Tun M tak pernah bersekongkol pun dgn mana2 Yahudi atau kumpulan2 itu sebab dia dapat bantuan “org dari dalam” utk menguatkannya. Sekarang ni pun mereka sebok nak masuk jarum… tapi Tun M tolak mentah2. Kita tak mahu terhutang budi… jadi masaalah dimasa akan datang. Jadi persoalannya sekarang… Betul ke Anwar akan jadi PM ganti Tun M nanti ??? Yg ni kamu kena fikir sendiri ???

    Sekian

    Atok Zamany.

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum tok/otai Kita..

    Terima kasih dengan penjelasan yang diberikan tok.. cuma nak penambahan sikit tok..harap tidak keberatan tok..

    1) mengenai ismail ariffin lepat tu saya dapat Tau jugak la pasal cerita dia sikit2.. nak Tanya mengenai ilmu makrifah yang dia bercerita dalam internet tu tok..

    2) kalau Anwar jadi PM suatu Hari nanti adakah bertambah baik atau buruk tok? Takde ke orang lain lagi seperti muhyiddin, mukhriz atau haji Hadi atau selainnya? Boleh ke mereka2 ni seperti tun M tok?

    3) betul ke tok ramai golongan atasan/elite/bangsawan/politician/raja2 yang menyertai ahli illuminati?

    Maaf tok banyak Tanya.. tapi atok la otai kami utk mintak pendapat Dan nasihat yang berguna sebab atok lalui semuanya Serta berpengalaman.. terima kasih banyak2 tok penjelasan yang diberikan.. semoga diredhai dirahmati Dan diberkati Allah hendakNya.. insyaAllah..Amin..

    ReplyDelete
  12. boleh atok jelaskan
    “kaya raya yg tak terhingga” yg tok maksudkan

    ReplyDelete
  13. Walaikumsalam….

    Jawapan 2: Atok copy Paste drp sumbernya saja.


    Kalau ikut artikel dan komen tersebut, ringkasnya susur galurnya adalah:

    > Tariqat Qadiriyah + Tariqat Naqsyabandiyah ??? (kenyataan sanad yg tiada wasilah lengkap)

    > Sheikh Fadhil Banten (wirid khaujakan / mufti peribadi sultan ibrahim johor)

    > Kiyai Salleh / panglima selempang merah

    > Abu Darsan / Pak Abu (difatwa sesat oleh JAKIM pada 1988

    > Ariffin bin Ali / Ayah pin / Ayah Lepat

    > Ismail Lepat

    Salah seorang teman seperguruan Ayah Lepat yang dipanggil Ibrahim Awang / Ayah Chik / Bang Chik / Guru Yahu mengaku anak murid Abu Darsan yang telah disahkan sesat oleh JAKIM, telah dipanggil oleh JAIP kerana didakwa mengajar anak muridnya tak solat dan tak puasa, tapi dia tak mengaku malah sudi untuk berhenti mengajar dan pergi ke masjid beribadah (nampak tak modus operandinya sama dengan apa yang diterangkan oleh Lepat sendiri, supaya tak membawa "susah" pada teman sepengajian).

    Bagi anak-anak murid ayah Lepat, ayah Lepat adalah pengganti Abu Darsan dan bukannya Bang Chik. Ini diceritakan sendiri oleh Lepat, Pak Abu berkata pada ayahnya, Allah dan Rasul sendiri yang nak lantik ayah lepat jadi guru. Mengaku dapat mesej langsung dari Allah dan Rasul? Nampak tak kesesatannya sekarang?

    Dan hasil kajian JAKIM ajaran Abu Darsan ada persamaan dengan ajaran Hasan Anak Rimau yang difatwa sesat pada 1971, dan ajaran Hasan Anak Rimau pula ada persamaan dengan ajaran sesat terawal, Ajaran Taslim yang dikesan pada 1870-an di Kg Seronok Bayan Lepas Pulau Pinang.

    Mungkin Ayah Pin, ayah Lepat berbeza dengan Ayah Pin Kerajaan Langit Terengganu, tapi Ayah Pin, ayah Lepat berguru dengan pak Abu Darsan yang dah difatwa sesat pada 1988 yang ajarannya hampir sama dengan ajaran Hassan Anak Rimau yang difatwa sesat 1971 yang menjadi guru kepada Ayah Pin Kerajaan Langit Terengganu.

    Kenali lanjut konsep ajarannya, dan anda akan dengar hampir serupa dengan apa yang diajar oleh Lepat dalam video-videonya

    Jadi, masih ada lagi orang yang tak setuju Lepat membawa ajaran sesat?

    Melainkan orang-orang yang menganggap JAKIM dan JAIP dan segala jabatan agama di Malaysia ini yang membawa ajaran sesat.

    Kenyataan2 diatas itu menunjukkan bahawa ajaran yg Lepat katakana itu semuanya dari kefahamannya yg menyelewing dari Syarak dan ia terkeluar dari akidah islam. Jika Jabatan agama Islam sendiri yg telah membuat siasatan berkenaan ajaran mereka yg telah sesat akidahnya.. maka kita tak perlu nak personal lagi…sebab amat susah nak dikaji atau nak tentukan seseorang punya akidah (jalan) melainkan dia sendiri kena sedar apa yg diikutinya adlah menyempang dan sesat. Kenapa nak kita ikut org sesat… banyak lagi guru2 yg lebih baik dan yg tak sesat. Ok

    Bersambung…

    ReplyDelete
  14. Sambungan…

    2. Memang tak mungkinlah jawabnya. Mana boleh bagi jawatan dgn org yg mempunyai watak “musang berbulu ayam dan gunting dlm lipatan” tambahan kamu sendiri tahu bagaimana permusuhan yg diujudkan oleh puak2 Illuminati terhadap org2 islam. Negara ini mejoritinya adalah beragama islam, maka tak mungkin diketuai oleh org begini tambahan lagi dia bekas banduan atas kesalahan yg sangat memalukan Negara. Lagi nak angkat dia jadi ketua ???? Kamu nak lihat ke Negara ini dipenuhi dgn kelab2 gay, Lesbians, LGBT dan semua kegiatan mereka dilakukan secara terang-terangan seperti sedikit masa dulu semasa dia menjadi timbalan. Itu baru timbalan… kalau naik atas lagi… bagaimana ??? Hancur M’sia ni…

    Kita imbas kembali kes2nya> sewaktu kali pertama 1999 dia dijatuhkan hukuman penjara, Bukannya Tun M yg penjarakan dia.. tetapi pendakwaraya yg mendapati kes Salahlaku dan Penyalahangunaan Kuasa dan Hakim sebulat suara menjatuhkan bersalah dan dihukum penjara selama 6 tahun. Kemudian kes 2 iaitu kes saman dari Saiful dan pada tahun 2008 telah menjalani perbicaraan yg panjang setelah beberapa kali dia mendapat pelepasan oleh pihak penghakiman. Namun Saiful tidak putus asa malah telah membuat beberapa kali semakan kehakiman dan rayuan maka akhirnya pada th 2015 dia dipenjarakan 5 tahun hingga tanggal 8 Jun ini dia akan dibebaskan kerana mendapat kebenaran utk dikeluarkan lebih awal. Jadi sebenarnya Tun M langsung tiada kaitan dlm kes2 beliau terutama kes liwat 1. Kes itu pun tak diterima penghakimannya kerana kurangnya bukti tetapi dalam kes salahguna kusa dan penyelewingan wang M’sia.. dia tak dapat lari. Ingat apa yg dibuatnya ??? Kes krisis kewangan terhebat di Negara ini hingga kita hampir muflis dan hancur.. dan kes 31 billion kerugian BNM dalam pelaburan forex yg baru2 ini dipanggil semula, itu adalah juga salah satu dari “air tangan” beliau. Jadi bagaimana nak letak dia diatas… lagi hancur M’sia dibuatnya. Hairan juga atok tengok mereka2 dlm PKR yg mati2 nak dia jadi PM??? Macam dia tu “tuhan” mereka yg tak pernah buat salah. Tak habis2 dikatakan konperasi wal hal ia benar2 terjadi dan sememangnya dialah punca kerosakan pertama dahulu. Sangat2 besar kesalahan yg dia buat kpd M’sia. Nak pulih semula bukannya senang… teruk kita org buat kerja siang malam selama hampir setahun setengah. Mana boleh kami lupa semua itu ???

    Sekarang… kes MO1 pula ??? ni kurang sikit sebab dia tak joint dgn Yahudi. Cuma curi dan joli sakan sendiri. Tapi Yahudi benang dgn dia dan nak dia “menyerah kalah”. Tapi bugis lanun ni tak peduli dan masih ingat dia masih kuat. Tunnnngggguuuu.. sat lagi kami masuk… kamu tahu nasib kamu ???? Memang nak kena piat telinga dia ni ????

    Yg lain2 tu langsung Tak boleh pakai… cakap je besar. Dengar mcm sedap je kalau bercakap, tapi tak ada kuku dlm kewangan dunia. Jadi macam mana nak buat kerja. Cuma Tun M saja sandaran yg M’sia ada sekarang ini. Lain tak !!!!!

    Bersambung…

    ReplyDelete
  15. Sambungan…

    3. Tak betul.. bukan senang nak jadi ahli kumpulan Yahudi. Hanya apabila seseorang itu mempunyai watak seperti mereka, sanggup menjadi ‘kuli’ mereka, sanggup menjalankan agenda2 busuk mereka, sanggup ikut tunjuk ajar mereka, menjadi ejen sulit menyampaikan maklumat sulit kerajaan kpd mereka, boleh mempengaruhi ramai orang menjadi pengikutnya, mempunyai aura apabila berkata2, sangat berfikiran liberals dan socialist, sangat berani melawan Hukum Allah, mempunyai idea2 yg bagus utk menghapuskan Islam ASWJ, boleh mengunakan agama utk merosak agama, mempunyai cara yg sama seperti org2 Yahudi, sanggup melindungi Yahudi dlm apa juga hal. Menjadi penyokong kuat Yahudi seluruh dunia dan mempunyai wawasan jangka pendek dan panjang utk kepantingan Yahudi. Jadi semua watak ini hanya ada pada anwar… lain2 tu tak mampu buat.

    4. Berkenaan kenyataan atok “Kaya raya yg tak terhingga”. Maksudnya M’sia sememangnya banyak duit diluar yg tak terkira jumlahnya… Cuma org tak jumpa cari. Ia tersembunyi dan hanya org tertentu yg tahu. Tun M pun tak tahu… klu tak diberitahu. Kalau dah terdesak sangat2… pasti ia dibenarkan utk digunakan. Lagi pun nak buat apa disimpan saja… dunia dah nak kiamat dah ni… Minta diizinkan utk dikeluarkan… amin.

    Atok zamany

    ReplyDelete
  16. Assalamualaikum tok..

    Terima kasih sangat2/banyak2 dekat atok yang tak terhingga dengan penjelasan yang diterangkan.. membuat kami anak2 muda berfikir Dan mendapat maklumat yang betul Dan sahih..

    Kalau duit Malaysia Kat luar banyak tak terhingga, kenapa tak di dibawa Masok ke dalam negara tok? Boleh la jugak berkongsi kekayaan dengan rakyat jelata.. tak perlu nak susah2 kerja siang malam / overtime.. ramai lagi rakyat hidup susah.. lepas tu nak cakap melayu pemalas lagi..

    Atok boleh jelaskan berkenaan imam Mahdi tak tok?

    Apa2 pun terima kasih skali lagi tok..

    ReplyDelete
  17. Waalaikumsalam cu...

    Selagi bugis lanun tu ada disitu, selagi itulah duit tak akan masuk. Walau sampai hari kiamat sekali pun. Sebab... kalau masuk akan kena curi dgn bugis lanun tu, nak buat apa ?? Biarlah dia terkontang kanting mencari duit utk bayar hutang yg dia buat. Rakyat M'sia kan semua sayang dia... jadi pergilah tolong dia bayar hutang.. melalui GST, melalui FELDA, melalui KWAP, melalui Tabung Haji, melalui LTAT, melalui ECRL, melalui Petronas, melalui KWSP, melalui MOF, melalui LHDN, melalui SOCSO, melalui GLC-GLC yg kaya raya dan melalui tabung2 derma dan amanah kemanusiaan yg melambak2 tu. Semua dia akan guna utk bayar hutang sampai kamu semua ikat perut... miskin... kebulur... papa kedana sebab dok tanggung MO1 utk joli sakan. Duit makin hari semakin kecil nilainya... kerja tak ada... ada Master ada PhD pun tak ada kerja.. lagi2 yg ada Ijazah dan Diploma, melambak2, sakan dok merayau2 cari kerja. Ini pun rakyat M'sia masih sayang MO1... dia buli macam mana pun...masih saja senyum.. bila dia bagi dedak, sakan cium tangan.. dapat masuk TV beb.. ingat senang ke ??? kau ada...

    Dapat pinjaman TEKUN... dah cakap besar.. PH ada nak tolong ??? Haram, cakap je besar.. satu sen pun tak ada nak bagi. Hello... itu pinjaman la, bukan duit free.. kena bayar tau tak ??? apalah bengap sangat budak2 BN ni. Dapat pinjaman macam dapat emas tepi jalan. Dahlah kena bayar balek.. kena bayar bunga sekali. Buta dapat dosa free.. itu pun tak faham2. Bugis lanun tu juga adalah along besar dlm M'sia.

    Atok pun bugis... tapi bukan bugis lanun. Atok keturunan Bugis Andrekei. Jauh beza dgn bugis lanun yg tak ada kerajaan dan tanah. Mereka hidup atas kapal dan kerjanya hanya menyamun setiap hari. Mcm MO1.. pantang nampak duit terlonggok dl tabung. Org penat2 simpan duit... dia datang samun dan joli sakan... lepas tu suruh rakyat M'sia bayar. Dia nampak duit besar nak masuk... itu yg dia tak mahu mengalah... masih saja dok tunggu duit org nak masuk. Nak kebas la tu ??? Apa susah.. kebas dan cabut lari la. Dia ingat org tak tahu perangai bugis lanun. Kamu tunggulah sampai hari kiamat... duit tak akan masuk !!!!! padan muka ???

    Imam Mahadi... kan dah banyak atok tulis berkenaan dgnnya. Kamu tolong baca di ms belakang2 tu. Ada dlm komen2 atok tu. ok

    atok zamany

    ReplyDelete
  18. assalamualaikum tok yang dikasihi..

    terima kasih sekali lagi tak terhingga tok jawapan/penerangan yang diberikan.. saya memang menunggu penjelasan dari atok.. harap PH menang la pilihanraya akan datang.. kesian rakyat malaysia terutamanya org melayu tak habis2 ditipu, dijajajah dan dipergunakan oleh bangsanya sendiri.. ok tok nanti saya tengok balik pasal imam mahdi tu..

    ReplyDelete
  19. Salam semua...

    Atok dok kutuk bugis lanun sedangkan atok pun bugis juga... Tapi bukannya bugis lanun... atok dari Bugis Anderike. Bugis ni ada banyak suku dan bugis yg dikatakan bugis lanun ialah kaum bugis yg tak punya tanah dan kerajaan. Mereka hanya tinggal dlm kapal dan kerja mereka adalah menyamun kapal2 yg lalu diperairan dekat mereka. Macam cerita “Perrot of the Caribbean” tu. Saban hari bugis lanun hanya akan fikir bagaimana nak samun tabung dimana rakyat M’sia simpan duit. Lagi banyak lagi bagus.. alasannya ialah “itu duit pinjaman.. nanti kita bayar la balek”. Alasan seorang Menteri Kewangan yg sangat bodoh dan dunggu. Hutang tu siapa yg kena bayar ??? Kamu yg joli.. kamu lah bayar. Kenapa beban pd rakyat M’sia bayar hutang yg bukan ada kena mengena dgn mereka. Mereka dapat apa dgn hutang2 sebesar itu ??? Kamulah yg dapat berbagai2 benda dan kesenangan free. Jadi sepatutnya kamu sekeluargalah yg kena tanggung semua hutang yg kamu buat.. bukannya rakyat ??? Ingat kamu boleh terlepas ke dgn perbuatan menipu dan mencuri itu ??? Kalau kamu lepas didunia… kamu akan jadi muflis diakhirat kelak dan dah tentu menjadi ahli Neraka Jahanam… ingat !!!!

    atok zamany

    ReplyDelete
  20. Asalamualaikum tok, tok ada dgr certa tak mlaysia akn diperintah trus oleh raja bkn lgi ahli politik..

    ReplyDelete
  21. Waalaikumsalam cucu Habsah..

    Ada ! Kenapa... tak boleh ke ???

    Cuma raja2 Melayu ni taklah bijak utk mentadbir, jadi cara mereka akan menjadi sedikit kejam. zalim dan kasar dimana semua rakyat sudah tak boleh terima cara begitu. Zaman dulu mereka boleh berbuat sesuka hati dan membuli semua rakyat tetapi zaman sekarang mereka tak lagi boleh berbuat seumpama itu. Malah mereka juga tidak terlepas dari tindakan undang2 jika sekiranya berbuat zalim kepada rakyatnya. Rakyat pun sekarang ini tidak suka cara raja memerinah dan hanya meletakkan raja sebagai simbul kerajaan saja. Tetapi jika rakyat sudah tidak lagi mampu utk mentadbir dgn betul, maka raja berhak utk membubar kerajaan milik rakyat dan mengantikan dgn kerajaan milik raja2. Jadi rakyatlah yg menentukan samaada mahu sistem demokrasi berpelimen yg biasa mereka ikut itu kekal atau terpaksa mengikut sistem dahulu kala. Begitulah bezanya kedua2 sistem itu. Tetapi ada juga satu lagi pilihan yg rakyat boleh buat... iaitu mengadakan pemberontakan dan mengulingkan raja2 kemudian mengantikan sistem negara republik utk naik memerintah yg diketui oleh seorang Priseden seperti yg berlaku di Indonesia sikit masa dulu. Jadi semua raja sudah tidak ada cucu dan taring lagi utk berbuat apa2. Sebenarnya semua sistem didunia ini adalah sama saja iaitu rakyatlah penentu kepada pemimpin. Bukannya pemimpin yg menentukan rakyat mana yg hendak ditakbir. Ingat... tampa rakyat siapa pemimpin itu ? siapa raja itu ? Mereka tak akan ujud tampa rakyat ramai. Tetapi malang sekali kepada mana2 Negara didunia ini jika sekiranya rakyat tidak tahu "kuasa" yg mereka ada. Rakyatlah yg sebenarnya berkuasa... bukannya Raja atau PM atau Priseden dimana mereka2 itu didngkat oleh rakyat ramai barulah mereka berkuasa. Kuasa itu sebenarnya pula tidak kekal... ia lama kelamaaan akan terhakis akibat manusia itu telah bertukar menjadi "binatang" atau bertukar menjadi "Firaun" atau "Syaitan atau Iblis" yg menekan rakyat.. zalim.. kejam.. jahat dan sebagainya.

    Itulah sebabnya manusia tidak boleh dibiar lama memerintah. Sesiapa juga tidak akan tahan "godaan" menjadi orang tertinggi dalam sebuah kerajaan kecuali Rasulullah dan Sahabat2nya dahulu. Hanya mereka yg mempu bertahan "hati dan godaan" itu hingga akhir hayat mereka. Malah tercatit di tinta emas sejarah didunia ini bahawa mereka2 ini sajalah sebagai manusia yg teradil dan saksama sebagai manusia pentadbir terbaik sepanjang zaman yg tiada tolok bandingnya lagi hingga akhir zaman nanti. Kecuali jika Allah menghadirkan Imam Mahdi iaitu satu2 "The one and the only one" terakhir yg ada didunia ini bagi semua orang islam utk hidup aman damai dan bahagia sebelum masuk kefasa Kiamat. Waallahua'lam

    atok zamany

    ReplyDelete
  22. salam tok..betul ke dh masuk fasa permulaan akhir zaman?menurut kwn sy fasa tu bermula hari jumaat 23/2/18..

    ReplyDelete
  23. Waalaikumsalam cucu basikalmurah..

    Kalau nak dikenal pasti kedudukan fasa permulaan akhir zaman itu telah lama berlaku iaitu pada Jumaat 2/6/2000. Ia berbeza dengan tarik kemasukan fasa mulanya hari kiamat yang belum lagi berlaku. Jangan silap pulak..?

    Kenapa kamu tanya pasal tarikh ini ???

    atok zamany

    ReplyDelete
  24. salam tok..saya tanya untuk kepastian je tok..tok,boleh terang tak pasal ni? https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1599307596832138&id=1250580275038207
    sbb xde pulak berlaku kepada sy apa yg diberitahu oleh admin abjad terengganu,,,cuma mimpi dengar ceramah arwah tok mat jnggut dekat surau yang sy pon xtau kat mana dan mimpi didatangi tok mat janggut sedang pegang tongkatnya di sesuatu tempat..itu yg sy ingt..adakah sy perlu terima semula talkin dgn badal?

    ReplyDelete
  25. Walaikumsalam cu...

    Jika menurut pendapat atok, kamu tak perlu ambil talqin dari mana2 badal lagi sebab talqin yg diberi pleh Ust Mat Janggut itu telah mantap dgn sanubari kamu dan rohani kamu telah mengenal kedudukan itu. Sebab itu kamu mimpi ust. Kalau diikutkan haieaki darjad makrifah talqin itu pula. Kedudukan Ust Mat itu lebih utama dari mana2 badal kecil dibawahnya. Jadi mengapa kamu nak turun kebawah pula?? Kamu kekal saja dikedudukan itu tampa berganjak.

    Sebenarnya.. kamu tak perlu risau, ragu2 atau was2 dikedudukan ini, walaupun ust mat sudah tak ada lagi. Secara makrifat takqin yg telah diberikannya itu juga telah menyambung tangan kamu kepada tangan syeikh Mughyideen Abdul Khadir Jailani dan kamu akan kekal dikedudukan itu hingga akhir hayat kamu. Oleh itu, jangan peduli apa yg orang kata, yang penting kamu yakin putus dlm kedudukan kamu itu. Jika dengan tangan kamu rasa kurang kemas genggaman kamu itu... kamu gigit dengan gigi hingga putus urat nyawa kamu kelak.. bahawa kamu kekal menjadi murid kepada Syeikh sampai bila2. Faham tak ni ! ok

    Dlm video itu yg atok kenal hanya Ust Mat Janggut, Ust Mat Jusuf dan Ust Yunus Gombak dan beberapa lain je... yg lain tak berapa perasan. Kirim salam atok pada ust Mat Jusuf Dungun jika ada kesempatan kamu bertemu dgnnya bila2 nanti. Rasanya dia juga tak kenal atok.. atok org lama... lama sangat sampai org tak perasaan atok ni. Apa pun cuba kamu tanya dia ??? sekian

    atok zamany

    ReplyDelete
    Replies
    1. baik tok..sy akn pegang nasihat atok..insya Allah sy cuba smpaikan salam atok..

      Delete
  26. Terima kasih tok dh jwp persoalan saya.

    ReplyDelete
  27. Maaf tok.boleh tak atok komen atau bagi pandangan atok megenai apa yg ditulis diblog Madah Seloka ADDP dan apa yang di tulis dlm fb jas salleh.

    ReplyDelete
  28. Salam cu...

    Atok dah cuba cari tulisan fb jas salleh... tapi tak jumpa pun? Kadi atok tak tahu apa nak komen berkenaan tulisannya... maaf ya

    atok zamany

    ReplyDelete
  29. Maharaja Daulat Tuanku,
    Umat Islam Mereka Memangku,
    Adam dan Hawa Nenek Tuanku,
    Langit dan Bumi Ia Memangku.

    Syurga Diambil Neraka Ditolak,
    Iblis dan Syaitan Mereka Yang Galak,
    Dunia Memusing Langit Terselak,
    Dunia Memusing Langit Terselak.

    Dunia Yang Hitam Mereka Menerima,
    Akhirat Yang Putih Mereka Percuma,
    Meninggal Mengikut Umat Islam,
    Negeri Akhirat Darul Salam.

    Amin! Amin! Muhammadur Rasulullah,
    Amin! Amin! Lailahaillallah.

    Adam dan Hawa Khalifatullah,
    Adam dan Hawa Waliyullah,
    Lailahaillallah (3 x),
    Muhammadur Rasulullah.

    Nuhun Najiyullah,
    Wa Ibrahim Khalilullah,
    Lailahaillallah (3 x),
    Muhammadur Rasulullah.

    Musa Kalimullah,
    Wa Isa Rohullah,
    Lailahaillallah (3 x),
    Muhammadur Rasulullah.

    Muhammadur Rasulullah,
    Muhammadun Habibullah,
    Lailahaillallah (3 x),
    Muhammadur Rasulullah.

    Abu Bakar, Umar, Osman,
    Ali Zuhdi Waliyullah,
    Lailahaillallah (3 x),
    Muhammadur Rasulullah.

    Abdul Qadir Khalifatullah,
    Abdul Qadir Waliyullah,
    Lailahaillallah (3 x),
    Muhammadur Rasulullah.

    Sultan Aulia' Kurnia Allah,
    Berpegang Umat Kerana Allah,
    Lailahaillallah (3 x),
    Muhammadur Rasulullah.

    Merah Putih Bendera Muhammad,
    Kuning Hijau Aulia' Keramat,
    Lailahaillallah (3 x),
    Muhammadur Rasulullah.

    Kelabu Hitam Di Celah Umat,
    Jangan Menerima Umat Muhammad,
    Lailahaillallah (3 x),
    Muhammadur Rasulullah.

    Simbol Besi Serta Keris,
    Sekaliannya Itu Dibinasakan Allah,
    Lailahaillallah (3 x),
    Muhammadur Rasulullah.

    Tanah Haram Tanah Keramat,
    Tempat Berhimpun Sekaliannya Umat,
    Lailahaillallah (3 x),
    Muhammadur Rasulullah.

    Nabiyuna Nabiyullah,
    Waliyuna Waliyullah,
    Lailahaillallah (3 x),
    Muhammadur Rasulullah.

    Allah Makbul (3 x),
    Muhammad Menerima,
    Agama Islam Tiada Percuma.

    Lailahaillallah (3 x),
    Muhammadur Rasulullah

    ReplyDelete
  30. Terima kaseh anonymous...

    Itu adalah bait2 nasid ABJAD sejak dulu lagi. Semua bebudak abjad kena hafal nasid ini semasa arwah ust Mat menjadi tuan guru abjad alaf baru. Atok pun kena hafalkannya.

    Perhatikan baris ayat2 dalam nasid ini. Ia sangat unik dan tersendiri kerana tiada dimana2 terdapat nasid seumpama ini. Sekian

    atok zamany

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Atuk,

      Macam Syair tok kenali saja tu...

      Delete
  31. Walaikumsalam cucu Mat..

    Ya.. memang benar. Sewaktu zaman Tok Kenali, almarhum telah telah menulis rangkap2 itu dalam bentuk sebuah syair. Kemudian dizaman Ust Mat Janggut (arwah) barulah ianya dijadikan rangkap2 nyanyian nasyid hinggalah sekarang. Rangkap2 ayat dalam nasyid ini bias dijadikan zikir harian juga. Pernah satu waktu dahulu, Ust Mat menyuruh kami membaca nasyid ini setiap habis solat waktu berjemaah. Boleh dikatakan semua madrasah abjad akan membaca nasyid ini samaada untuk memantapkan akidah dan keyakinan kami dan ada juga kalanya dinanyikan dgn keras utk menaikkan semangat juang kami kerana didalam menuju perjalanan hakikat kenalah mempunyai semangat yg jitu supaya tidak mudah menyerah kalah dgn nafsu malas keduniaan yg sentiasa menjadi penghalang dlm perjalanan menuju kepada Allah. Begitulah serba sedikit kefahaman berkenaan Nasid Abjad ini. Sekian

    atok zamany

    ReplyDelete
  32. Salam atok...
    Tok wAn sy hilang di Mekah dh hmpir sebulan tnpa khabar berita..
    Mcm na sy nk iktiar..
    Spya jumpa ptunjuk utk cari dia atok..solat hajat, bc yasin pn dah atok..ada cara x atok?

    ReplyDelete
  33. Waalaikumsalam cu..

    Awak dimana skg ??? di Mekah atau di Malaysia ???

    Dah cuba berhubung dgn Wismaputra di Putrajaya ???

    Atau Kedutaan Malaysia di Saudi Arabia ???

    Ikut pendapat atok.. dia hilang sebab "terikut seseorang" disana ??

    Kalau kamu di Mekah.. buat solat hajat beramai2 dihadapan Kaabah. Kamu jadi Imamnya. Solat hajat 40 rakaat dgn 20 salam dan cubalah berpuasa sunat hajat 3 hari. Kamu daj buat macam ni ??? Kalau dikampung... kamu kena panggil saudara mara dan keluarga kamu utk joint buat solat sunat hajat seperti ini kemudian berpuasa sunat hajat 3 hari. Mohon supaya Allah pulangkan semula ingatannya kepada keluarganya dan sanak saudaranya disini. Dan supaya "prang itu" lepaskan dia utk pulang semula... cuba dan berikhtiar saja yg mampu kamu buat...yg lain kamu serah pada Allah..Ok

    Waallahuaklam...

    atpk zamany

    ReplyDelete
  34. Sy di kg...tok wan ada pegi nk umrah...
    Tp hri prtama dh hilang..
    Semua brg, bju dia tggl di htel..
    Maaf atok..sy xbt lagi smbhyg hjat smpai 40rakaat..
    Kafiat mcm na atok..

    ReplyDelete
  35. Salam cu...

    Kamu hantar email add kamu kerana bab kafiat solat sunat hajat ini atok akan beri secara khusus kpd kamu. Ada pekara yg atok nak tanya kamu agak peribadi. ok

    atok zamany

    ReplyDelete
  36. Yoobahrulmazi@gmail.com

    ReplyDelete
  37. Assalamualaikum atok...
    Sy ada terbaca dalam group abjad..
    Klu 7 thun kna trima talkin semula ka atok..
    Klu xtrima mka maqtoq..putus salasilah..
    Btl ka atok..
    Sy jahil jg bab ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaikumsalam cu...

      Siapa yg cakap mcm tu ??? Kalau benar ada atoran seperti itu,, kenapa pulak Tuan Guru arwah Ust Mat suruh tunggu (kalau tak ada pengganti dia) sampai keluar Imam Mahadi (autad terakhir wasilah waliuallah). Tahu tak berapa lama ruamg masa itu ??? Tak ada sesiapa yg tahu ??? Jadi kita pegang tang yg akhir dari kata2 dia itu. Kita tunggu sampai DIA itu hadir dan mendapat pengiktirafan dari Syeikh Mughyideen sendiri. Banyak yg bercakap seumpama itu adalah manusia yg sentiasa berangan nak jadi "tok guru"... sedangkan masanya belum sampai lagi. Jgn peduli apa yg mereka kata. Ia akan membawa kerosakan akidah pegangan kamu. Kamu pegang saja apa yg telah ust Mat bagi dan buat adab guru banyak2 sampai puas hati. Kalau boleh setiap lepas magrib setiap hari. Pandang dgn mata hati, ust ada depan mata kamu. Itulah wasilah asli yg ada pada kamu dan jgn biar ada orang ganggu. Yakin dan sabar, insyaallah Allah akan beri jalan keluar nanti.

      Keadaan ini sama seperti selepas arwah Ust Mahmud Othmani meninggal dahulu. Ia memakan sedikit waktu barulah hadirnya Ust Mat Janggut. Setahu atok Syeikh Mughyideen bukannya sembarangan melantik wakilnya. Ia mempunyai ciri2 terpilih juga seperti dirinya disisi Allah SWT dan Rasulullah saw.

      atok zamany

      Delete
  38. Assalamualaikum atok...
    Sy nk tya wushul tu apa?
    Sy ada terbaca komen dari admin abjad terengganu yg wushul ustad mat janggut ayah su dh jumpa?
    Mksud dia apa atok..dh jumpa pengganti abuya ke atok?

    ReplyDelete
  39. Walaikumsalam cu..

    Washul itu bermaksud orang yang telah bertemu Allah atau telah menyampai kepada Allah.

    Perkataan "bertemu" atau "menyampai" kepada Allah itu bermaksud "bertemu atau melihat dgn mata hatinya" dgn jelas dan hakul yakin bahawa ia benar2 telah bertemu dan berjumpa dgn Allah didalam "makrifah basrahnya" tampa perantaraan lagi.

    Jadi adalah salah jika kamu menyebut perkataan "wushul ust mat janggut" kerana yg benar2 telah menyampai dan bertemu Allah tampa ada lagi perantaraan guru atau wali atau nabi di "ketika" itu.. malah dirinya sendiri pun telah "tiada" atau "fana filbillah". Maka yang Mahaujud diketika itu hanyalah Allah semata2. Manafastasi dan fatamorgana dikala itu hanya ALLAH MUTLAQ. Tampa batas apa sekalipun walaupun pada masa dan waktu sekalipun. Faham tak ni ???

    Jadi jawapan pada soalan kamu itu.. atok tak fikir bermaksud pengganti arwah Ust Mat Janggut, Ia merujuk kepada apa yg atok sebut diatas tadi. Ok

    atok zamany

    ReplyDelete
  40. Assalam atok yg dikasihi...
    Nak tanya, adakah serangan tentera as dan sekutunya kat syiria sekarang ni bertepatan dgn hadis Rasulullah saw tu....hadis yg berkaitan dgn negara syam tu...

    ReplyDelete

  41. Sabda Rasulullah saw,

    Kalian (kaum muslimin) akan mengadakan perdamaian dengan Bangsa Rum dalam keadaan aman.

    Lalu kalian akan berperang bersama mereka melawan suatu musuh di belakang mereka. Maka kalian akan selamat dan mendapatkan harta rampasan perang.

    Kemudian kalian akan sampai ke sebuah padang rumput yang luas dan berbukit bukit. Maka berdirilah seorang laki laki dari kaum Rum lalu ia mengangkat tanda Salib dan berkata,

    ‘Salib telah menang’. Maka datanglah kepadanya seorang lelaki dari kaum muslimin, lalu ia membunuh laki laki Rum tersebut.

    Lalu kaum Rum berkhianat dan terjadilah peperangan, dimana mereka akan bersatu menghadapi kalian di bawah 80 bendera, dan di bawah tiap tiap bendera terdapat dua belas ribu tentara.”

    [Hadis Riwayat Imam Ahmad, Abu Dawud, dan Ibnu Majah].

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rusia sekarang bantu syiria, adakah rusia ini yg dirujuk kepada rom?

      Delete
  42. Ditengah2 kesibukan kita bercakap pasal pru sekarang ni...boleh pulak uncle sam dan sekutunya pg serang syiria...apa komen atok?

    ReplyDelete
  43. Walaikumsalam cu...

    Kalau tak silap atok, dari gambaran hadis tersebut, ia merujuk kepada Perang saudara didaerah eropah selatan semasa mereka menghadapi serangan puak Saljuk Mongol kemudian dari sinilah terhasilnya pula Peperangan Salib apabila puak Rom klim bahawa merekalah yg menang. Perang Salib pula berlarutan hinggalah Salahuddin al Ayubi menjuarai peperangan ini dan menawan seluluruh eropah selatan itu.

    Boleh dikatakan banyak hadis Nabi saw mengambarkan perang di Constinapolis dalam negara2 spt Rom, Turkey, Spanyol, Italia, Grease dan termasuk Timur Tengah. Tetapi apa yg berlaku di Syria sekarang ini adalah merupakan pergolakan awal perang akhir zaman dan rejim asad adalah juga dipihak kafirun. Mereka bukannya Islam tetapi Syiah yg hendak menghapuskan islam sunni. Yg islam sunni ialah rakyatnya yg dizalami. Jadi jangan silap sangka disini ???

    Baik US, Britain, Russia dan sekutu2 mereka sebenarnya mempunyai agenda mereka sendiri di Syria. Yang jelas mereka menghentam rakyat muslim sunni Syria dan menjadikan medan perang itu sebagai alat untuk mereka menguji senjata mereka dan menghapuskan senjata2 lama mereka. Syria tidak memiliki senjata kimia. Yg ada senjata kimia ialah US dan Russia. Jadi serangan US itu merupakan permainan mereka semata2, bagi dunia dan PBB "membenarkan" serangan mereka.

    Apa yg berlaku di sana tiada hubung kaitnya dgn demam PRU14 disini. Ia secara kebetulan saja kerana US tak pernah peduli dgn negara kecil spt Malaysia ini. Mereka bisa saja menyerang mana2 negara jika didapati "bersalah" dimata mereka. Wallahua'lam

    atok zamany

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih penerangannya atok...

      Delete
  44. salam atok. boleh sy dapatkan email atok? sy email di zaman5619@gmail.com.my xdapat.

    ReplyDelete
  45. Walaikumsalam cu..

    Eei.. mcm mana tak dapat lak ? Oooo.. kamu salah taip la. alamatnya zaman5619@gmail.com saja tak ada .my. Cuba taip semula tampa .my. ok

    atok zamany

    ReplyDelete
  46. Salam tok..
    Apa pandangan tok tentang presiden Chechnya..benarkah Vladimir Putin bukan anti Islam..

    ReplyDelete
  47. Salam..

    You are not suppose to put your company ads in my blog. This blog got noting to do with cleaning service. Tq.

    admin.

    ReplyDelete
  48. Walaikumsalam cu..

    Ya... banyak blog melapurkan atikal berkenaan kenyataan ini. Dlm tulisan itu menyebut bahawa:

    "Pemimpin Chechnya, Ramzan Kadyrov, menyanjung sikap Presiden Rusia, Vladimir Putin, yang berjanji untuk mendukung umat Islam di Rusia dan seluruh dunia.

    Dalam sebuah pesan baru yang diposting di jaringan sosial Telegram, Kadyrov mengucapkan terima kasih kepada Putin atas dukungannya kepada Muslim Chechnya. Dia menulis bahwa Putin memenuhi janjinya untuk melindungi kebebasan beragama dan persamaan untuk semua pengakuan utama di Rusia.

    Selain itu, Kadyrov mengatakan bahwa kebijakan tersebut merupakan bukti lebih lanjut bahwa Federasi Rusia adalah mitra terpercaya bagi semua negara Muslim".

    Tetapi benarkah begitu ??? Pada pendapat atok, Puttin sebenarnya tidak mengatahui perbezaan antara mazhab didalam Islam. Dia menyokong Rejim Basar di Syria sedangkan yg dia sokong itu adalah Syiah dan bukannya org Islam sunni yg menjadi mejoriti penduduk Syria. Merekalah (org sunni) mangsa kekejaman Bassar dan Russia. Jadi.. bolehkah Puttin dianggap "hero" sedangkan askarnya menghentam hancur bumi Syria bersama rakyatnya yg berfahaman Sunni ??? Islam mesti memandang Russia juga talam dua muka kepada org2 Islam seluruh dunia. Ia "indah kabar dari berita". Waallahua'lam

    atok zamany

    ReplyDelete
  49. Assalamualaikum tok..
    Agak2 nya pakatan harapan boleh menang ke tok?

    ReplyDelete
  50. Walaikumsalam cu...

    Apa pun boleh berlaku disaat2 akhir waktu berkempen. Disitulah letaknya "kemenangan" mana2 party sekalipun. Setakat ini PH mendapat perhatian rakyat kerana jika kita menghadirkan diri didalam perhimpunan dan kempen PH dimana2. Ribuan orang datang nenbanjiri kawasan itu untuk mendengar syarahan dari pemimpin PH terutama Tun M. Ia menunjukkan rakyat mahukan perubahan pucuk pimpinan Kerajaan yg lebih adil dan jujur. Oleh itu parti PH dibawah pimpinan Tun M lebih mendapat perhatian Rakyat dan berkemungkinan besar akan memanangi pilihanraya kali ini kerana mereka telah berjaya mengadakan isu-isu tergempar yg boleh membuat rakyat menukar arah kepada mereka. Walau bagaimana pun BN cukup pandai menipu pilihanraya. Taknik menipu pilihanraya memang ujud sejak dahulu lagi, tetapi kali ini nampaknya bertembah teruk lagi permainan kotor BN yg sangat jelas kelihatan sebelum pembubaran Perleman lagi. Ini saja halangan bagi PH sekarang dan mereka mesti menghalang kerja2 kotor itu supaya dapat kemanangan mutlak. Jika mereka gagal... malang besar bakal akan menunggu semua rakyat M'sia dimasa hadapan dgn pentidbiran BN akan meneruskan agenda memerah titik peluh rakyat untuk membayar segala hutang2 ciptaan mereka. Inilah yg atok takutkan jika rakyat masih saja tidak nampak apa yang sedang mereka hadapi. Hanya dengan Pilihanraya saja akan dapat mengubah semua itu. Diharap Allah memberi bantuan dan sentiasa melindungi semua Rakyat M'sia yg sedang terainaya dari tangan2 kotor BN itu.. amin

    atok zamany

    ReplyDelete
  51. https://drive.google.com/file/d/0B6ut4qmVOTGWV2lZaDBldU5Mem8/view?usp=drivesdk

    Web: almawaddah.info

    Salam


    Kepada:

     

    Redaksi, rektor dan para akademik


    PER: SURAT TERBUKA KEPADA

    PERDANA MENTERI MALAYSIA TENTANG SYIAH


    Bagi tujuan kajian dan renungan. Diambil dari web: almawaddah. info

    Selamat hari raya, maaf zahir dan batin. 


    Daripada Pencinta Islam rahmatan lil Alamin wa afwan

    ReplyDelete