Sunday, November 19, 2017

Syiah bab 1

BISMILLAHIRAHMANIRAHIM  

SYIAH  atau  SYIAHTISEM
BAB 1

Alhamdulillah, segala puji bagi Allah Rabb semesta alam. Shalawat dan salam diuntukkan kepada Rasulullah Shallallahu Alaihi Was Sallam, keluarganya dan para Sahabat-sahabat Baginda seluruhnya. Juga salam kepada semua pencinta halaman ini, semoga kalian diberkati Allah sentiasa dan mendapat manafaat dari halaman ini serta betambah ilmu dan kefahaman berkenaan akidah syariah islam sebenar sebagai penganut setia Ahlul Sunnah Wal Jemaah yang mendokong sunah Nabi Muhammad saw didunia sampai akhirat. 

Oleh kerana atok sudah menerbitkan atikal berkenaan Wahhabi, maka tidak sempurna dirasakan jika atok tidak menerbitkan pula berkenaan Syiah kerana kedua-dua agama sesat inilah yang dimaksudkan didalam kebanyakan hadis-hadis Nabi saw sebagai “Dua Tanduk Syaitan” yang mesti kita berhati-hati dengan dakyah mereka untuk menyesatkan semua Ahli Sunni atau ASWJ diseluruh dunia, terutama dikawasan sebelah Asia Tenggara ini seperti Malaysia dan Indonesia yang majority nya memegang Mazhab ASWJ atau mereka panggil Sunni. Oleh itu silalah membaca atikal ini supaya faham kenapa mereka dipanggil sesat dari rangka sebenar syariat ajaran Islam. Mereka bukan Islam tetapi sebenarnya telah menjadi sesat dan kafir akibat dari doktrin, fatwa-fatwa dan peraturan ajaran mereka yang ditokok tambah oleh Ulama-ulama dan Imam-imam sesukahati mereka yang hanya menurut akal fikiran mereka yang dungu. Oleh sebab itu mereka tidak selayaknya lagi digolongkan sebagai penganut ajaran Islam.

Image result for Khomeini syiah Iran  Image result for Khomeini syiah Iran Related image
Imam Khomini pengasas revolusi Iran dan dianggap sebagai tuhan Syiah Iran


SIAPA SEBENARNYA IMAM AYAHTOLLAH ALI KHOMENI

Ayahtullah Ali Khomeni mendakwa bahawa dirinya adalah Ahlul Bait atau mempunyai darah keturunan Nabi saw ?? Adakah ianya benar ??? Mari kita selidik...

Sebenarnya ayah Khomeni berasal dari selatan negara India yang menganut agama sikh dan ibunya adalah anak dari seorang imam di tempat peribadatan agama sikh di Kasmir.

Apa sikhisme itu? Sikhisme (bahasa Punjabi: ਸਿੱਖੀ) adalah salah satu agama besar di dunia yang bertolak belakang (saling bersengketa diIndia) dengan islam. Agama ini berkembang terutamanya pada abad ke-16 dan 17 di India. Kata Sikhisme berasal dari kata Sikh, yang berarti “murid” atau “pelajar”. 


Selebihnya boleh melihatnya disini. Dan tentunya, kita tidak sembarang ucap, bahwa dia asalnya dari kaum penganut agama sikh di India. Itu diakui sendiri oleh Ulama syi’ah Musa Al-Musawi. Dia mengatakan pada kitabnya Al-Jumhuriyyah Ats-Tsaniyah seperti berikut:

حيث قدم جده من الهند قبل 120سنة وسكن قرية خمين في إيران. ووالده هو مصطفي ابن احمد وكان يدعى سينكا، ولد سنة 1842 في كشمير من أسرة سيخية ثرية وكان والد سينكا تاجر خمر وعلى علاقة ودية بالإنجليز ،ولما تعرف على فتاة مسلمة تدعى طاهرة وهي ابنة أحد التجار المسلمين قرر اعتناق الدين الإسلامي للزواج منها فهدده أهله بالقتل ففر مع طاهرة من كشمير إلى مدينة لكفؤ ،وأسلم سينكا على يد سيد حامد حسين مؤلف كتاب عبقات الأنوار.وحفيد عم الخميني يسمى ودا ويعيش بالقرب من مدينة سريناجار عاصمة كشمير ،وهو مسؤول عن معابد السيخ هناك . وهذه المعلومات استقاها المؤلف من علماء الشـيعة في كشمير 

Maksudnya: “Atok Khomaeni datang dari India sebelum 120 tahun yang lalu. Dan dia tinggal di kota Khumain di Iran. Dan ayahnya adalah Musthafa bin Ahmad dan dikenal sebagai “Singh” lahir tahun 1842 di Kashmir dari keluarga penganut agama sikh. Dan ayah Singh adalah penjual Khamr (arak) dan memiliki hubungan rapat dengan orang-orang Inggris dari England.


Setelah dia mengenal seorang wanita muslimah yang bernama Thahirah dan dia adalah anak dari pedagang muslimin, maka dia menetapkan untuk memeluk agama islam agar dapat menikah dengan wanita tersebut. Maka keluarganya mengancam untuk membunuhnya. Maka dia kabur bersama Thahirah dari Kashmir ke kota lokfo. Dan Singh masuk islam di tangan Said Hamid Husain penulis Kitab ‘Aqabat Al-Anwar. Dan cucu dari pakciknya Khomaeni bernama Wud dan dia tinggal di dekat kota Srinagar ibu Kota Kashmir dan dia diberi tanggungjawab tempat-tempat peribadatan Sikh disana. Dan inilah info-info yang dikumpulkan oleh penulis dari ulama-ulama syi’ah di Kashmir” (Al-Jumhuriyyah Ats-Tsaniyah hal. 352).

Pernyataan di atas adalah kesaksian ulama Syi’ah sendiri. Oleh kerana itu, Khomaeni bukan Ahlul Bait, Karena Ahlul Bait adalah keturunan Nabi yang benar-benar berpegang teguh dengan agama islam dan bukan keturunan dari keluarga penganut agama sikh. Bukti lain bahwa Khomaeni berasal dari India juga dapat diperhatikan dalam gambar di bawah ini.

  Related image 
Khomaeni bersama ayahnya yang beragama sikh. Khomeni, President Cutter US and Shah Iran - Politik Revolusi Iran

Keterangan pada fotonya itu menggunakan keterangan dalam bahasa Persi. Ia bermaksud: “Gambar Khomaeni semasa kecil yang sedang didokong oleh ayahnya. Diambil dari kitab “Malik Kiyan” karangan Dr. Humaid Khowajah Nushairi. Kitab mereka sendiri yang bersaksi dan gambarnya yang jelas.

Dan ternyata, Khomaeni sendiri mengakui bahwa dia adalah seorang India. Dan ini banyak yang tidak diketahui oleh kaum Muslimin. Dia berkata sendiri dalam kitabnya Syarh Du’a Sihr bahwa dia adalah orang India. Dia menamai dirinya dengan “As-Sayyid Ruhullah bin Musthafa Al-Khomaeni Al-Hindi”. Al-Hindi maksudnya berasal dari India. 

Lihat pula pengakuan Khomeni sendiri:

   Image result for syiah imamiah itsna asyariah  Image result for syiah imamiah itsna asyariah
Pengakuan tulisan Khomaeni sendiri berkenaan bangsa asalnya adalah berketurunan India yang dikuningkan. Bermula dari penipuan Khomeni kemudian diikuti oleh ulama-ulama Syiah yang lain kemudian mengubah al Quran, Saksikan bagaimana al Khulani mencipta surah baru dalam Quran bernama Surah Wilayah (terjemahannya spt diatas)

Begitulah Khomaeni yang bukan Ahlul Bait. Pada awal hidupnya dia menulis risalah dan kitab dengan namanya Hindi (asal India). Kemudian tiba-tiba berubah menjadi Musawi dan kemudian memakai kain penutup kepala warna hitam.

Akan tetapi saudara Khomaeni enggan untuk mengubah nasab keluarganya dari Singh menjadi Musawi. Dan dia juga enggan untuk memakai kain penutup kepala hitam. Akhirnya, Khomaeni mengurungnya hingga membunuh saudaranya.

Maka orang pertama asal India dari kaum penganut agama sikh yang menguasai Iran dan memperbodohkan orang syi’ah dan memut’ah wanita-wanita syi’ah sekehendak nafsunya saja itu adalah Khomaeni.

Maka bagaimana mungkin dia dipastikan sebagai Ahlul Bait, sedangkan nasabnya saja masih sangat diragukan.

Dan Khomaeni, meletakkan simbol khas agama nenek moyangnya “sikh” sebagai simbol negara Iran. Maka sangat mirip simbol bendera Iran dan simbol bendera kaum agama sikh.

Beginikah perbuatan seorang Ahlul Bait?? Memiliki kesamaan dengan agama sikh?? Kalla wa haasya. Mengapa dunia Arab dan Parsi begitu mudah tertipu oleh Khomaeni?. Sebab mereka sebahagian dari Syiah dan juga Wahhabi yang telah termakan doktrin (racun otak) imam-imam mereka. 

Image result for Khomini syiah Iran Related image Related image
Fatwa sesat Khomeni yg gila sex. Khomeni bersama barisan ulama Syiah yang sesuka hati mengeluarkan ribuan fatwa sesat mereka, terutama berkanaan khawin mutaah, membolehkan amalan liwat, membolehkan menceroboh rumah orang dan merogol anak bini org atas nama mutaah, membolehkan meminjamkan isteri atau anak kepada rakan2 mereka utk sex. Nampak tak betapa gila sexnya ulama2 Syiah itu??

Related image 

APA ITU SYIAH DAN SEJARAHNYA:

Menurut timologi atau terminology Bahasa Arab, perkataa Syiah itu sendiri bermaksud:

Pengikut (extrim) dan pembela seseorang, yang dimaksudkan ialah penyokong kuat Saidina Ali ra walaupun Saidina Ali sendiri melaknat mereka dan memerangi mereka.

Adapun mengikut terminology syariat Islam : Mereka yang berpendapat bahawa Saidina Ali bin Abi Thalib lebih utama dan lebih berhak untuk memegang tampuk pemerintahan dan lebih utama daripada sahabat-sahabat lain sebagai Khalifah Islam setelah kewafatan Nabi saw.
Asalnya, Syiah terpecah daripada Islam disebabkan persoalan Politik. Begitulah juga dengan puak sesat Khawarij, namun ketika peristiwa kematian Sayidina Hussin bin Ali di Karbala, pengaruh Syiah makin meluas lalu dikenali sebagai satu fahaman dan mazhab aqidah Syiahtisem.

Oleh itu, pelbagai fahaman dan fatwa ganjil daripada Syiah yang dikeluarkan sehingga membawa kepada percanggahan dalam masalah aqidah (pegangan) dan pelbagai masalah fiqh. Asalnya mereka ingin mempertahankan Ahli Bait Rasulullah s.a.w. namun semangat kecintaan tersebut telah diseleweng oleh beberapa ideologi sesat yang telah dibawa masuk oleh tokoh-tokoh ulamanya sendiri yang boleh dianggap “gila”.
Related image  Related image  Related image
Ketasuban melampau golongan Syiah kpd Khomini hingga ketahap menyembah kuburannya. Mereka meratap dikuburan Khomeni supaya mereka dapat mengikut masuk "Syurga" yg kononnya telah disediakan utknya. Seolah-olah Khomeni boleh memberi syafaat seumpama Nabi saw. 
Pada zaman pemerintahan Khalifah Abu Bakar, 'Umar dan 'Uthman kalimah syiah dalam erti faktual suatu kelompok atau fahaman belum wujud dan belum terbentuk. Tetapi kelompok ini lahir ketika terjadinya pertikaian dan peperangan antara Syiah (penyokong) Ali dan Syiah Muawiyah. Hanya kelompok Syiah di waktu itu kesemua mereka berfahaman Ahli Sunnah wal-Jamaah.
Abdullah Bin Saba'
Abdulah bin Saba' adalah seorang pendita Yahudi dari Yaman. Berpura-pura masuk Islam (secara nifak) di zaman Khalifah 'Uthman bin Affan radiallahu 'anhu. Dialah pereka ajaran Syiah yang ekstrem yang menjadi punca bersemaraknya perpecahan dalam kalangan masyarakat Islam terutama dalam kelompok Syiah itu sendiri

Bagaimana Abdullah bin Saba’ memainkan peranan dalam peristiwa pembunuhan Saidina Othman kemudian selepas itu terjadinya kekecohan dalam pemerintahan Saidina Ali ra kerana sebahagian umat islam mahukan pembunuh Khalifah dicari dan dihukum. Sebahagian lagi tetap bersama Sadina Ali ra memegang wasiat Khalifah Othman supaya tidak membalas perbuatan itu kerana kuatir akan perpecahan didalam Islam. Abdullah bin Saba’ tetap menjalankan hasutan dan tuduhan hinggalah terjadinya peperangan Shafin dan beberapa lagi peperangan saudara didalam pemerintahan Islam diantara Saidina Ali dan Muawiyah hingga membunuh ribuan umat islam. Inilah rentitan peristiwa demi peristiwa hingga membawa kepada pembunuhan Saidina Ali ra dan semua anak-anaknya. Maka berakhirlah tampuk pemerintahan Kahilafah Islam Ahlu Bait atau Sahabat-sahabat Nabi saw yang paling akrab sekali. Sila rujuk tulisan atok didalam atikal “Sirah- Kematian, Akhirat dan Kiamat” yang lalu berkenaan peristiwa-peristiwa ini dengan detail.
Related image Related image Related imageBerbagai fatwa berkenaan Syiah dan Fatwa sesat Khomini Syiah berkenaan Nabi Muhammad saw.
Abdullah bin Saba' pernah berkata yang ditujukan kepada Khalifah Ali radiallahu 'anhu: "Engkaulah Allah". Maka Ali mengisytiharkan bunuh terhadap Abdullah bin Saba' tetapi ditegah oleh Ibnu Abbas. Penyokong Ali membuangnya ke Madain (Ibu Negeri Iran lama).
Abdullah bin Saba' orang pertama mengkafirkan Abu Bakar, 'Umar dan Othman dan tidak mengiktiraf kekhalifahan kecuali hanya dari kalangan Ahli Bait". Seorang ulama Syiah Muhammad Husin al-Zain pernah memperkatakan tentang Abdullah bin Saba':
"Abdullah bin Saba' mengeluarkan kata-kata yang sesat, mengajarkan fahaman yang ghalu (keterlaluan)..... dan perbuatannya sangat melampaui batas".
Saad bin Abdullah al-Qumy seorang ulama, pemimpin serta ahli hukum Syiah yang lahir pada 229H mengakui wujudnya Abdullah bin Saba'. Beliau menyebut beberapa nama orang yang berkonspirasi yang digelar sebagai Saba'iyah. Menurut beliau lagi bahawa komplot Saba'iyah adalah firqah pertama dalam Islam yang mengeluarkan perkatan-perkataan yang ghalu (keterlaluan) yang kemudian terlahirnya Syiah.
Saad bin Abdullah al-Qumy ulama besar Syiah yang masyhur ini telah memastikan bahawa Abdullah bin Saba' adalah orang yang mengeluarkan perkataan dan menampakkan dirinya mengecam dan menentang Abu Bakar, 'Umar dan Othman ra. serta tidak mengiktiraf kekhalifahan mereka.
Pegangan Syiah Imamiyah yang ada sekarang adalah berasaskan ideologi dan doktrin sesat Abdullah bin Saba'. Fahaman ini disampaikan (dipelihara) dalam bentuk riwayat hadis yang dinasabkan kepada keluarga Nabi (Ahli Bait) dengan penuh kebohongan tetapi diterima oleh mereka yang jahil.
Image result for syiah imamiah itsna asyariah Image result for syiah imamiah itsna asyariah Related imageIlustrasi Imam 12 syiah. Mereka sujud kemana saja diwaktu solat dan imam mereka akan sujud pada tanah Karbala waktu sujud. Beginilah cara syiah solat
Antara pendapat ulama’ menyatakan, pengasas utama Syiah adalah Abdullah bin Saba’ yang berpura-pura menganut Islam semata-mata menjadi duri dalam daging umat Islam. Ini disokong oleh kebanyakan ulama’ Sunni dan Ulama Syiah sendiri kerana antara puak-puak Syiah ada yang dinisbahkan kepada namanya iaitu puak “al-Sabaiah” (السبائية) atau Syiah al Sabaiah.
Satu peristiwa terjadi ketika Abdullah bin Saba’ pernah sekali bertemu dengan Saidina Ali bin Abi Thalib dan berkata :“Kamulah (Ali) kamulah (Tuhan)”, lalu diulang-ulang beberapa kali. Maka Saidina Ali dengan marah berkata : “Celakalah kamu!!”, Saidina Ali bertanya : Siapakah aku yang sebenarnya? Lalu Abdullah bin Saba’ berkata lagi : “Kamulah Allah !!! ”.
Disebabkan perkataan tersebut, maka Saidina Ali telah memerintahkan menterinya untuk menangkap dan membakar golongan Syiah Saba’iah tersebut. Disinilah kesilapan terbesar Saidina Ali ra dalam sejarah pentadbirannya kerana walaupun mereka itu sesat sekalipun, mereka tidak seharusnya dihukum bakar hidup-hidup. Hakikatnya hanya Allah SWT saja yang layak dan berhak membakar umatnya atau manusia zalim dan sesat diakhirat kelak. Manusia atau pemerintah manapun tidak berhak menghukum bakar kepada manusia lain. Ini telah atok kemukakan didalam atikal yang lalu didalam tajuk “Sirah Kematian Akhirat dan Kiamat” yang lalu. Syiah selepas zaman Saidina Ali berpecah kepada empat kumpulan yang terbesar yang akan dinyatakan nanti.
Syiah pada zaman sekarang yang dianggap benar-benar mu’tadil adalah Zaidiah. Adapun Imamiah Isna ‘Asyar, ulamak khilaf. Kebanyakan daripada para syeikh Al-Azhar mengambil pendekatan yang wasatiah (pertengahan) mengatakan mereka dikalangan mu’tadil (masih boleh diajak berbincang dalam proses taqrib).
Antara Ulama’-ulama Sunni yang berpendapat sedemikian seperti Syeikhul Azhar Mahmud Shaltut, Mufti Mesir Syeikh Nuruddin Ali Jumaat, Syeikh ‘Atiah Saqar, Syeikh Yusoff al-Qardhawi, Syeikh Ibrahim al-Bayumi dan lain-lain.
Ada juga pendapat yang lebih keras mengatakan Syiah Imamiah Isna ‘Asyar ini telah keluar daripada Islam kerana menghina dan memusuhi Sahabat-sahabat Nabi saw, berpegang kepada pentahrifan yang ditokok tambah ayat-ayat al Quran, merendahkan martabat Rasul, menolak dan tidak berhujjah dengan sebahagian besar hadith-hadith sahih melainkan yang selari dengan aqidah mereka, mempercayai imam mereka maksum sebagaimana Rasulullah, menyangka imam mereka belum wafat lalu diangkat oleh Tuhan dan akan diturunkan sebagai Imam Mahdi kelak, imam mereka mengetahui perkara-perkara ghaib dan lain-lain.
 Related image  Related image Image result for Khomeini syiah Iran 
Syiah sama saja seperti kelakuan orang kafir yang menyembah lukisan Imam mereka. Imam Khomini yang mati didalam keadaan hina dimana mayatnya diarak dalam keadaan bogel kemudian terjatuh ketanah dan dipijak oleh pengikutnya sendiri yg tidak menyedari. Seorang ulama Syiah yg menghina Sahabat dan ulama ASWJ mati dalam keadaan terbakar. 
Syiah Mengkafirkan Para Sahabat
Agama Syiah mengkafirkan para pembesar sahabat secara umum.Pengkafiran ini boleh dilihat dalam kitab-kitab besar Syiah yang ditulis oleh ulama mereka, contohnya ialah wasiat para ulama mereka:
1. Abu Ja'far berkata:
"Semua manusia (kaum muslimin Ahli Sunnah wal-Jamaah) menjadi Ahli Jahiliyah (kafir/murtad setelah kewafatan Rasulullah) kecuali empat orang, Ali, Miqdad, Salman dan Abu Dzar".

2. Al-Kulaini mensifatkan Abu Bakar, 'Umar dan 'Uthman telah terkeluar dari kalangan orang yang beriman (murtad/kafir) lantaran tidak melantik Ali sebagai khalifah setelah Rasulullah saw wafat. Malah al-Kulaini mengkafirkan seluruh penduduk Mekkah dan Madinah. Kulaini berkata: "Penduduk Madinah lebih buruk dari penduduk Mekkah dan penduduk Mekkah telah kufur kepada Allah dengan terang-terang".
Al-Kulaini juga menetapkan dalam kitabnya al-Kafi: "Sesiapa yang tidak beriman kepada Imam Dua Belas maka dia adalah kafir walaupun dia keturunan Ali atau Fatimah".
3. Al-Majlisi seorang ulama besar Syiah menegaskan:
“Bahawa mereka (Abu Bakar, 'Umar dan 'Uthman) adalah pencuri yang khianat dan murtad, keluar dari agama, semoga Allah melaknat mereka dan semua orang yang mengikut mereka dalam kejahatan mereka, sama ada orang dahulu atau orang-orang kemudian".
Budak Ali bin Husin berkata: "Saya pernah bertanya kepada Ali bin Husin tentang Abu Bakar dan 'Umar. Maka dia menjawab: Keduanya kafir dan sesiapa yang mencintainya juga kafir".

4. Abu Basir (ulama Syiah) menegaskan:
"Sesungguhnya penduduk Mekkah telah kufur kepada Allah secara terang-terang dan penduduk Madinah lebih buruk dari penduduk Mekkah, lebih buruk tujuh puluh kali dari penduduk Mekkah".

Inilah diantara fatwa, pegangan, kepercayaan, pandangan dan tuduhan jahat para ulama Syiah terhadap Ahli Sunnah wal-Jamaah sama ada terhadap ulama atau orang awamnya. Kemudian akan disenaraikan fatwa-fatwa sesat golongan Syiah ini, supaya kalian dapat menghayatinya dan membezakan hanya menggunakan akal fikiran biasa sahaja sudah dapat mengatahui bahawa betapa sesatnya merka ini.
Pendapat kedua ini kebanyakannya dipegang oleh ulama-ulama yang berfahaman Salafi antaranya Ibn Qayyim al-Jauzi, Abdullah bin Abd Wahab (menubuhkan Wahhabi Salafi), Mufti Saudi Syeikh Muhammad bin Ibrahim, Syeikh al-Bani (pengikut Wahhabi) dan lain-lain yang meletakkan Ibnu Taimiyah sebagai kambing hitam, kononnya semua itu diambil dari ajaran Ibnu Taimiyah sedangkan mereka tidak pernah berguru mahupun dapat bertemu dengannya sewaktu hidupnya. Perletakkan fitnah besar ini kepada Ibnu Taimiyah telah menyebabkan ia dicap sebagai “guru besar” kepada aliran Syiah dan Wahhabi ini. Mereka memutar belit semua ajaran dan isikandung kitab-kitab Ibnu Taimiyah seluruhnya agar kelihatan seolah-olah ini semua adalah ajaran beliau.
Namun secara conclusive apa yang pasti, sekiranya perbuatan melampaui batas yang ditunjukkan oleh kelompok Syiah Imamiah tersebut tidak sampai kepada had ghulah, maka mereka masih lagi dalam Islam namun dalam keadaan fasiq dan ahli bidaah. Itupan sekiranya mereka tidak memusuhi Ahli Sunnah wal Jamaah lebih daripada mereka memusuhi golongan kafir seperti Yahudi, Nasrani dan selainnya. Tetapi apa yang mereka tunjukkan adalah terang-terang memusuhi kaum ASWJ secara besar-besaran diseluruh dunia. Begitu juga dengan puak-puak Wahhabi yang berpusat di Saudi Arabiah itu.
Related image Related image Related image Upucara permakaman Imam Khomini di Tehran. Mayat Khomini sewaktu diusung keluar mengalami rempuhan rakyat siyah kerana ingin mengambil cebisan kain kafannya hingga menyebabkan mayatnya jatuh ketanah sebanyak 3 kali dalam keadaan berbogel. Dia sendiri pernah mengeluarkan fatwa bahawa barang siapa mayatnya jatuh kebumi sewaktu diusung kekuburan sebagi petanda ia masuk neraka, jadi adakah Khomeni akan masuk neraka??? Ini adalah penghinaan Allah kepadanya semasa didunia, bagaimana diakhirat kelak ???
Kebencian yang sangat mendalam ditunjukkan dikalangan mereka terhadap Sunni sehingga sanggup bersama melakukan perkomplotan bersama kaum kafir Yahudi semata-mata menghancurkan golongan Sunni. Inilah yang dirakamkan kebimbangan dan penjelasan oleh Syeikh Said Hawwa dalam buku kecilnya “al-Khomeinisma : Ganjil dari sudut pegangan dan pendirian”.

PECAHAN PUAK-PUAK DIDALAM SYIAH:


Terdapat 4 pecahan puak-puak yang besar didalam aliran Syiah:

1. Syiah Imamiah (الإمامية) atau al Rafidah: Dikenali dengan Imamiah kerana menjadikan persoalan Imamah (melantik dan beriman kepada mereka) sebagai perkara Utama dalam agama yang wajib dipercayai. Ianya merupakan puak yang paling utama dalam Syiah. Dinamakan juga sebagai Syiah al-Rafidah (الرافضة) kerana “ingkar dan menolak” kelayakan Abu Bakar, Umar dan Uthman sebagai Khalifah selepas kewafatan Rasulullah s.a.w.
Ianya dipanggil juga dengan nama Isna ‘Asyariah (اثنى عشرية) kerana berpendapat bahawa 12 daripada imam-imam mereka maksum sebagaimana Nabi Muhammad s.a.w. (Terlepas daripada melakukan dosa, lalai, lupa, tersalah dengan sengaja ataupun tidak sengaja).

12 IMAM MEREKA ADALAH SEPERTI BERIKUT :


1. Ali bin Abi Thalib (al-Murtadha)
2. Hasan bin Ali (al-Mujtaba)
3. Husin bin Ali (al-Syahid)
4. Ali Zainal Abidin (al-Sajjad)
5. Muhammad (al-Baqir)
6. Ja’afar (al-Sadiq)
7. Musa (al-Kazim)
8. Ali (al-Redha)
9. Muhammad (al-Jawwad)
10. Ali (al-Hadi)
11. Hassan (al-Askari)
12. Muhammad (al-Mahdi al-Muntazor atau Imam Mahadi)

SYIAH IMAMIAH TERBAHAGI  KEPADA 15 KELOMPOK :


1. Muhammadiah
2. Baqiriah
3. Nawuusiah
4. Syumaitiah
5. ‘Ammariah
6. Ismailiah
7. Mubarakiah
8. Musawiah
9. Qat’iah
10. Isna ‘Asyariah
11. Hasyimiah
12. Zurariah
13. Yunusiah
14. Syaithaniah
15. Kamiliah.

Image result for syiah imamiah itsna asyariah  Image result for syiah imamiah itsna asyariah  Image result for syiah imamiah itsna asyariah
12 Imam Syiah dan 15 kumpulan dibawahnya. Syiah mengubah ayat-ayat suci al Quran menurut kehendak mereka demi untuk membenarkan ajaran Syiah. 

2. Syiah Zaidiah (الزيدية): Mereka adalah pengikut kepada Zaid bin Ali Zainal Abidin bin Husin bin Ali bin Abi Thalib. Beliau terkesan dengan pemikiran Wasil bin Ata’ (pengasas fahaman Muktazilah) dan ulama’ mengklasifikasikan pengikut Zaidiah dalam golongan yang mu’tadil kerana yang paling hampir kepada Ahli Sunnah wal Jamaah, lebih-lebih lagi dalam persoalan ibadat.
Pendapatnya tidaklah sampai mendewa-dewakan Ali dan mencerca sahabat-sahabat yang lain melainkan hanya mengatakan bahawa Ali lebih layak memegang tampuk khilfah selepas kewafatan baginda Rasulullah s.a.w. daripada Abu Bakar, Umar dan Othman. Kebanyakan kelompok ini berada di Yaman. Syiah Zaidiah terbahagi kepada 3 kelompok iaitu :
a)  Jarudiah  b)  Jaririah  c)  Solihiah.

3. Kaisaniah (الكيسانية): Pengasasnya adalah Mukhtar bin Ubai al-Thaqafi yang merupakan khadam kepada Muhammad bin Ali bin Abu Thalib (anak Saidina Ali dengan isterinya Haulah dari bani Hanifah lalu dikenali Muhammad al-Hanafiah sempena nama kabilah ibunya).
Adapun Kaisan merupakan khadam kepada Saidina Ali bin Abi Thalib. Setelah kewafatan Ali, dia lalu menjadi khadam kepada Muhammad al-Hanafiah. Dia bersungguh-sungguh mempertahankan Hasan dan Husin dalam mendapatkan hak kekhalifahan.
Selepas kematian keduanya, mereka pula mempertahankan hak terhadap Muhammad bin al-Hanafiah. Lalu ada dikalangan mereka yang extrim dan melampau lalu menjadi buruan pemerintah ketika itu.
Image result for syiah imamiah itsna asyariah Image result for syiah imamiah itsna asyariah Image result for syiah imamiah itsna asyariah
Wanita yg telah taksub didalam ajaran Syiah menyerahkan segala-galanya kepada Imam2 dan Ulama2 mereka terhadap diri mereka. Seorang pengikut Syiah solat berhampiran makam cucu Nabi Muhammad, iaitu Saidina Hussein yang dianggap tempat suci pengikut itu di Kaherah, Mesir. 

Terdapat 2 kelompok daripada Kaisaniah :


a. Yang mendakwa bahawa Muhammad al-hanafiah masih belum mati kerana beliau menyelamatkan diri ke sebuah daerah Radhwa (sebuah kawasan pergunungan) ketika diburu pemerintah kerana disebabkan oleh pengikut-pengikutnya yang melampau. Beliau dipercayai masih lagi hidup dan bersembunyi disana. Beliau akan keluar pada hari kiamat sebagai Imam Mahdi.
b. Mereka yang memperjuangkan hak kekhilafahan Muhammad al-Hanafiah semasa beliau masih lagi hidup. Dan hak tersebut berpindah-pindah kepada orang lain selepas kematiannya.
4. Syiah Ghulah (الغلاة) : Mereka yang melampaui had dalam persoalan aqidah. Bukan sahaja berpandangan bahawa Saidina Ali lebih mulia dan layak daripada sahabat-sahabat lain dalam persoalan Khilafah bahkan lebih agung daripada Rasulullahs.a.w.
Syiah Ghulah ini terbahagi kepada 10 puak iaitu:
      1. Saba’iah
      2. Bayaniah
      3. Mughiriah
      4. Mansuriah
      5. Ghurabiah
      6. Khattabiah
      7. Janahiah
      8. Hululiah
      9. Syari’iah
     10. Numairiah.

Mereka juga berpendapat Rasulullah s.a.w. hampir sama wajahnya dengan Ali, oleh sebab itu malaikat Jibril tersalah sampaikan wahyu kepada Rasulullah sedangkan asalnya disampaikan kepada Saidina Ali. Ada juga yang menyatakan Jibril sengaja melakukan sedemikian lalu mengkafirkan Jibril.
  Related image  
Surah al Ikhlas menjadi surah al Asad, ertinya : Katakan Dialah Allah Yang Maha Satu * Allah tempat meminta * Tidak menciptakan seperti Hafidz Asad * Dan tidak memimpin Syria * Kecuali Basyar Asad". Islam Sunni digantung dihalayak dan ada juga yg diseksa sebelum digantung terbalek hingga mati. Beginilah kebencian syiah kepada umat ASWJ kerana fatwa sesat syiah yang menghalalkan darah kaum Sunni. 
PANDANGAN SIYAH MENGENAI AL QURAN:
Menurut kepercayaan penganut Syiah al-Quran yang ada sekarang sudah diubah-suai, ditambah dan dikurangi oleh para sahabat dan tidak asli. Al-Quran yang asli berada di tangan Ali yang kemudian diwariskan kepada putera-puteranya. Menurut Syiah lagi bahawa pada masa sekarang ini al-Quran yang asli berada di tangan Imam Mahadi al-Muntazar.
Al-Kusyi pula berkata: "Tidak sedikitpun isi kandungan di dalam al-Quran (yang digunakan oleh Ahli Sunnah wal-Jamaah sekarang) yang boleh kita jadikan pegangan".
Menurut para ulama Syiah: “Seseorang itu akan dianggap kafir dan masuk neraka kerana tidak mengikut Imam Dua Belas Syiah atau kafir terhadap Syiah”.
Syiah banyak mengubah ayat-ayat al-Quran dan tafsirannya. Contohnya ayat: "Mengapa kamu masuk neraka?" Menurut penafsiran ulama Syiah: "Orang-orang kafir menjawab, Kami tidak solat". Ulama Syiah mengubah tafsirannya yang sebenarnya kepada maksud dan tafsiran: "Kami masuk neraka kerana tidak mengikut Imam 12 Syiah".
Begitulah kekarutan, khurafat dan sesatnya kepercayaan penganut syiah yang telah sealiran dan sangat jauh dari sepakatan para ulama Ahli Sunnah wal-Jamaah sebagai akidah yang sesat lagi menyesatkan serta sangat bahaya kepada akidah serta pemikiran yang jelas dalam agama Islam
Image result for syiah imamiah itsna asyariah  Related image Image result for Khomini syiah Iran
Bagaimana pendirian PAS ? Gambar menjadi bukti. Tapi sekarang dah slow sikit sbb masyarakat dah tahu Syiah tu apa ?

PANDANGAN SYIAH BERKENAAN HADIS:
Syiah menolak hadis-hadis sahih yang diriwayatkan oleh Muhaddis Ahli Sunnah wal Jamaah, seperti Imam Bukhari, Muslim, Tirmidzi dan yang lainnya. Syiah hanya menerima hadis yang diriwayatkan oleh perawi Ahli Bait. Menurut Syiah hadis bukannya dari Nabi tetapi dari Imam Dua Belas yang maksum. Nilai perkataan imam yang maksum senilai dengan wahyu dan sabda nabi.

Salah satu kitab induk mereka bertajuk Al Kafi Juz 2 halaman 634 yang ditulis oleh seorang ulama tersohor mereka bernama Muhammad bin Ya’kub al Kulaini mengeluarkan hadis palsu seperti berikut:

علي بن الحكم، عن هشام بن سالم عن أبي عبد الله عليه السلام قال: إن القرآن الذي جاء به جبرائيل عليه السلام إلى محمد صلى الله عليه وآله سبعة عشر ألف آية 



Bermaksud: “Ali bin al Hakam, dari Hisyam bin Salim, dari Abu ‘Abdillah alaihis salam, ia berkata, ‘Sesungguhnya al Quran yang diturunkan melalui perantaraan Malaikat Jibril alaihis salam kepada Muhammad saw terdiri dari 17,000 ayat”. 

Mereka menyatakan sahabat-sahabat Nabi saw dan semua ulama ahli sunah telah mengubah al Quran dan menghilangkan jumlah ayat hanya tinggal 6340 ayat sahaja. Itulah sebabnya ulama-ulama mereka boleh mencipta ayat-ayat baru didalam al Quran untuk mencukupkan jumlah itu. Disamping itu juga ulama-ulama Syiah ini telah juga mengubah sampir semua isi kandung ayat-ayat Quran yang asal menjadikan teks al Quran yang beru vesi mereka. Ini bererti semua ayat Mutawartir sudah tidak dipedulikan lagi seperti satu ketika dahulu dimana mereka suka mempertikaikan ayat-ayat Mutawartir dan mengubahnya. Sekarang mereka telah jauh lagi kesesatannya dengan mengubah seluruh al Quran. 
SYIAH MENGKAFIRKAN SELURUH AHLI SUNNAH WAL-JAMAAH
1. Syiah menggelar golongan Ahli Sunnah wal-Jamaah sebagai Nasibi "Penipu, Pembangkang atau penentang Ali bin Abi Talib" kerana mereka mendahulukan Abu Bakar, 'Umar dan Othman sebagai Khalifah. Begitu juga ulama Syiah mengkafirkan pengikut mazhab Syafie, Hambali, Maliki dan Hanafi kerana mereka digolongkan sebagai an-Nasibi. Menurut ulama Syiah: "Dalam kalangan ulama (Ahli Sunnah) dari Malik, Abu Hanifah, Syafie, Ahmad dan Bukhari semua mereka kafir dan terlaknat".
Keyakinan Syiah yang sesat ini diambil dari keterangan ulama mereka Syeikh Husin al-'Usfur ad-Darazi al-Bahrani. Beliau menegaskan: "Riwayat-riwayat para imam menyebutkan bahawa an-Nasibi (si Kafir) adalah mereka yang digelar Ahli Sunnah wal-Jamaah".
2. Syiah menganggap seluruh Ahli Sunnah wal-Jamaah kafir yang setara dengan orang-orang kafir musyrikin dan najis. Berkata Abu Qasim al-Musawi al-Khuri (ulama besar Syiah):
"Najis ada sepuluh jenis, yang ke sepuluh adalah orang kafir, iaitu yang tidak beragama atau yang beragama bukan Islam atau beragama Islam menolak yang datang dari Islam. Dalam hal ini tidak ada perbezaan antara murtad, kafir asli, kafir zimmi, Khawarij yang ghalu atau an-Nasibi Ahli Sunnah wal-Jamaah".
Berkata Ruhullah al-Musawi (ulama Syiah): "Sesungguhnya an-Nasibi Ahli Sunnah wal-Jamaah dan Khawarij dilaknati Allah SAW tampa diragukan lagi”
3. Syiah mengkafirkan Ahli Sunnah kerana tidak mengiktiraf (tidak mengimani) Imam Dua Belas. Berkata Yusuf al-Bahrani (ulama Syiah): "Tidak ada perbezaan antara orang yang kafir kepada Allah SWT, RasulNya dan yang kafir kepada para Imam Dua Belas". 
Dan berkata Kamil Sulaiman (ulama Syiah): "Sesiapa yang meyakini para Imam Dua Belas maka dia adalah orang yang beriman dan sesiapa yang mengingkarinya dia adalah kafir".

Image result for Khomeini syiah Iran   Related image  Image result for Khomini syiah Iran
Kanak-kanak dan bayi juga menjadi mangsa mutaah Ulama Syiah gila sex. Lihatlah cara sujud orang Syiah ini yg sujud diatas dua keping tanah Karbala. Pernahkah Nabi saw ajar sujud begini ?? Jadi apa yg  dilakukan oleh Syiah adalah bertentangan dgn syariat Islam sekali gus sesat. 
Syiah menghalalkan darah dan harta Ahli Sunnah. Berkata Muhammad bin Ali Babawaihi al-Qummi, dia meriwayatkan dari Daud bin Farqad: "Aku bertanya kepada Abu Abdullah 'alaihis salam: Bagaimana pendapat engkau membunuh an-Nasibi (Ahli Sunnah wal-Jamaah)? Dia menjawab: Halal darahnya akan tetapi lebih selamat bila engkau sanggup menimpakan dengan tembok atau menenggelamkan (mati lemas) ke dalam air supaya tidak ada buktinya. Aku bertanya lagi: Bagaimana dengan hartanya? Dia menjawab: Rampas sahaja semampu mungkin".
Berkata Abu Ja'far ath-Thusi (ulama Syiah): "Berkata Abu Abdullah 'alaihis salam Imam as-Sadiq: Ambillah harta an-Nasibi Ahli Sunnah wal-Jamaah dari jalan apapun kamu mendapatkannya dan berikan kepada kami seperlima".
Yusuf al-Bahrani berkata (ulama Syiah): "Dari dahulu sehinggalah sekarang, bahawa an-Nasibi ASWJ kafir dan najis secara hukum, dibolehkan mengambil segala harta benda mereka bahkan dihalalkan membunuhnya".

KEPERCAYAAN SIYAH YANG MIRIP FAHAMAN ORANG-ORANG KAFIR:
Mereka percaya kepada konsep perpindahan Roh (Tanazalul Arwah atau Recenation seperti fahaman Hindu atau Budha) dari satu jasad kepada jasad yang lain, apabila sesorang melakukan kejahatan maka pada kebangkitan lain ruh mereka akan menjelma dalam keadaan yang menghinakan, jika mereka melakukan kebaikan maka ruh tersebut akan menjelma dalam keadaan yang mulia dan dihormati. Oleh itu golongan ini menyatakan bahawa Abu Bakar, Umar dan Othman akan dibangkitkan pada hari Kiamat kelak dalam rupa bentuk keldai atau baghal dan imam-imam mereka akan menjadi pengembala serta memukul-mukul dengan hina Abu Bakar Umar dan Othman ketika itu.

Related image Image result for SYIAH ADALAH AGAMA CIPTAAN YAHUDI DAN AGEN BRITISH Image result for SYIAH ADALAH AGAMA CIPTAAN YAHUDI DAN AGEN BRITISH
Kata2 Hitler berkenaan Yahudi dan sekarang baru tahu apa maksud kata2nya itu. Syiah sedang meratap kematian Khomeni dan sebuah buku berkenaan kesepakatan Zionis dan Syiah untuk menghancurkan Islam seluruh dunia.
Hingga sampai batas ketaasuban yang melampau mengatakan Saidina Ali bin Abi Thalib dan imam-imam mereka sebagai Tuhan. Samada Tuhan hulul (menjelma masuk) dalam badan mereka atau mereka bersifat dengan sifat-sifat ketuhanan. Walaupun mereka mendakwa bahawa pegangan mereka daripada agama Islam namun jumhur ulama’ berpendapat mereka telah terkeluar daripada acuan Islam atau sesat
Syiah Mewajibkan Taqiyah

Taqiyah (dissimulation atau berbohong) adalah satu prinsip yang diyakini oleh syiah Imamiyah. Berpegang kepada taqiyah adalah wajib bagi setiap penganut Syiah. Ianya adalah satu sikap yang menyembunyikan kebenaran, kononnya jika didedahkan akan membawa kemusnahan diri atau agama seseorang Syiah. Pada mulanya taqiyah dilakukan kerana takut terjadinya penindasan dari pihak pemerintah. Tetapi selanjutnya diamalkan untuk menipu dan berbohong untuk menghalalkan sesuatu yang haram atau sebaliknya.

Orang-orang Syiah akan menyamar sebagai Ahli Sunnah secara taqiyyah untuk memerangkap Ahli Sunnah yang kurang faham akan agama mereka. Tujuannya supaya dapat dirosakkan fahaman, akidah dan amal ibadahnya.

Abu Ja'far berkata: "Taqiyah adalah agamaku dan agama nenek moyangku. Dan tidak beragama bagi sesiapa yang tidak bertaqiyah".

Abdullah berkata: "Wahai Abu 'Umar! Sesungguhnya sembilan persepuluh dari agama terletak pada taqiyyah, tidak beragama bagi sesiapa yang tidak bertaqiyyah pada segala sesuatu, kecuali arak dan menyapu sepatu".

Diriwayatkan dari Ali bin Muhammad: "Wahai Daud! Sekiranya kamu mengatakan bahawa orang yang meninggalkan taqiyah sama seperti orang yang meninggalkan solat, maka sesungguhnya betullah kata-katamu itu".

Sebenarnya taqiyyah dalam Syiah adalah perbuatan nifak, pembuat nifak adalah seorang munafik. Tidak ada hadis sahih yang menghalalkan taqiyah sebagaimana yang dilakukan oleh golongan Syiah. Orang Munafik pula dilaknat Allah dan ditempat di neraka yang paling bawah (kerak neraka), maka Ahli Sunnah wal-Jamaah diharamkan dari bertaqiyah.

Image result for Khomini syiah Iran Image result for Khomini syiah Iran Image result for Khomini syiah Iran 

Kitab fatwa golongan Syiah berkenaan nikah Mutaah yg mereka benarkan yg berluas-luasa diamalkan oleh penganut Syiah. Kata-kaya Dr, Musa al Musrawi berkenaan Syiah  bersekongkol dengan Zionis utk menghancurkan Islam dgn berbagai keadah termasuklah mengujudkan beberapa kelompok pejuang jihad spt Houiti Yaman dan Syiah Syria yg sekarang ini berperang dengan Wahabi Saudi Arabia yg pula mencipta kelompok jihad ISIS & al Qedah dan Daesh. Lihat golongan Syiah solat menyembah gambar Khomeni. 

Syariat Syiah Yang Menyesatkan

Syariat Syiah yang sebenar amat bertentangan dengan syariat Ahli Sunnah wal-Jamaah. Syiah digolongkan oleh Imam Syahrastani di dalam bukunya “Al-Milal Wan-Nihal” dan al-Bagdadi dalam bukunya “Al-Faraq Bain al-Firaq” sebagai golongan 72 yang ke neraka, kerana penganut Syiah selain mengkafirkan Amirul Mukminin Abu Bakar, ‘Umar al-Khatab, Uthman radiallahu anhum dan para sahabat yang lain, mereka juga lebih meyakini syariat Daud 'alaihis salam daripada syariat Nabi Muhammad sallallahu 'alaihi wa-sallam. Abu Ja'far berkata:

"Apabila Imam ghaib (Imam Mahdi) datang, ia akan memerintah dengan hukum syariat Daud (bukan syariat Nabi Muhammad sallallahu ‘alaihi wa-sallam)".


Nikah Mut'ah (kahwin kontrek)

Syiah menghalalkan nikah mut'ah seberapa banyak, beberapa kali yang diinginkan dan yang mampu. Mereka menghalalkan nikah mut'ah sehingga ke Hari Kiamat kerana mereka gila sex tahap melampau hingga tiada batas samaada wanita itu isteri orang atau anak orang. Mereka boleh saja menceroboh rumah sesiapa dan bermutaah kemudian merogol mereka. Mereka yang melakukan perbuatan itu tidak akan didakwa atau dihukum sebaleknya mereka yang menolak mutaah pula yang akan dihukum. Betapa berani dan gilanya mereka ini kerana sex hingga sanggup menceroboh rumah sesiapa juga dan merogol anak dan isteri orang sesuka hati mereka. Jadi apa hak dan keparluan adanya system kekeluargaan didalam agama jika dengan sewenang-wenagnya mereka coroboh dengan mudah tanpa dakwaan. Mereka ini boleh dianggap seperti binatang malah jauh dari itu lagi.

Sebaliknya Ahli Sunnah wal-Jamaah telah mengharamkan nikah mut'ah sehinggalah ke Hari Kiamat. Antara hadis (hadis-hadis sahih) dari Nabi Muhammad saw yang mengharamkan nikah mut’ah ialah:

"Dari Ali bin Abi Talib: Sesungguhnya Nabi saw telah melarang nikah mut'ah pada hari peperangan Khaibar dan baginda mengharamkan makan daging keldai kampung".

Mereka kononnya berimamkan Saidina Ali ra. tetapi melangar juga hadis riwayatnya kerana semua orang-orang Syiah gila sex terutama imam-imam dan ulama-ulama mereka. Yang ironinya wanita-wanita mereka juga merelakan diri mereka diperlakukan sebegitu. Ini adalah melanggar hak asasi kaum wanita dan ia bertentangan dengan norma-norma kehidupan yang sihat. Ia sungguh menghairankan dan tidak boleh diterima akal sama sekali. 

Image result for Khomini syiah Iran Image result for Khomini syiah Iran Image result for syiah imamiah itsna asyariah
Khomeni (President pertama Iran) melantik Mehdi Bazarghan Perdana Menteri pertama Iran 1979 selepas Revolusi Iran. Khomeni sewaktu berucap semasa kembali ke Iran setelah hidup dalam buangan ke Prancis oleh pemerintah Iraq kerana menghasut rakyat Iraq utk memberontak. Gambar pemberontak Houiti Yaman tajaan Syiah Iran yang mengangkat senjata menentang Saudi Arabia. Mungkin mereka inilah yg bakal menghancurkan Kaaba satu hari nanti seperti yg telah di katakan Nabi saw didalam hadis Baginda.

Berkata Ulama: "Sesungguhnya Rasulullah saw mengharamkan nikah mut'ah pada hari futuh (pembukaan) Mekkah hingga selama-lamanya".

Antara tanda-tanda penganut agama Syiah ialah menghalalkan nikah mut’ah walaupun telah diharamkan oleh Allah yang diwahyukan kepada baginda Rasulullah saw. Golongan Syiah telah menyelewengkan hadis-hadis sahih yang mengharamkan mut’ah. Oleh itu, orang-orang beriman yang mengakui sebagai Ahli Sunnah wal-Jamaah perlu membenteras fahaman dan ajaran Syiah kerana Syiah adalah golongan yang sesat lagi menyesatkan. Ulama-ulama Syiah mengeluarkan fatwa seumpama ini sebenarnya bertujuan sebagai senjata menarek minat golongan muda untuk menyertai mereka dan dengan sendirinya mengalakkan sex bebas.

RUKUN IMAN SYIAH

Rukun iman Agama Syiah berbeza dengan rukum iman Ahli Sunnah wal-Jamaah, kerana rukun iman Syiah hanya lima perkara, iaitu:

1.   Beriman kepada keEsaan Allah - (التوحيد)
2.   Beriman kepada Keadilan - (العدل)
3.   Beriman kepada Kenabian - (النبوة)
4.   Beriman kepada Imam - (الامانة)
5.   Beriman kepada Hari Kiamat - (المعاه)

Imam Malik secara terang-terangan telah mengkafirkan golongan Syiah kerana golongan ini membenci para Sahabat Nabi dan sesiapa yang membenci Sahabat Nabi adalah kafir. Hal ini telah disepakati oleh sebahagian besar ulama.
Imam Malik rahimahullah juga pernah menjelaskan tentang Syiah: "Mereka (Syiah) jangan diajak berbual dan jangan pula diberi perhatian, mereka adalah golongan pembohong".

Imam Syafie ra pula berwasiat: "Belum pernah aku saksikan di kalangan manapun manusia yang begitu berani menjadi pendusta dan sebagai saksi-saksi palsu seperti golongan Syiah".
* Drp. atok dan blog rakan-rakan.
BERIKUT INI IALAH MERUPAKAN SATU LAGI CABANG PANDANGAN BERKENAAN SYIAH :

Image result for syiah imamiah itsna asyariah Image result for syiah imamiah itsna asyariah Image result for syiah imamiah itsna asyariah
Sambutan hari Asyura menunjukkan kesesatan nyata ajaran Syiah dan dakyah mereka adalah sangat bahaya kepada golongan muda penganut Islam sekarang terutama yang berpegang mazhab ASWJ.
Syiah ertinya setia, dimaksudkan kepada para sahabat yg setia kepada imam Ali pasca pembaiatan beliau d’ Ghadir Kum. "Sesungguhnya telah aku tinggalkan pada kalian dua perkara yang tidak akan tersesat selagi (kalian) berpegang teguh dengan keduanya yaitu kitab Allah dan keluargaku". HR al-Hakim 1/284. Dinilai shahih oleh al-Albani dalam shahihul Jami' no: 2937.
Secara umum, Syiah menolak kepemimpinan daripada tiga Khulafa Ar-Rasyidin. Sunni juga menolak kepimpinan Imam Syiah dalam aliran Syiah. Muslim Ajaran Syiah berbeza dengan apa yang diajarkan oleh Nabi Muhammad dan Ahlul Bait kerana menolak hadis yang bercanggahan dengan kepercayaan (Syiah) mereka
Dalam etimologi dan panggilan biasa bagi bentuk tunggal dari Syi'ah adalah Shī`ī (Bahasa Arab: شيعي.) menunjuk kepada pengikut dari Ahlul Bait dan Imam Ali.

SEJARAH SYIAH

Terdapat dua pendapat jelas tentang terhasilnya aliran Syiah. Pendapat pertama mengatakan ketika berlakunya Perang Siffin di antara Ali RA dan Muawiyah RA. Pandangan ini secara tidak langsung mengatakan bahawa pengikut Ali RA beraliran Syiah manakala pengikut Muawiyah pula Sunnah wal Jamaah. Namun demikian ia bukanlah begitu. Ijtihad yang dinyatakan oleh Muawiyah didapati tidak benar dan pendapat Ahli Sunnah jelas lebih cenderung kepada Ali RA.

Pendapat kedua pula mengatakan kemunculan Syiah setelah kematian Husain bin Ali RA. Ketika beliau keluar daripada pemerintahan Yazid bin Muawiyah atas panggilan penduduk Iraq yang akan menyokongnya di sana nanti. Namun, mereka mengkhianati beliau dan menyebabkan beliau terbunuh di Karbala. Inilah asas Taikiyah atau penipuan terawal yang puak Syiah ini lakukan yang menyebabkan kematian cucuanda Baginda Nabi saw yang sangat jijik dan kotor sekali pernah dilakukan sebagai seorang yang mengaku sebagai Islam. Penjelasan pekara ini juga telah atok berikan didalam atikal “Sirah – Kematian Akhirat dan Kiamat” yang lalu, sila rujuk kembali.

Akibat daripada pembunuhan itu, muncul sekolompok muslim menuntut agar pembunuhan tersebut dituntut bela. Ada pula sekolompok yang lain menghukum kelompok ini kafir kerana sudah terkeluar dari pemerintahan Bani Umayyah. Lalu berlakulah pergaduhan dan menyebabkan beberapa orang daripada kalangan penyokong Husain terbunuh dan mereka digelar sebagai Syiah.

Ini secara tidak langsung menjelaskan hubungan kuat antara Syiah dan Husain RA berbanding Ali RA sendiri. Ini jelas apabila para pengikut Syiah menyambut 10 Muharram (hari Asuraa) sebagai mengingati hari kematian Husain disambut dan tidak pula hari kematian Ali ra.

Akibat dari peristiwa itu, wujud golongan yang menentang pemerintahan Umayyah dari segi politik sahaja, sedangkan akidah, dan mazhab fiqh mereka masih tidak bertentangan dengan Ahli Sunnah. Mereka adalah pemimpin awal Syiah yang masih bermazhab Sunni.

Image result for Khomini syiah Iran Image result for Khomini syiah Iran Image result for Khomini syiah Iran
Solat orang Syiah. Seorang kartunis mengambarkan Khomeni dan Obama saling minum sup darah kaum muslimin. Puak Houti Yaman mengebom masjid ketika umat islam sedang solat Jumaat kelmarin. 

ALIRAN-ALIRAN SYIAH

Aliran Syiah berpecah kepada cabang-cabang kecil. Tiga cabang yang utama pada masa kini mempunyai bilangan pengikut yang besar. Yang paling terkenal dan terbesar ialah golongan Syiah Imam Dua Belas atau Imamiyyah/Ja'fariyyah (اثنا عشرية iṯnāʿašariyya) yang merangkumi 90% penduduk di Iran dan sebahagian besar penduduk Iraq. Golongan Syiah yang kecil lain termasuklah al-Kaisaniyyah, al-Zaidiyah, Imamiyyah, al-Ghulat, Ismailiyah, dan  Syiah Imam Bertujuh. 
Alawiyyah dan Duruzi juga menganggap diri mereka Syiah meskipun mereka tidak sentiasa diiktiraf oleh Syiah lain. Tarikat-tarikat Sufi beraliran Syiah termasuklah Tarikat Alevi, Bektashi Hamadani dan Fatimiyyah. Dua puluh peratus dari penduduk Turki mengikut Tarikat Alevi sementara Lubnan dan Syria pula mempunyai bilangan besar golongan Duruzi dan Alawi.
Aliran Syiah mempercayai bahawa Nabi telah mewasiatkan Keturunannya menjadi pemimpin umat Islam dan hendaklah bersatu di bawah Imam.
Pergerakkan Hizbullah di Lubnan adalah dari golongan Syiah Imam Dua Belas.
Di Malaysia, aliran ini tidak dibenarkan melakukan ritual harian dan ditolak fahaman mereka oleh Majlis Fatwa Malaysia. Golongan Syiah telah melakukan beberapa dialog dengan pihak Ahlul Sunnah di seluruh dunia termasuk Malaysia namun tiada sebarang pindaan undang-undang yang dilakukan bagi menghalalkan pergerakkan atau penyebaran fahaman mereka.

PENDAPAT SYIAH:

Pengertian Syiah mengikut pandangan syiah sendiri adalah seperti berikut:
Perkataan Syiah (mufrad) disebut sebanyak empat kali dalam al-Qur'an dan ia memberi erti golongan atau kumpulan; pertama dalam Surah as-Saffat: 83-84, firman Tuhan yang bermaksud,
"Dan sesungguhnya Ibrahim benar-benar termasuk Syiahnya (golongannya), ingatlah ketika ia datang kepada Tuhannya dengan hati yang suci".
Kedua, dalam Surah Maryam: 69, firman Tuhan yang bermaksud,
"Kemudian pasti Kami tarik dari tiap-tiap golongan (Syiatihi) siapa antara mereka yang sangat derhaka kepada Tuhan yang Maha Pemurah".
Ketiga dan keempat adalah Surah al-Qasas: 15, firman Tuhan yang bermaksud,
"Dan Musa masuk ke kota (Memphis) ketika penduduknya sedang lengah, maka didapatinya dalam kota itu dua orang lelaki yang berkelahi; yang seorang dari golonganya (Syiatihi Bani Israil) dan seorang (lagi) dari musuhnya (Syiatihi) meminta pertolongan kepadanya untuk mengalahkan orang yang dari musuhnya".
Sementara itu, ada perkataan Syiah dalam Hadith Nabi S.A.W lebih dari tiga kali, antaranya disebut oleh Imam as-Suyuti dalam tafsirnya Durr al-Manthur, Beirut, Jilid 6, hal.379 - Surah al-Bayyinah, Nabi S.A.W bersabda:
"Wahai Ali, engkau dan Syiah engkau (golongan engkau) di Hari Kiamat nanti keadaannya dalam redha dan diredhai", dan sabdanya lagi:"Ini (Ali) dan Syiahnya (golongannya) (bagi) mereka itulah yang mendapat kemenangan di Hari Kiamat nanti".
Dengan ini kita dapati bahawa perkataan Syiah itu telah disebutkan dalam al-Qur'an dan Hadith Nabi S.A.W.
Yang dimaksudkan oleh al-Quran dan hadith itu bukanlah kata khusus kepada puak Syiah ini, melainkan kata umum kepada pengikut kepada sesuatu golongan pengikut, iaini golongan Ibrahim a.s, golongan yang derhaka, golongan Musa a.s. Bahkan Rasulullah sendiri pernah bersabda mafhumnya:

Golongan kamu Ali akan terbahagi tiga. orang yang terlampau memuja mu, orang yang terlampau membenci mu dan orang yang cinta kepadamu kerana Allah. Golongan pertama dan kadua itu masuk neraka. Golongan ketiga itu masuk syurga. Terbukti golongan pertama dan kedua itu puak Syiah dan Khawarij”.

Image result for syiah imamiah itsna asyariah  Image result for syiah imamiah itsna asyariah Image result for syiah imamiah itsna asyariah
Syiah yg telah mengikut ideology sesat puak Khawarij malah bertambah-tambah sesat lagi dengan berbagai fatwa yg sangat jelas terkeluar dari ajaran Islam. Ulama-ulama mereka percaya malah telah mengeluarkan fatwa bahawa al Quran yg kita ASWJ pegang dan pelajari itu adalah al Quran yg tidak asli yg telah dipisongkan dizaman Saidina Othman ra (Syiah menbenci semua sahabat Nabi saw kecuali Saidina Ali ra saja). Mereka mengatakan ayat al Quran asli ada 17,000 ayat, itulah sebabnya mereka berani-beraninya membuat ayat-ayat baru, menokok tambah dan menukar ayat al Quran sesuka hati mereka. Itulah sebab utama dikatakan mereka telah sesat dan berbuat bidaah dolalah didalam beragama. 
Ijtihad kebanyakkan para ulama Sunni sebagai Syiah yang menyeleweng ialah golongan Syiah daripada Imamiyyah / Ja'fariyyah dan Zaidiyyah, yang diringkaskan sebagai Ghulat kerana mendewakan Ali. Imam al-Ghazali dalam bukunya Mustazhiri menentang keras Syiah kerana ia mengandungi pengajaran Batiniah yang mirip pegangan orang kafir Hindu dan Budha. Imam Ja'far as-Sadiq AS, generasi kelima keturunan Ali bin Abi Talib dan Fatimah Zahrah r.a, pula menyatakan Syiah tidak boleh dikahwini dan diadakan sebarang urusan keagamaan kerana aqidah mereka bertentangan dengan al-Qur'an dan Hadith. Golongan Syiah Imamiyyah mengganggap Ja'far as-Sadiq AS sebagai imam keenam umat Islam. Walaupun beliau tidak mengakuinya dan tidak menerima baiah mereka itu.

AKIDAH GOLONGAN SYIAH:

5 perkara menjadi Rukun Kepercayaan atau Usūl al-Dīn bagi golongan Syiah:
1.  Tauhid - Bahawa Allah s.w.t. itu Satu
2.  Adalah - Bahwaa Allah s.w.t. itu Maha Adil
3.  Kiamat - Bahawa Allah s.w.t. akan membangkitkan manusia untuk pengadilan di Hari Kiamat
4.  Nubuwwah -Bahawa Nabi dan Rasul yang ma'asum dilantik oleh Allah untuk mengajar dan membimbing manusia. Muhammad s.a.w. merupakan Nabi dan Rasul terakhir.
5.  Imamah - Bahawa Allah melantik orang-orang tertentu sebagai pemimpin umat manusia, iaini sebagai Imam. Umat manusia sentiasa ada seorang Imam dan hanya seorang Imam sahaja boleh wujud pada bila-bila masa. Sesetengah Rasul adalah Imam. Contohnya Nabi Ibrahim a.s. yang merupakan Nabi, Rasul dan Imam. Tidak semua imam adalah Nabi atau Rasul pula. Contohnya Imam Ali, yang bukannya seorang Rasul mahupun Nabi tetapi Imam.

Image result for Khomini syiah IranImage result for syiah imamiah itsna asyariah  Image result for SYIAH ADALAH AGAMA CIPTAAN YAHUDI DAN AGEN BRITISH










Protocol Syiah yg jelas memusuhi Sunni. Cara orang Syiah solat yg tidak lagi menyembah Allah tetapi menyembah kuburan Ulama mereka, gambar-gambar ulama mereka dan apabila sujud mesti sujud diatas kepingan tanah keras Karbala. 

KONTRAVASI PANDANGAN DENGAN ASWJ (SUNNI):

Puak Sunni kumpulan orang Islam yang memang berpegang pada sunnah Rasul walaupun mazhab ini diasaskan secara lengkap setelah 200 tahun wafatnya Rasullah.
kajian dan penyelidikan yang natural sedakan syeikh al-Azhar, Syaikh Mahmud Syaltut. Dia telah mengeluarkan fatwanya yang disiarkan pada tahun 1959M, di majalah Risalatu al-Islam yang diterbitkan oleh Darul al-Taqrib baina al-Madhahib al-Islamiyyah atau Lembaga Pendekatan antara Mazhab-mazhab dalam Islam, yang berpusat di Kaherah, Mesir, nombor 3 tahun 11 halaman 227 sebagai berikut:
1.  "Agama Islam tidak mewajibkan suatu mazhab tertentu atas siapapun di antara pengikutnya. Setiap muslim berhak sepenuhnya untuk mengikuti salah satu mazhab yang mana jua yang telah sampai kepadanya dengan cara yang benar dan menyakinkan. Dan hukum-hukum yang berlaku di dalamnya telah dicatat dengan teliti dan sempurna dalam kitab-kitab mazhab yang bersangkutan, yang memang dikhususkan untuknya. Begitu pula, setiap orang yang telah mengikuti salah satu di antara mazhab-mazhab itu, diperbolehkan pula untuk berpindah ke mazhab yang lain - yang manapun juga - dan dia tidak berdosa sedikitpun dalam perbuatannya itu....."

Kemudian dia berkata lagi:"Sesungguhnya mazhab Ja'fariyyah yang dikenali dengan sebutan mazhab Syi'ah Imamiyyah Ithna Asy'ariyah adalah satu mazhab yang setiap orang boleh beribadah dengan berpegang kepada aturan-aturannya seperti juga mazhab-mazhab yang lain...." "Kaum Muslimin sayugia mengerti tentang hal ini, dan berusaha melepaskan diri dari kongkongan 'Asabiyyah (fanatik) dalam membela sesuatu mazhab tertentu tanpa berasaskan kebenaran...."

1.  Dalil-dalil yang kuat dan hujah-hujah yang kukuh dan terang seperti matahari di waktu siang tanpa dilindungi awan, telah menyakinkan bahawa mazhab Ahlu l-Bait AS adalah mazhab yang benar yang telah diambil oleh Syi'ah daripada para imam Ahlu l-Bait AS dan daripada datuk mereka Rasulullah S.A.W daripada Jibrail AS daripada Allah SWT. Mereka tidak akan menukarkannya dengan yang lain sehingga mereka berjumpa dengan Allah SWT.

2.  Wahyu telah diturunkan di rumah mereka dan Ahlul l-Bait (isi rumah) lebih mengetahui dengan apa yang ada dalam rumah daripada orang lain. Lantaran itu orang yang berfikiran waras tidak akan meninggalkan dalil-dalil dari Ahlu l-Bait AS dengan mengambil dalil-dalil dari orang-orang asing (di luar rumah).

3.  Banyak ayat-ayat al-Qur'an yang menolak dakwaan syiah ini dan akan menerangkannya kepada kalian nanti.

4.  Banyak hadith-hadith yang sahih daripada Nabi S.A.W yang menunjukkan kebenaran Ahlu l-Bait AS di dalam buku-buku Ahlus Sunnah dan Syi'ah. Sila lihat buku Syi'ah Wa Hujjahtu-hum al-Tasyayyu' (Syi'ah dan hujah mereka tentang Tasyayyu') dan juga buku al-Muruja'at (Dialog Sunnah - Syi'ah) khususnya dialog keempat. Ia akan memuaskan hati anda jika anda orang yang insaf. Jika tidak, keuzuran anda adalah disebabkan kejahilan anda sendiri.

Image result for SYIAH ADALAH AGAMA CIPTAAN YAHUDI DAN AGEN BRITISH Image result for SYIAH ADALAH AGAMA CIPTAAN YAHUDI DAN AGEN BRITISH Image result for SYIAH ADALAH AGAMA CIPTAAN YAHUDI DAN AGEN BRITISH
Keterangan yang dipetik dari salah satu kitab ulama Syiah berkenaan pegangan mereka bahawa merekalah yg akan berjuang bersama2 Imam Mahadi kelak dan membawa sunnah Nabi Daud as iaitu ajaran agama Yahudi sebab itulah mereka mengabaikan sunah Nabi Muhammad saw. Satu lagi cara orang2 Syiah solat yang sungguh pelik dimana imam solat akan masuk kedalam lubang yg mereka bina dihadapan, bererti imam berkedudukan lebih rendah drp semua makmum. Peta menunjukkan tanah yg diidamkan oleh Yahudi Ziaonis dimasa akan datang sebagai negara mereka. 

PERCANGGAHAN SYIAH DARIPADA SUNNI

Mengikut Pandangan Mazhab Sunni, perkara-perkara yang diamalkan oleh golongan Syiah yang bertentangan ;
  1. Khalifah diwasiatkan secara nas
  2. Imam adalah maksum berdasarkan firman Allah
  3. Saidina Ali adalah Pemimpin umat Islam setelah wafat Rasulullah
  4. Mencela para sahabat nabi dan ummahatul mukminin
  5. Menghalalkan nikah Muta'h yang diharamkan oleh Rasulullah
  6. Menolak Ijmak ulama
  7. Menolak Qias
  8. Menerima hadith yang diriwayatkan sebahagian Ahli Sunnah Wal-Jamaah walaupun mengatakan para sahabat yang merawikan hadis itu sesat.
  9. Mengharuskan Jamak sembahyang dalam semua keadaan

ISU-ISU SUNNI DAN SYIAH

Kebanyakan Sunni Islam mengatakan bahawa Mahzab Syiah merupakan satu kefahaman yang bercanggah dengan ajaran Islam kerana fahaman ini mendakwa bahawa Ali iaitu sepupu Rasulullah sepatutnya menjadi khalifah selepas kewafatan Baginda, dan bukannya Abu Bakar. Mengikut pandangan Syiah, bahawa;
  1. Khalifah/Imamah adalah berdasarkan nas al-Quran dan hadith Nabi S.A.W.
  2. Menerima sahabat yang baik dan menolak perlakuan sahabat yang bertentangan dengan al-Quran dan hadith Nabi S.A.W.
  3. Sumber perundangan Islam adalah al-Quran, Hadith dan Aqal, Qias ditolak sebagaimana hukum wanita yang berada dalam keadaan haid diharamkan melakukan solat tetapi tidak qada solatnya. Tidak boleh diqiaskan dalam hukum puasa dimana wajib qada puasanya yang tertinggal kerana haid. Dalam Al-Quran, Iblis melakukan qias asal kejadian Adam dari tanah manakala Iblis dari api. Menurut pengetahuan Iblis, sepatutnya dia lebih mulia dari Adam tetapi Iblis diperintah oleh Allah SWT supaya sujud kepada Adam. Dalam hal ini qias bukan kaedah yang benar dan tepat menentukan hukum.
  4. Nikah Mut'ah adalah halal mengikut nas al-Qur'an dan Hadith Nabi S.A.W dan diamalkan pada zaman Nabi S.A.W dan zaman khalifah Abu Bakar- sepertimana pengakuan sahabat Jabir bin Abdullah dalam riwayat Sahih Muslim, " Kami para sahabat di zaman Nabi SAW dan di zaman Abu Bakar melakukan mutaah dengan segenggam kurma dan tepung sebagai maharnya, kemudian Umar mengharamkannya kerana kes Amr bin Khuraits."
  5. Menerima hadith yang sesuai dengan Kitabullah dan menolak riwayat yang bertentangan dengan Kitabullah kerana tidak mungkin hadith Nabi S.A.W bertentangan dengan Kitabullah.
  6. Solat jamak harus dalam semua keadaan berdasarkan riwayat contohnya dalam Sahih Muslim daripada Ibn Abbas dalam bab solat jamak. Rasulullah SAW menjamak antara Zohor dan Asar serta antara Maghrib dan Isya tanpa ada sebab, sama ada takut, uzur atau bermusafir.

Image result for Khomini syiah Iran Image result for Khomini syiah Iran Image result for SYIAH ADALAH AGAMA CIPTAAN YAHUDI DAN AGEN BRITISH 

Stem Iran meletakkan gambarKhomeni sebagai memperingatinya. Fatwa ulama Syiah berkenaan dua golongan iaitu Sunni dan Syiah yg tidak mungkin bersatu. Fatwa ulama Syiah yg mengkhafirkan sahabat2 Nabi saw kecuali ? 


PENYATUAN SYIAH DAN SUNNI

Penyatuan antara Syiah dan Sunni pernah cuba dilakukan oleh beberapa Ulama terdahulu seperti Syeikh Musa Jarullah, Ulama Sunnah di Rusia, dan Syeikh Mustafa As-Sibaie. Semuanya gagal apabila gesaan supaya pengikut syiah menerima akidah sunni tidak diterima oleh pengikut Syiah. Syeikh Yusuf al-Qaradawi pula mengatakan bahawa penyatuan yang cuba dilakukan oleh golongan Syiah hanyalah bertujuan mengajak golongan Sunni menyertai pegangan Syiah, yang sama sekali bercanggah dengan pegangan Sunni sendiri. Kebanyakan ulama dan cendiakawan islam menganggap tiada lagi pertemuan diantara Sunni untuk menerima Syiah itu sebahagian dari Islam kerana mereka sudah terlampau jauh terpesong dari ajaran Islam, malah mejoriti dari mereka menganggap Syiah telah sesat dalam semua aliran dalam Islam sejati. Inilah jumhur sebenar semua ulama seluruh dunia berkenaan Syiah.
*Drp: wekipedia dan atok

35 FAKTA SYIAH BUKAN ISLAM!
1► Syiah bukan Islam – sebelum membahas kekeliruan Syiah harus kita fahami dahulu bahwa Syiah yang ada di Indonesia  dan Malaysia adalah Syiah Itsna Asyariah bukan Zaidiyah.
2► Syiah bukan Islam – Syiah Itsna Asyariyah adalah Syiah yang percaya 12 Imam atau disebut Imamiyah. Syiah ini yang majoritainya ada di dunia termasuk rejim yang berkuasa di Iran.
3► Syiah bukan Islam – Syiah Imamiyah inilah yang disebut Rafidhah. Karena mereka mencaci bahkan mengkafirkan
para sahabat Nabi.
4► Syiah bukan Islam – Ciri khas utama Syiah ada dua yakni kultus berlebihan pada Ali serta keturunannya dan pelecehan terhadap sahabat Nabi.
5► Syiah bukan Islam – Saya menyimpulkan dua ciri khas utama itu adalah wordlview-nya Syiah. Semua aspek dalam agama pasti berpangkal pada dua hal tsb.
6► Syiah bukan Islam – Silahkan yang mau membuktikan pemikiran Syiah tentang al-Qur’an, hadits, politik, fiqih
diasaskan oleh kultus Ali dan benci kepada para sahabat.
7► Syiah bukan Islam – Konsep ketuhanan juga dipengaruhi ideologi kultus imamah. Konsep ke esa an Syiah berbeda dengan konsep ke esa an dalam Islam
8► Syiah bukan Islam – Kitab al-Kafi- kitab hadits syiah yang utama menjelaskan bahwa yg dimaksud musyrik adalah menyekutukan imam Ali dengan imam yg lain.
9► Syiah bukan Islam – Lebih jelas lagi dalam kitab Bihar al-Anwar, kitab rujukan Syiah, yg mengatakan “Siapa saja tidak percaya Ali adalah Imam
pertama adalah kafir.”
10► Syiah bukan Islam – Jadi yang dimaksud syirik bagi Syiah bukan sekedar menyekutukan Allah tapi juga menyekutukan Ali dalam hal kepemimpinan.
11► Syiah bukan Islam – Jadi syiah itu sejatinya golongan takfiriyah yang sebenarnya. Mengkafirkan kaum muslimin karena tidak mengangkat Ali
sebagai imam pertama.
12► Syiah bukan Islam – Non Syiah, orang selain Syiah mereka sebut nawashib. Sebutan hina. Nawashib menurut imam-imam mereka halal hartanya (dan darahnya).
13► Syiah bukan Islam – Syiah
menyesatkan para aimmatul madzahib imam madzhab yang empat, Ahlussunnah. Mereka disebut ahlul bid’ah, kafir dan sesat (kitab al-Syiah
hum Ahlussunnah).
14► Syiah bukan Islam – Istri tercinta Nabi, Aisyah, disesatkan. Imam Thabrasi mengatakan kemuliaan Aisyah gugur karena melawan Ali, dia ingkar kepada Allah.
15► Syiah bukan Islam – Syiah mengkafirkan sahabat. Menurut mereka hanya 3 sahabat yang Islam yakni Abu Dzar, Salman, dan Miqdad.

16► Syiah bukan Islam – Kenapa Syiah menghalalkan mut’ah. Lagi-lagi karena yg meriwayatkan haramnya mut’ah itu Umar bin Khattab. Karena kebenciannya itu haditsnya ditolak.
17► Syiah bukan Islam – Kenapa Syiah menolak mushaf utsmani sebagai al- Qur’an? Karena yang menyusun itu Utsman yg mereka benci.
18► Syiah bukan Islam – Dalam kitab Thaharah, Khomaini menyebut sahabat itu lebih jijik daripada anjing dan babi.

Image result for SYIAH ADALAH AGAMA CIPTAAN YAHUDI DAN AGEN BRITISH Image result for SYIAH ADALAH AGAMA CIPTAAN YAHUDI DAN AGEN BRITISH  Image result for SYIAH ADALAH AGAMA CIPTAAN YAHUDI DAN AGEN BRITISH
Bagaimana Syiah suka2 mengkhafirkan Sunni (ASWJ) yang tertulis didalam kitab2 mereka tampa memberi alasan yg kukuh. Gambar dari sebuah akhbar arab menunjukkan kekecohan yg diadakan golongan Syiah di Mekah pada musim haji 2014. Semenjak dari tarikh itu, kerajaan Arab Saudi telah mengetatkan jemaah haji dari Iran dari memasuki negara mereka. Syiah sangat bahaya bagi negara Islam seperti Malaysia dan Indonesia kerana mereka kemudian akan cuba menjatuhkan kerajaan dgn berbagai cara dan agenda yang sangat halus. 
19► Syiah bukan Islam – Syaikh Shoduq ulama Syiah, mengatakan darah nawasib (muslim sunni) itu halal.
20► Syiah bukan Islam – Imam Khomaini pernah berfatwa bahwa nawasib itu kedudukannya sama dengan musuh yang wajib diperangi (ahlul harb).
21► Syiah bukan Islam – Karena itu cara tepat mengenal Syiah itu dengan menelaah kitab-kitab induk mereka. Karena itu ajaran mrka sesungguhnya.
22► Syiah bukan Islam – Jangan terkecoh dengan buku-buku Syiah sekarang. Karena penuh propaganda, intrik dan pengelabuan.
23► Syiah bukan Islam – Syiah punya rukun agama bernama taqiyah (Dusta). “La dina liman la taqiyata” artinya tidak beragama yang tidak taqiyyah, disebut
dalam al-kafi.
24► Syiah bukan Islam – Karena taqiyah itu, Imam Syafii berpesan bahwa golongan yang paling banyak bohongnya itu Syiah.
25► Syiah bukan Islam – Maka jangan heran jika mereka mengaburkan fakta – fakta Syiah Sampang. Karena itu bagian dari aqidah. Teologi kebohongan itulah taqiyah.
26► Syiah bukan Islam – Waspadalah Syiah punya sayap militan. Mereka pernah mau kirim relawan ke Suriah bantu rezim Asad.
27► Syiah bukan Islam – Seorang pengurus PBNU pernah menulis, Syiah Indonesia sedang siapkan konsep imamah di Indonesia. Dalam arti mereka sedang siapkan revolusi.
28► Syiah bukan Islam – Syiah membahayakan NKRI. Ada fatwa Khomeini yang mewajibkan Syiah untuk revolusi di negara masing-masing.
29► Syiah bukan Islam – Gerakan Syiah didukung kelompok liberal. Pokoknya segala aliran yang rusak dan sesat yang dilekatkan pada Islam didukung Syiah. Mereka sekarang bersatu.
30► Syiah bukan Islam – visi Syiah-liberal hampir sama dalam hal pelecehan terhadap sahabat nabi dan meragukan al-Qur’an.
31► Syiah bukan Islam – Liberal punya ideologi relativisme. Ternyata Syiah dalam kampanye gunakan ideologi tersebut untuk kelabuhi Sunni.
32► Syiah bukan Islam – contoh relativisme Syiah adalah, kampanye Sunnah-Syiah sama saja. Sama Tuhan dan Nabinya. Ini mencontek kaum liberal.
33► Syiah bukan Islam – Filsafatnya orang Syiah ternyata juga berujung pluralisme dan pantaeisme. FiIsalafatnya mengadopsi paripatetik.
34► Syiah bukan Islam – Demikianlah fakta-fakta Syiah. Jika muslim anti liberal maka seharusnya juga anti Syiah. Mereka sama-sama ideologi perusak Islam.
35► Syiah bukan Islam – Semoga kita dan keluarga kita dilindungi dari makar Syiah dan Liberal.
Oleh:
Peneliti Syi’ah dari Institut Pemikiran dan Peradaban Islam (InPAS) Surabaya, dan Penasehat SDL. Kholili Hasib, M.A
Diolah semula oleh atok
Sila sebarkan…
Bangunkan saudara-saudara kita yg belum mengerti tentang kesesatan Syi’ah….BUKTI SYI’AH BUKAN ISLAM BEGITU NYATA…MENGAPA MASIH ADA YANG MENGANGGAP SYI’AH ITU ISLAM…?
https://asysyamil.com/35-point-syiah-bukan-islam

Image result for Khomini syiah Iran Image result for Khomini syiah Iran Image result for Khomini syiah Iran
Pemerintah Iran yg Muhamad Reza Pahlavi Shah dan Pemaisuri Shahbanu Farah digulingkan digantikan Khomeni sileh berganti. Shah Iran dalam lawatan hormat ke Arab Saudi disambut oleh Raja Faizal di Riyad 1975. Syiah Biadab ! melukis wajah Nabi saw dan Khomeni menyifatkan bahawa Nabi saw telah gagal menjalankan tugas baginda. Satu kenyataan yg sangat kerterlaluan dan terang-terang dia telah kafir dgn sendirinya. 
FATWA-FATWA SESAT AJARAN SYI’AH

Abdullah bin Saba’ adalah seorang pendeta Yahudi dari Yaman yang pura-pura masuk Islam pada akhir kekhalifahan ‘Utsman radiallahu ‘anhu. Dialah orang yang pertama mengeluarkan isu bahwa yang berhak menjadi khalifah setelah Rasulullah Shallallahu’Alaihi Wasallam adalah Ali Shallallahu ‘AlaihiWasallam. Tetapi pada abad ke-14, dimunculkanlah isu bahwa Abdullah bin Saba’ itu adalah manusia bayangan. Mungkin didorong oleh rasa tidak enak, karena timbul imajinasi bahwa ajaran Syi’ah itu berasal dari Yahudi. Tetapi itu merupakan fakta sejarah yang telah dibukukan dan diakui oleh ulama-ulama Syi’ah pada zaman dahulu hingga sekarang. Sungguh keliru orang yang mengatakan bahwa tidak ada perbedaan antara Sunni dan Syi’ah, kecuali sebagaimana perbedaan yang terjadi antara madzhab yang empat (Hanafi, Maliki, Syafi’i dan Hambali) dan masalah-masalah furu’iyah ijtihadiyyah! Ketahuilah bahwa Syi’ah adalah agama di luar Islam.Perbedaan antara kita kaum Muslimin dengan Syi’ah sebagaimana berbedanya dua agama dari awal sampai akhir yang tidak mungkin disatukan, kecuali salah satunya meninggalkan agamanya. Agar para pembaca mengetahui bashirah (yakni hujjah yang kuat dan terang naqliyyun dan aqliyyun) bahwa Syi’ah adalah dien/agama baru, maka di bawah ini kami tuliskan sebagian dari aqidah Syi’ah yang tidak seorang Muslim ASWJ pun meyakini salah satunya melainkan dia telah keluar dari Islam atau juga dipanggil sesat.

Image result for SYIAH ADALAH AGAMA CIPTAAN YAHUDI DAN AGEN BRITISH  Image result for SYIAH ADALAH AGAMA CIPTAAN YAHUDI DAN AGEN BRITISH  Image result for SYIAH ADALAH AGAMA CIPTAAN YAHUDI DAN AGEN BRITISH
Kubur Abu Lu'lu al Majusi yg beragama Majusi pembunuh Khalifah Umar al Khathab ra diagung2kan oleh penganut Syiah sedang mereka membenci dan mengkafirkan Amirul Mukminin itu. Satu kenyataan oleh Menteri Luar Britain utk sentiasa memecahbelahkan umat Islam dan dgn itu mereka mudah memerintah ketua2 kerajaan papet mereka itu. Pergerakan Yahudi orthodox yang diberi nama Naturei Karta tidak sahaja menyatakan sokongan kepada Syiah Iran melalui sidang akhbar pemimpinnya, malahan telah melakukan suatu lawatan rasmi ke Tehran bertemu dgn Ahmadinejad. Begitulah Yahudi sama ada orthodox mahupun zionis sama saja yg bermuka2. 

1. Mereka mengatakan bahawa Allah SAW tidak mengetahui bahagian tertentu sebelum kejadinya.  
Dan mereka sifatkan Allah Ta’ala dengan al-Bada’ yakni Allah Subhanahu wa Ta’ala baru mengetahui sesuatu setelah terjadi. (Dinukil dari kitab Syi’ah wa Tahrifu al-Qur’an olehSyaikh Muhammad Malullah halaman 17, nukilan dari kitab al-Anwaaru an-Nu’maaniyyah (I/31) salah satu kitab terpenting Syi’ah).

2. Tahriful Qur’an (Mengubah ayat-ayat Al-Qur’an) 

Ia ini mereka mengi’tiqadkan telah terjadi perubahan besar-besaran di dalam Al-Qur’an. Ayat-ayat dan surat-suratnya telah dikurangi atau ditambah oleh para shahabat Nabi Shallallahu ‘Alaihi Wasallam di bawah pimpinan tiga khalifah yang merampas hak ahlul bait, yaitu AbuBakar, ‘Umar dan ‘Utsman radhiallahu ‘anhum ajmain. (ibid)

3. Al Qur’an yang sekarang sudah tidak asli.

Mereka juga mengatakan bahwa Al-Qur’an yang ada ditangan kaum Muslimin dari zaman shahabat sampai hari ini tidak asli lagi. Kecuali Al-Qur’an mereka yang tiga kali lebih besar dari Kitabullah yang mereka namakan mushaf Fatimah yang akan dibawa oleh Imam Mahdi. (ibid)

Al-Kusyi pula berkata: “Tidak sedikitpun isi kandungan di dalam al-Quran (yang digunakan oleh Ahli Sunnah wal-Jamaah sekarang, Pent.) yang boleh kita jadikan pegangan”.[ Lihat: As-Safi. (1/33)]



4. Bertuhankan Ali bin Abi Thalib ra.
Lihatlah kepada sebagian perkataan ulama mereka tentang Ali bin Abi Thalib yang kata mereka –secara dusta- telah mengatakan: Demi Allah. Sesungguhnya akulah yang bersama Ibrahim di dalam api, dan akulah yang menjadikan api itu dingin dan selamatlah Ibrahim. Dan aku bersama Nuh didalam bahtera (kapal), dan akulah yang menyelamatkannya dari tenggelam. Dan aku bersama Musa, lalu aku ajarkan ia Taurat. Dan akulah yang membuat Isa dapat berbicara di waktu masih bayi dan akulah yang mengajarkannya Injil. Dan aku bersama Yusuf di dalam sumur, lalu aku selamatkan ia dari tipu daya saudara-saudaranya. Dan aku bersama Sulaiman di atas permadani (terbang),dan aku-lah yang menundukkan angin untuknya). (ibid)

5. Bahwa Imam-imam mereka lebih tinggi derajatnya daripada para malaikat dan para Rasul/Nabi.

Lihatlah apa yang dikatakan Khomeini, pemimpin besar agama Syi’ah di dalam kitabnya al-Hukuumatu al-Islamiyyah (hal. 52): ”Dan sesungguhnya yang terpenting dari madzhab kami, sesungguhya imam-imam kami mempunyai kedudukan (maqam) yang tidak bisa dicapai oleh seorang pun malaikat yang muqarrab/dekat dan tidak oleh seorangpun Nabi yang pernah diutus.”Maksudnya, imam-imam mereka itu jauh lebih tinggi daripara malaikat dan sekalian Nabi yang pernah diutus. Inilah salah satu penghinaan terbesar Khomeini kepada seluruh Malaikat dan para Nabi semuanya (termasuk Jibril dan Muhammad Shallallahu ‘Alaihi Wasallam, berpegang kepada keumuman lafadz yang diucapkan Khomeini).


Image result for SYIAH ADALAH AGAMA CIPTAAN YAHUDI DAN AGEN BRITISH Image result for SYIAH ADALAH AGAMA CIPTAAN YAHUDI DAN AGEN BRITISH  Image result for SYIAH ADALAH AGAMA CIPTAAN YAHUDI DAN AGEN BRITISH
Beribu pelajar dari Malaysia dan Indonesia terperangkap di Yaman dan menjadi tawanan puak Houti Syiah Yaman utk berperang bersama mereka menentang Wahhabi Arab Saudi. Ayat al Quran yg melarang umat Islam mengambil org Yahudi dan Nasrani (Kristina) sebagai pemimpin sebab kamu juga akan dikira kafir seperti mereka. Jadi bagaimana dgn Iran dan Arab Saudi yg mengambil Amerika dan British sebagai rakan, penolong dan memimpin mereka ?? Peta kedudukan Yaman yg sangat hampir dgn Arab Saudi.


6. Percaya kepada Tanazalul Arwah (recenation – Ruh dihidupkan semula dalam bentuk yang lain).

Di antara I’tiqad Syi’ah yang terpenting dan menjadi salah satu asas agama mereka adalah aqidah raj’ah, iaitu keyakinan hidup kembali di dunia ini sesudah mati, atau kebangkitan orang-orang yang telah mati di dunia. Peristiwanya terjadi ketika Imam Mahdi mereka bangkit dan bangun dari tidur panjangnya yang sampai sekarang telah seribu tahun lebih (karena selama ini ia bersembunyi di dalam gua). Kemudian dihidupkanlah kembali seluruh imam mereka dari yang pertama sampai yang terakhir tanpa terkecuali Rasulullah Shallallahu’Alaihi Wa Aalihi Wasallam dan putri beliau Fatimah. Kemudian dihidupkan kembali pula musuh-musuh Syi’ah yang terdepan yakni Abu Bakar, Umar dan Utsman dan seluruh shahabat dan seterusnya. Mereka semua akan diadili, kemudian disiksa di depan Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi Wa Aalihi Wasallam karena telah menzalimi ahlul bait, merampas imamah dan seterusnya.(Lihat kitab mereka, Haqqul Yaqin, Hal. 347).

7. Taqiyyah (berdusta / penipuan). 

Berkata Mufid dalam kitabnya Tashhiihal-I’tiqaad, menerangkan pengertian taqiyah dikalangan Syi’ah: “Taqiyah adalah menyembunyikan kebenaran dan menutupi keyakinannya, serta menyembunyikannya dari orang-orang yang berbeda dengan mereka dan tidak menampakkannya kepada orang lain karena dikhawatirkan akan berbahaya terhadap aqidah dan dunianya.”

Ringkasnya, taqiyah adalah berdusta untuk menjaga rahasia. Bahkan terkadang mereka berpenampilan seolah-olah mencintai Ahlus Sunnah, sehingga semua ini menjadikan orang-orang yang polos di kalangan Ahlus Sunnah tertipu dan terpedaya oleh mereka. Syi’ah mensyari’atkan dusta yang merupakan aqidah yang harus dipercayai dan bahkan masuk dalam rukun iman, sebagaimana disebutkan dalam kitab mereka:

”Kulani menukil dari Abdullah, ia berkata: Taqwalah atas agamamu dan berhijablah dengan “taqiyah”, maka sesungguhnya tidak sempurna iman seseorang apabila tidak berdusta (taqiyah). (Ushulul Kaafi hal. 483. Al Kaafi merupakan salah satu kitab pegangan pokok mereka dalam hal aqidah dan agama Syi’ah Imamiah).

Kulaini mengatakan dari Abdullah ia berkata: Adalah Bapakku mengatakan: “Dan apakah yang dapat menenangkan pikiranku selain berdusta (taqiyah). Sesungguhnya taqiyah adalah surga bagi orang yang beriman.” (Ushul Al-Kaafi hal.484).

Jagalah agama kalian dan lindungilah dengan taqiyah, sesungguhnya tidak beriman bagi siapa yang tidak bertaqiyah. (Al Kulani dalam Ushul Al-Kafi, I/218).


Image result for SYIAH ADALAH AGAMA CIPTAAN YAHUDI DAN AGEN BRITISH Image result for SYIAH ADALAH AGAMA CIPTAAN YAHUDI DAN AGEN BRITISH  Image result for SYIAH ADALAH AGAMA CIPTAAN YAHUDI DAN AGEN BRITISH
Talam bermuka-muka Amerika dgn Arab Wahhabi dimana ia juga baik dengan Iran sekarang. Presiden Muammar Muhammad Al-Qaddafi dari Libya, yang sangat digeruni dan ditakuti oleh Barat, termasuk Yahudi Zionis la'natullah, tapi telah dihapuskan dgn pertolongan Saudi Arabia sama juga dgn Saddam Hussin Iraq, dgn satu drama berdarah 9/11 New York, Iraq menjadi kambing hitam serangan US dibantu oleh sekutunya dan disokong negara2 hampir seluruh Dunia termasuk Malaysia dan Indonesia. Saddam dihapuskan kerana menjadi ancaman kepada Syiah Iran kerana Iran tahu mereka takut dgn Saddam. Iran dgn pertolongan US menghancurkan Iraq dan Saddam.

Diriwayatkan dari Ali bin Muhammad: “Wahai Daud! Sekiranya kamu mengatakan bahawa orang yang meninggalkan taqiyah sama seperti orang yang meninggalkan solat, maka sesungguhnya betullah kata-katamu itu”.[ Lihat: Wasail asy-Syiah (X1/466). Cetakan Tehran.]

Dengan taqiyah, seakan mereka menunjukkan iltizam-nya tehadap hukum Islam. Saling menolong dengan dasar cinta dan kasih sayang dengan kaum Muslimin. Padahal kenyataannya mereka berlepas diri dari kaum Muslimin.Mereka menganggap bahwa Ahlus Sunnah lebih kafir daripada orang-orang Yahudi, Majusi dan Musyrik. Mereka juga memandang bahwa mereka tidak mungkin bertemu dengan kaum Muslimin dalam masalah agama.

8. Mengkafirkan para Shahabat Nabi.

Abu Ja’far berkata: “Semua manusia (kaum muslimin Ahli Sunnah wal-Jamaah) menjadi Ahli Jahiliyah (kafir/murtad setelah kewafatan Rasulullah) kecuali empat orang, Ali, Miqdad, Salman dan Abu Dzar”.[ Lihat: Tafsir as-Safi. (1/389)]

Al-Kulaini [nama penuhnya Muhammad bin Yakub al-Kulaini. Meninggal dunia pada 328H] mensifatkan Abu Bakar, ‘Umar dan ‘Utsman telah keluar dari kalangan orang yang beriman (murtad/kafir) lantaran tidak melantik Ali sebagai khalifah setelah Rasulullah sallallahu ‘alaihi wa-sallam wafat. [Lihat: Usul al-Kafi. (1/488).]

Malah al-Kulaini mengkafirkan seluruh penduduk Mekkah dan Madinah. Menurut Kulaini: “Penduduk Madinah lebih buruk dari penduduk Mekkah dan penduduk Mekkah telah kufur kepada Allah dengan terang-terang”. [Ibid. (2/409)]

Al-Kulaini juga menetapkan dalam kitabnya al-Kafi: “Sesiapa yang tidak beriman kepada Imam Dua Belas maka dia adalah kafir walaupun dia keturunan Ali atau Fatimah”.[ Lihat: Al-Kafi. (1/372-374)]

Al-Majlisi seorang ulama besar Syiah menegaskan: “Bahwa mereka (Abu Bakar, ‘Umar dan ‘Utsman) adalah pencuri yang khianat dan murtad, keluar dari agama, semoga Allah melaknat mereka dan semua orang yang mengikut mereka dalam kejahatan mereka, sama ada orang dahulu atau orang-orang kemudian”.[ Lihat: بحار الانوار. (4/385). Muhammad Baqir al-Majlisi]

Budak Ali bin Husin berkata: “Saya pernah bertanya kepada Ali bin Husin tentang Abu Bakar dan ‘Umar. Maka dia menjawab: Keduanya kafir dan sesiapa yang mencintainya juga kafir”. [ Ibid. (2/216)]

Abu Basir (ulama Syiah) menegaskan: “Sesungguhnya penduduk Mekkah telah kufur kepada Allah secara terang-terang dan penduduk Madinah lebih buruk dari penduduk Mekkah, lebih buruk tujuh puluh kali dari penduduk Mekkah”.[ Ibid. (2/410)]


Image result for SYIAH ADALAH AGAMA CIPTAAN YAHUDI DAN AGEN BRITISH Image result for SYIAH ADALAH AGAMA CIPTAAN YAHUDI DAN AGEN BRITISH
Kaum wanita Syiah juga solat dan sujud mengadap kemana-mana saja sesuka hati mereka. Bagaimana pemuda2 Syiah menghina dan mengkafirkan semua ulama2 Bani Ummayah dan masjid2 mereka di Syria. 

9. Menolak Hadits walaupun hadits-hadis tersebut shahih datangnya dari Muhaddits Ahlus Sunnah seperti Imam Bukhari, Muslim, Tirmidzi dan lain-lainnya. 

Syiah hanya menerima hadis yang diriwayatkan oleh perawi Ahli Bait. Menurut Syiah hadis bukan semata-mata dari Nabi tetapi dari Imam Dua Belas yang maksum. Nilai perkataan imam yang maksum senilai dengan wahyu dan sabda nabi. [Keyakinan bahawa para imam maksum menjadikan semua perkataan yang keluar dari mereka adalah sahih. Maka tidak diperlukan menyandarkan sanadnya kepada Rasulullah s.a.w sebagaimana di kalangan Ahlu Sunnah wal-Jamaah. Lihat: Tarikh al-Imamiyah. Hlm. 140. Abdullah Faiyad.]

10. Mengkafirkan semua penganut Ahli Sunnah Wal Jama’ah dan menyamakannya dengan orang-orang kafir, musyrikin lagi najis.

Begitu juga ulama Syiah mengkafirkan pengikut mazhab Syafi’i, Hambali, Maliki dan Hanafi karena mereka digolongkan sebagai an-Nasibi.

Menurut ulama Syiah lagi: “Dalam kalangan ulama (Ahli Sunnah) dari Malik, Abi Hanifah, Syafi’i, Ahmad dan Bukhari semua mereka kafir dan terlaknat”. [Lihat: Asy-Syiah wa as-Sunnah. Hlm. 7. Ihsan Ilahi Zahiri.]

Keyakinan Syiah yang sesat ini diambil dari keterangan ulama mereka Syeikh Husin al-‘Usfur ad-Darazi al-Bahrani. Beliau menegaskan: “Riwayat-riwayat para imam menyebutkan bahawa an-Nasibi (si Kafir) adalah mereka yang digelar Ahli Sunnah wal-Jamaah”. [Lihat: Al-Masail al-Khurasaniyah. Hlm. 147]

Berkata Abu Qasim al-Musawi al-Khuri (ulama besar Syiah): “Najis ada sepuluh jenis, yang ke sepuluh adalah orang kafir, iaitu yang tidak beragama atau yang beragama bukan Islam atau beragama Islam menolak yang datang dari Islam. Dalam hal ini tidak ada perbezaan antara murtad, kafir asli, kafir zimmi, Khawarij yang ghalu atau an-Nasibi (Ahli Sunnah wal-Jamaah)”.[Lihat: Manhaj Shalihin. (1/116).]

Berkata Ruhullah al-Musawi (ulama Syiah): “Sesungguhnya an-Nasibi (Ahli Sunnah wal-Jamaah) dan Khawarij dilaknati Allah Subhanahu wa-Ta’ala. Keduanya adalah najis tanpa diragukan lagi”.[ Lihat: Tahrirul al-Wasilah. (1/116). Cetakan Beirut.]

11. Meyakini bahwa darah dan harta orang-orang Ahlus Sunnah adalah Halal.

Berkata Muhammad bin Ali Babawaihi al-Qummi, dia meriwayatkan dari Daud bin Farqad: “Aku bertanya kepada Abu Abdullah ‘alaihis salam: Bagaimana pendapat engkau membunuh an-Nasibi (Ahli Sunnah wal-Jamaah)? Dia menjawab: Halal darahnya akan tetapi lebih selamat bila engkau sanggup menimpakan dengan tembok atau menenggelamkan (mati lemas) ke dalam air supaya tidak ada buktinya. Aku bertanya lagi: Bagaimana dengan hartanya? Dia menjawab: Rampas sahaja semampu mungkin”.[ Lihat: ‘Ilal asy-Syar’i. Hlm. 44. Cetakan Beirut.]

Berkata Abu Ja’far ath-Thusi (ulama Syiah): “Berkata Abu Abdullah ‘alaihis salam (Imam as-Sadiq): Ambillah harta an-Nasibi (Ahli Sunnah wal-Jamaah) dari jalan apapun kamu mendapatkannya dan berikan kepada kami seperlima”.[ Lihat: Tahzibul Ahkam. (1V/122) Cetakan Tehran.]

Yusuf al-Bahrani berkata (ulama Syiah): “Dari dahulu sehinggalah sekarang, bahawa an-Nasibi kafir dan najis secara hukum, dibolehkan mengambil segala harta benda mereka bahkan dihalalkan membunuhnya”.[ Lihat: Al-Hadiq an-Nadirah Fi Ahkam al-Atraf at-Tahirah. (X11/323-324).]


Image result for syiah imamiah itsna asyariah Image result for syiah imamiah itsna asyariah Image result for syiah imamiah itsna asyariah
Nikah Mutaah di Indonesia oleh golongan Syiah disana mengiklankan nikah Mutaah secara terbuka, samalah juga manghalalkan zina pelacuran secara terbuka. Golongan Syiah yg suka mengkafirkan ASWJ (Sunni) dimana2 juga. Syiah adalah sebuah ajaran yg sangat bahaya kepada umat Islam terutama negara2 Islam bermazhab ASWJ.

12. Menghalalkan Nikah Mut’ah (Kawin Kontrak).
Mereka juga berdusta atas nama Ja’far Ash-Shadiq, alim yang menjadi lautan ilmu ini! dikatakan oleh mereka telah bersabda: “Mut’ah itu adalah agamaku dan agama bapak-bapakku. Yang mengamalkannya, mengamalkan agama kami dan yang mengingkarinya mengingkari agama kami, bahkan ia memeluk agama selain agama kami. Dan anak dari mut’ah lebih utama daripada anak isteri yang biasa. Dan yang mengingkari mut’ah adalah kafir murtad.” (Tafsir Manhaj Asshadiqin Fathullah Al-Kasyani hal.356)

Mereka juga berbohong atas nama Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wasallam, mereka mengatakan bahwa beliau bersabda: “Barangsiapa melakukan mut’ah sekali dimerdekakan sepertiganya dari api neraka, yang mut’ah dua kali dimerdekakan dua pertiganya dari api neraka dan yang melakukan mut’ah tiga kali dimerdekakan dirinya dari neraka.”

Mereka menambah tingkat kejahatan dn kesesatan merea dengan meriwayatkan atas nama Rasulullah Shallallhu‘alihi wasallam: “Barangsiapa melakukan mut’ah dengan seorang wanita Mukminah, maka seoloh-olah dia telah berziarah ke Ka’bah (berhaji sebanyak 70 kali).(‘Ujalah Hasanah Tarjamah Risalah Al Mut’ah oleh Al-Majlisi Hal.16).

Abu Ja’far Ath-Thusi menukil bahwa Abu Abdillah Alaihis-Salam (Imam mereka yang di anggap suci) ditanya tentang mut’ah apakah hanya dengan empat wanita? Dia menjawab, “Tidak, juga tidak hanya tujuh puluh. ”Sebagaimana dia juga pernah ditanya apakah hanya dengan empat wanita?
Dia menjawab, “Kawinlah (secara mut’ah) dengan seribu orang dari mereka karena mereka adalah wanita sewaan, tidak ada talak dan tidak ada waris dia hanya wanita sewaan.”(At-Tahdzif oleh Abu Ja’far Aht-Thusi, Juz III/188)

Mereka menisbatkan kepada imam keenam. yang ma’shum dia bersabda, “Tidak mengapa mengawini gadis jika dia rela tanpa izin bapaknya.” (At-Tahdzif Al-Ahkam juz VII/256)

13. Pantat (bontot) dan paha bukan aurat.

Karaki berkata bila kamu menutup kemaluanmu maka benar-benar telah menutup aurat (Al Kaafi 6/501 Tahdzibul Ahkam 1/ 374), sedangkan pantat, yang diangap aurat adalah lobang dubur, bukan dua pantat, dan paha juga bukan termasuk aurat.

Shodiq AS berkata “paha tidak termasuk aurat”, bahkan Imam AL Baqir As telah mengecat auratnya dan membalut lubang kemaluannya (Jamial Maqosid Lilkaraki 2 / 94. Al Mu’tabar karangan Al Hulli 1 / 222 Muntaha Tolab 1/39, Tahrirul Ahkam1/202, semuanya karangan Al Hulli Madarikul Ahkam 3/191)

Abu Hasan Al Madhi: “Bahwa aurat itu hanya ada dua iaitu lubang depan dan lubang belakang, lubang belakang sudah ditutup oleh pantat, apabila kamu telah menutup keduanya maka berarti telah menutup auratnya, karena selain itu bukan tempat najis, maka bukanlah aurat, seperti betis”.( Al Kaafi 6 / 51, Tahzibul Ahkam 1/374 Wasa’ilusyiah 1/365 Muntaha Tolab 4/269 Al Khilaf karangan Tusi 1/396).

Dari Abu Abdullah As berkata: “Paha tidak termasuk aurat” (Tahdhibul Ahkam 1/ 374, Wasa’ilusyiah jilid 1 hal 365).


Image result for Khomini syiah Iran Image result for Khomini syiah Iran Image result for syiah imamiah itsna asyariah
Syiah di Pakistan pada hari Assura. Sebuah Masjid di Jakarta yg menjadi masjid penganut Syiah yg sudah sangat ramai penganutnya Pasca revolusi di Iran. Sebuah acara screen TV besar di Lubanon dimana Ketua kumpulan Hasbullah memberi ucapan dengan bangganya mengikstiarkan telah membunuh ribuan rakyat Lubanon (sunni). 

14. Kotoran (najis tahi dan kencing) para imam boleh menyebabkan masuk surga.

Kotoran dan air kencing para imam bukan sesuatu yang menjijikan dan tidak berbau busuk, bahkan keduanya bagaikan misik yang semerbak. Barang siapa yang meminum kencing, darah dan memakan kotoran mereka maka haram masuk neraka dan wajib masuk surga (Anwarul Wilayat Lihatlah Al Akhun Mulla Zaenal Abidin Al Kalba Yakani : th 1419 halaman 440).
Abu Jafar berkata : “ciri-ciri Imam ada 10 antaranya:

1. Dilahirkan sudah dalam keadaan berkhatan.
2. Begitu menginjakkan kaki di bumi ia mengumandangkan
    dua kalimat syahadat.
3. Tidak pernah junub.
4. Matanya tidur hatinya terbangun.
5. Tidak pernah menguap
6. Melihat apa yang di belakangnya seperti melihat apa
    yang di depannya.
7. Bau kentut dan kotorannya bagaikan misik.
(Al Kaafi 1/319) Kitabul Hujjah Bab Maulidul Aimmah)
8. Najisnya boleh menyebabkan masuk syurga
9. Ma’sum dari semua dosa kecil dan besar.
10. Mereka melebihi dari Malaikat, Rasul dan Nabi.

15. Membolehkan menyodomi isteri (bersetubuh lalu dubur isteri)

Disebutkan dalam buku Al-Istibshar yang diriwayatkan dari Ali bin Al-Hakam, ia berkata, “Saya pernah mendengar Shafwan berkata” saya berkata kepada Ar-Ridha, “Seorang budak memperintah saya untuk bertanya kepadamu tentang suatu masalah yang mana ia malu menanyakan langsung kepadamu”, maka ia berkata, “Apa masalah itu?”, ia menjawab, “Bolehkah seorang laki-laki menyetubuhi istrinya dari duburnya”, maka ia menjawab, “Ya, boleh baginya”.

Dalam kitab Tahrirul Wasilah hal 241- masalah ke 11. Khumaini berkata : “Pendapat yang kuat dan terkenal adalah diperbolehkan menyetubuhi istrinya lewat lubang belakang walaupun hal itu sangat dibenci”


Image result for SYIAH ADALAH AGAMA CIPTAAN YAHUDI DAN AGEN BRITISH Image result for syiah imamiah itsna asyariah Image result for syiah imamiah itsna asyariah
Renaissance merupakan kalimah sering dicanang oleh Anwar Ibrahim yg merujuk kepada zaman Renaissance di Eropah bermaksud "zaman pembaharuan", akhirnya ia tinggal dalam penjara dan zaman politiknya berakhir disana. Di sini pemimpin sebegini (bertaqiah atau menyembunyikan watak sebenar) tidak boleh diterima masyarakat Islam mejoriti. Golongan Syiah juga mengalakkan Homosexsual dan transgender kerana pemimpin mereka juga begitu.  Amerika Serikat sering menggambarkan dirinya sebagai negara yang kuat dengan menjual produk demokrasi dan hak asasinya tapi sebaliknya dialah yg menghancurkan demokarasi dan mengalakkan pelanggaran hak asasi diseluruh dunia. Propganda US menuju kepada Perang Dunia ke3 hampir mencapai matlamatnya, hanya menunggu sedikit masa saja.

16. Dibolehkan meminjamkan isteri atau anak perampuannya kepada seseorang bagi tujuan sex.

Abu Ja’far Muhammad Ibnu Hasan At-Thusi menyebutkan dari Muhammad bin Muslim dari Abu Ja’far, ia berkata: Aku tanyakan kepadanya: “Halalkah laki-laki meminjamkan pada temannya tubuh puterinya untuk disetubuhi?” Jawabnya: “Boleh. Bahwa halal bagi dia sebagaimana halal bagi temannya meminjamkan kemaluan putrinya untuk disetubuhi.” (Al-Istibshar Juz III hal. 136).

Muhammad Ibnu Mudharrib berkata: Berkata kepadaku Abu Abdullah: “Hai Muhammad, ambillah putri ini untuk melayanimu dan untuk kamu setubuhi. Maka bila kamu telah selesai menyetubuhinya, kembalikan dia kepadaku.” (Al Istibshar Juz III hal. 136 dan dalam Furu’ul Kaafi hal. 200).

Image result for SYIAH ADALAH AGAMA CIPTAAN YAHUDI DAN AGEN BRITISH Image result for SYIAH ADALAH AGAMA CIPTAAN YAHUDI DAN AGEN BRITISH Image result for SYIAH ADALAH AGAMA CIPTAAN YAHUDI DAN AGEN BRITISH
Kebencian dan dendam kekalahan mereka pada Perang Salib II ditangan tentera Islam dan dengan murtadnya kesatria Knight Templar General perang Kristian Eropah menjadi tamparan keras dan memalukan bagi England. Hingga kini Yahudi England itu mencari jalan menghapuskan Islam hingga menjadi debu. Lambang piramid dan mata satu Illumainiti di gereja seluruh dunia melambangkan mereka adalah berpihak bersama Dajjal kelak. DAP dan semua yg bersengkokol dgn nya memperjuangkan kalimah Allah dlm bible dan agama kristian juga diletak sama taraf dengan kedudukan agama Islam (agama rasmi Malaysia). Begitu biadab mereka dan jadi sungguh berani skg. 

17. Dibolehkan melepaskan syahwat kepada bayi dan sesama jenis.

 Khumaini berkata : “Semua bentuk menikmati, seperti meraba dengan penuh syahwat, memeluk , dan adu paha boleh walaupun dengan bayi yang sedang menyusui”. Tahrirul Wasilah 2/216.

Alkhui : Ia memperbolehkan seorang laki-laki memegang-megang atau bermain dengan aurat laki-laki lain atau wanita bermain dengan alat kelamin wanita lain bila sebatas gurauan dan canda sebatas tidak menimbulkan syahwat. Sirotunnajah fi Ajwibatil istifta’at jilid 3


18. Peziarah kuburan Husein lebih mulia dari jama’ah haji yang wukuf di Arafah.

Mereka berkta: Bahwasanya Allah memandangi para penziarah kuburan Husain pada sore hari Arafat sebelum melihat pada jamaah haji yang sedang wukuf. Abu Abdillah berkata : “Karena di arafah terdapat anak haram sedangkan di kuburan Husein tidak ada anak haram di sana (karena selain syiah adalah anak haram ). [Kitab Al Wafi jilid 2 – juz 8 hal 222]. Maksud anak zina bagi syiah adalah kaum muslimin selain pengikut Syi’ah.

19. Semuanya anak haram kecuali anak orang-orang Syi’ah

Dalam Al Kafi jilid 8 hal 285 : Setiap orang adalah anak zina kecuali Syiah.

Dalam tafsir Ayyasyi jilid 2 hal 218 dan Al Burhan jilid 2 hal 139 : setiap anak yang lahir di tunggui oleh iblis, bila yang lahir itu berasal dari kelompok Syiah maka terjaga dari iblis, bila bukan dari kelompok Syiah maka syetan meletakkan jari-jarinya pada lambung belakang anak laki-laki agar kelak menjadi orang tercela dan bila kelamin perempuan agar kelak menjadi pelacur.

20. Taat kepada Ali lebih utama daripada taat kepada Allah.

Dalam mukadimah tafsir Al Burhan tercantum : bahwa Allah berfirman Ali bin Abi Tholib adalah hujjahKu di atas ciptaan-Ku. Saya tidak akan memasukkannya ke neraka siapa yang memberikan haknya walau dia mendurhakai-Ku dan tidak akan saya masukkan surga orang yang mengingkarinya walau ia taat pada-Ku (Al Burhan hal 23).

21. Dunia dan Akhirat adalah milik Imam-imam Syiah saja.

Dunia dan akhirat adalah milik Imam, terserah, mau diberikan sama siapa saja itu terserah pada para Imam (Al Kafi 1/337).

Mereka yang menguasai kunci kekayaan yang ada di bumi, kapan saja boleh mengeluarkan emas-emas yang ada di dalam tanah itu (al Kaafi 1/394).

Diperbolehkan Tawaf pada kubur Nabi dan kubur para Imam (Al Kafi jilid 1 hal 287).

Imam Hasan Askari berkata : “Sesungguhnya kami para penerima wasiat Imamah tidaklah dikandung didalam perut melainkan di pinggang dan tidak dilahirkan lewat rahim melainkan lewat paha sebelah kanan karena kami titisan cahaya Allah yang bersih dan tidak terkena kotoran sama sekali”. (Kamaluddin 390, 393 Biharul Anwar jilid 51 hal 2, 13,17, 26 , Itsbatul Hudat jilid 3 hal 409,414 I’lamul Wara hal 394 Dala’ilul Imamah 264).


Setahu atok hanya makhluk jin saja yang bersenyawa melalui sentuhan peha dan dilahirkan melalui peha sebelah kanan.. maksudnya Ulama Imamiah itu termasuklah diantara golongan Jin, Syaitan atau Iblis???

Image result for Khomini syiah Iran Image result for syiah imamiah itsna asyariah Image result for syiah imamiah itsna asyariah
Anak2 gadis Syiah Iran ini menjadi rebutan pemuda asia hingga sanggup meninggalkan ajaran ASWJ dan menganut Syiah kerana mahukan bermutaah dgn mereka. Bagaimana... tergoncang tak iman kamu ??? Haul Khomeni di sebuah dewan di Jakarta dimana golongan Syiah Indonesia berdondong mendengar ceramah dari ustaz-ustaz Syiah mereka. Indonesia akan menjadi parah jika Syiah dibiarkan bermaharajalela. Ulama Palestinae menyampaikan ucapan keutamaan Masjid Al Aqsa kepada ratusan Mahasiswa IPB Indonesia. Issue Palestine terpinggir sekarang ini kerana propaganda Arab Saudi yg menyerang Yaman dan berkomfrantasi dgn Qatar dan Iran, kemudian perang di Syria oleh Daesih, al Qaeda dan IS. Maka kesempatan itu digunakan oleh Yahudi Zionis utk mengebom kawasan pelarian Palestine dgn alasan mengebom terowong2 bawah tanah Palastine. Inilah target sebenar Yahudi... menghancurkan terus Palestine dari muka bumi ini. 

****************************************************

Sekalian dahulu bab 1 berkenaan Syiah ini. Di kesempatan yang lain akan atok terbitkan pula sambungannya didalam bab ke 2 nya Insyaallah. Terima kasih kerana sudi membaca atikal ini yang atok fikir supaya kamu faham apa sebenarnya yang ada didalam doktrin Syiah ini. Ia seperti juga Wahhabi yang mempunyai seorang tokoh yang telah dikudakan oleh Yuhudi kemudian menyusup masuk kedalam Islam dan ingin menghancurkan agama Islam dari dalam. Jika Wahhabi mempunyai Muhammad bin Abdul Wahab, maka Syiah pula mempunyai Abdullah bin Saba’ kemudian disambung pula oleh Khomeni sebagai badut dan talibarut Yahudi Zionis. Nanti akan disambung berkenaan fatwa-fatwa sesat dari Ulama-ulama Syiah ini… insyaallah.

Wabillahitaufiq Walhidayah Wasalamuaalaikum Warahmatuallahi   Wabarakatuh.

Sekian.


Atok Zamany.

18 comments:

  1. Akhir zaman ni mana ada aliran yang haq secara besar besaran. Semua aliran ada positif dan negatif masing masing. Umat terpesong jauh dari Tuhan Segala Alam tetapi masing masing menganggap merekala yang paling benar.

    Maka benarlah Nabi yang dirindui, terpeliharalah mereka ashab ashab al Kahf.. Maka Segala Puji bagi Mu Tuhan yang menunjuk jalan al Kahf. Namun ikut Suka Mu jualah Tuhan apa sahaja yang Engkau Inginkan. Sesungguhnya Engkau Satu satunya yang Terpuji!

    ReplyDelete
  2. Terima kasih kerana memberi kata-kata hikmah bermakna ini.

    ReplyDelete
  3. Asalamualaikum semua…

    Baru2 ni atok ada bertemu dgn seorang kwn lama dan berbual panjang. Lat beberapa hari lalu dia ada email kpd atok satu catitan berkenaan "kemasukan kuasa2 besar peniaga China ke M'sia" yg telah "concurred" semua perniagaan dan kontrek2 besar disini. Mereka ini adalah sekumpulan rakyat M’sia prihatin yg sentiasa mengikuti pergerakan pelabur China ke M’sia. Maka maklumat ini adalah dari sumber 2 yg benar diperolehi melalui siasatan mereka. Walau bagaimana pun atok Cuma membukanya secara luaran saja bukan secara detail. Dasar keterbukaan melampau PM Najib dan beberapa politikus negara ini menyebabkan semua ini terjadi. Apa M'sia ni benar2 dah tak berduit hingga menyebabkan dia terpaksa memanggil "lintah darat china" masuk kemari menelan kita??? Tahu tak impact yg bakal kita terima akibat kemasukan mereka kesini ??? Di sini atok minta pandangan semua pembaca berkenaan pekara ini didalam ruangan kecil ini... boleh tak ???

    Atok senaraikan syarikat2 besar yg telah mereka ambil atau kuasai separuh sahamnya setakat 22/11/17:

    1. MELAKA GATEWAY
    2. IMPRESSION MALACCA
    3. JOHOR ISKANDAR DEV.
    4. FOREST CITY JOHOR
    5. CAREY ISLAND SELANGOR
    6. EAST COAST RAIL LINK
    7. BANDAR MALAYSIA
    8. HIGH SPEED RAIL HSR – S’pore to KL
    9. EDRA ENERGY
    10. SUTERA HABOUR KK
    11. BIRDS NESTS EXPORT
    12. DURIANS MUSANG KING EXPORT
    13. TOURISM MARKET
    14. AGRICULTURE SABAH & SERAWAK
    15. PALM OIL EXPORT
    16. NAVAL PATRL BOAT
    17. FELDA FGV
    18. PROTON
    19. SHELL MALAYSIA
    20. ALIBABA DFTZ REGIONAL HUB
    21. MALAYSIA-CHINA INDUSTRIAL KUANTAN
    22. KEDAH INTERGRATED FISHERY TERMINAL
    23. KEDAH RUBBER CITY
    24. NAVY NAVAL VESSEL
    25. ROYAL MULU SARAWAK
    26. LUMUT MARITIME TERMINAL PERAK
    27. ALOR GAJAH POWER PLANT
    28. TELCO PROVIDER FIBRE TO HOME
    29. GEBING INDUSTRIAL PARK - KUANTAN
    30. SELAIN ITU MEREKA MENJADI KONTREKTOR UTAMA (Main cont) BAGI RATUSAN PROJEK2 BESAR
    TERUTAMA DI KL DAN JOHOR BAHARU DAN DI PULAU PINANG.

    Habis semuanya ke China……pekerja pun dari China……labourer and professional…..semuanya dari China……orang Malaysia yang bertahun2 belajar di University tak ada kerja …. Master, Degree, Diploma dan Sijil semua kena berniaga food truck, berniaga burger.. berniaga bundel di pasar malam... sebab apa ???

    Sebagai contoh kejadian yg belaku baru2 ini dimana buruh2 drp China itu berani2nya cuba membuat kekecohan melawan anggota polis keran mereka sebook bermain judi ditempat terbuka. Kes2 mereka membuat bising apabila mabok dan kencing merata-rata diperumahan awam. Mereka sememangnya manusia yg tidak beradab dan kurang ajar. Budaya mereka itu dipaparkan dihalayak ramai sekarang ini. Yg menerima akibat adalah rakyat tempatan. Satu contoh projek besar seperti TRX (Tun Razak Exchange) di Jalan Tun Razak KL dan banyak lagi perojek mega jika di JB ni. Semuanya mereka dah bolot A to Z... apa yg tinggal utk contrektor Melayu M’sia ??? Klu dapat sub buat longkang pun dah kira baik... ne abok pun tak ada ???

    Kita tak ada duit mcm peniaga besar dari China... kontrektor besar dari China... jadi anak tiri dinegara sendiri dek sebab politikus yg hanya mementingkan duit dan member peluang luas utk mereka??? Atau apa yg berlaku disebalik semua ini ??? Kenapa sampaikan peluang kerja pun bagi pada mereka ??? apa untuk rakyat terutama yg tak dapat berkerja tu ??? Kenapa dungu sangat sampai tak mampu nak bagi syarat peluang kerja utk rakyat Negara ini, sebaliknya syarat itu pula yg dikenakan kpd M’sia ??? Adakah kita juga akan ditelan spt Rp Congo dan Seri Langka kelak ???

    Bagaimana comment kamu semua berkenaan pekara ini ???

    Atok zamany

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam atok
      mungkin akan berlaku mcm mimpi sy dlu..90% dicontrol oleh china dan smpai satu peringkat terpaksa bercakap dalam bahasa mandarin(jujur saya x reti cakap bahasa mandarin tp dalam mimpi elok pulak cakap dan faham bahasa tu)..lagi satu atok..kat gebeng,kuantan pon ada jalan dah ditukar kepada nama org China..saya salah seorang sampai sekarang tak ada kerja..pergi interview untk entry level pon x lepas..mungkin ada hikmah kot..mungkin Allah taala nk bagi peluang kat saya untk perkemaskan apa yg ditinggalkan oleh tok mat janggut untk persediaan nanti..mungkin sebab ini kot xde org sudi untk zahirkan emas atau ibu emas untk bantu keawangan negara...padahal malaysia la salah satu negara paling bnyk hasil bumi selepas indonesia dan brunei..

      Delete
    2. Walaikumsalam cu...

      Tak perasan ada entry comment cucu diatas ni...

      Ya cu... budak abjad memang biasa kena uji dan kena tahan uji. Memang susah nak maintain/ istikamah dlm abjad. Jadi cucu sabar sikit saja lagi.... memang tak lama jika dgn izin Allah dan berkah doa sahabat2 semua dlm abjad, insyaallah akan terbuka satu dari 10 simpanan emas Tanah Melayu tidak berapa lama lagi. Atok sentiasa ikuti perkembangan pekara ini dari dekat. Tapi maaf atok tak boleh buka cerita ini decara detail sbb ia boleh merosakkan programnya. Walaubagaimana pun jika ia benar2 terjadi, satu Malaya makan tak habis... sampai muntah2 lepas tu. ha...ha...ha

      Memang sekarang ni kita susah... tapi berkat sayangnya wali2 Melayu dan guru2 kita pada semua manusia di sini, insyaallah semuanya tak mustahil kan ??? jadi pohonkan doa berpanjangan semoga program itu berjaya... Allahu akbar !

      atok zamany

      Delete
  4. assalamualaikum atok dan pmbaca blog sekalian..kasihan org2 melayu dr dulu ditindas oleh bangsa luar dan bangsa sendiri.musuh dalam selimut,petualang2, masih mengaut keuntungan mengenyangkan perut sendiri.saya rasa kita kena bersatu dan bangkit utk menentang agenda2 mereka tok.apa kata atok sebagai veteran/org lama kumpul kwn2 atok dan anak2 muda utk melawan/bertindak dan mengumpul bukti2 masalah penyelewengan kpd pihak polis atau pihak istana/sultan2/raja2 melayu? raja2 sultan2 tak boleh buat apa2 ke tok? ataupun mereka ada terlibat? bukan hendak menuduh tok..saya rasa kalau raja2 sultan2 melayu bersuara dan bertindak dengan baik dan jujur, rakyat semua mendengar dan akan ikut. sultan2 kena memilih menteri yg jujur baik dan amanah..menteri yg ada agenda twrsembunyi perlu dipecat.kasihan rakyat diheret org2 politik utk habuan yg tak seberapa.disibukkan dengan hiburan2 yg melamapau,nyanyian,lawak, bolasepak dan sbgnya.entah la tok.. kita mesti buat sesuatu.kpd Allah sajalah kita berserah dgn ketentuanNya. ini pndangan jahil yg x seberala dr rkyat marhaen yg membilang2 syiling utk meneruskan kehidupan mendatang.. laa haw la walaa quwwata illa billah.. mereka merancang,Allah jua merancang dan Allah jua lah sebaik2 perancang.. smg kita sentiasa dlm barakah,rahmat,redha dan lindunganNya. insyaAllah amin..

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum atok..

    Semuanya dgn izin Allah jua atas sebab kerakusan,ketamakan,kejahilan pemimpin kita sendiri..dan ini Allah akan jadikan asbab brlakunya kacau bilau di sini..kan tok2 guru atok prnah cakap mlayu hanya akan bersatu bila sudah cerlaku kacau bilau dan perang..parlimen tak slesai masalah..meja rundingan tak selesai masalah..teguran berhemah tak slesai masalah..maka tunggulah pedang hinggap di tengkuk mereka..apa yg rkyat mampu buat hnya melalak maki hamun fitnah memfitnah caci di media sosial tak mmberi kesan dan tak slesai msalah pun..aapakah suara rintihan kita Allah sudah tak dengar atau inikah yg Rasulullah sebut MEREKA RAMAI TAPI IBARAT BUIH DI TEPI PANTAI..pada pndapat saya la tok tukar pmimpin ke tukar parti mmerintah ke masalah tak selesai kalau kita tak kembali kepada Allah taala..bisikan alam sungguh mengerunkan..masing2 api air angin tanah nak menunjuk kekuatan...Wallahutaala alam

    Maaf tok cuma pandangan

    ReplyDelete
  6. Walaikumsalam cucu2 bedua, Anonymous dan adi...

    Pandangan anonymous utk kumpulan org2 tua mcm atok utk mengadap Sultan atau Agung bagi menjelaskan kedudukan dan masaalah tersebut itu sukar utk mereka terima. Tahu kenapa ??? Sebab kuasa executive Agung dan Sultan telah pun dilucutkan di zaman Tun M lagi. Jadi utk Agung masuk campur urusan pentadbiran kerajaan sudah tidak relevant, apa tah lagi utk memecat kerajaan yg ada. Kerajaan yg ada ini dipilih oleh rakyat, jadi menjatuhkannya juga adalah kuasa rakyat utk menentukannya. Kamu ingat peristiwa dimana Tun M mula2 masuk semula berpolitik walaupun dah "bersara" dulu. Apa yg dia nak buat?? Dia nak mengadap Agung utk pecat Najib... kenapa lepas itu dia diam ??? sebab dia sendiri dah buat silap melucutkan kuasa istimewa Agung itu di dalam persidangan parlimen satu masa dulu. Menyedari akan pekara itu telah termaktub didalam undang2 negara... maka dia terpaksa mengharungi semula pilihanraya 14 yg akan datang utk melucutkan Najib. Itulah yg dia terpaksa bergabung dgn musuh2 dia dahulu bagi mencapai matlamat itu. Dia memang ada jumpa atok pujuk utk bantu dia. Tapi atok dah "gantung but" dan dah tak mahu lagi campur tangan kerana semua nasihat atok dia dulu tak mahu dengar. Atok cakap dulu lagi... budak najib ni akan gigit kamu satu hari nanti. Jadi jgn bagi tempat tinggi sangat... suam2 kuku je boleh. Dia tak dengar... Berapa banyak budak ni buat perangai tak senonoh (kes2 lama najib) kamu tutup sebelah mata. Bagi lagi muka pd dia (lindungi dia), dgn harapan dia akan jadi baik. Skg nasi dah jadi bubur Tun... susah nak turun dah. Jadi kita tengok bagaimana Tun dan kuncu2 dia boleh buat pd pilihanraya 14 kelak ??? Satu lagi sebab atok tak percaya dgn sokongan yg dia terima drp semua pembangkang tu akan mencapai apa2 dan atok memang tak suka muka2 yg ada dlm barisan pembangkang2 tu. Semua mereka tu busuk dan najis kpd org2 melayu.. jadi minta maaf la atok banyak2 ya.

    Kpd cucu adi, terima kasih beri pandangan. Mungkin juga ada benarnya kata2 cucu tu. Kita ni kan sangat kecil ibarat debu dimata mereka. Kita tak mampu buat apa2, hanya terpaksa pasrah kepada pertolongan Allah semata2. Kerana tiada lagi jalan utk menyuarakan atau utk mengambil tindakan. Benar ! jika ditukar pimpinan sekali pun... ia tetap akan jadi sama sebab mereka semua "musuh Allah". Oleh itu tak perlu gaduh pasal mereka nak bertumbuk dlm politik atau apa pun. Kita cuma tunggu je "kada dan kadar" yg Allah aturkan kelak. Sampai masa semua ini akan tutup cerita dan new era akam bermula menuju akhir zaman kelak. Tapi bila waktunya... itu yg kita dok lenguh tunggu... tunggu... dan tunggu. Waallahua'lam

    atok zamany

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum Atok

    Dalam artikel atok mengenai sabdo palon. Dalam sumpah tu ada sebut 500 tahun. Sekarang tahun 2017 maknanya sudah 539 tahun. Dan dalam sumpah tu ada sebut "diberi petanda apabila gunung berapi telah meletup dan memuntahkan lahar ke Barat Daya mengalirnya yang berbau hanyir airnya itulah saatnya"

    Maksudnya gunung yang mana satu nie.. tok? di Indonesia banyak gunung berapi. Adakah Gunung Agung di Pulau Bali? yang baru meletop nie.. Saya teka jee.. tok. hehe..

    ReplyDelete
  8. Salam atok ..
    Tok, boleh bagi email tak?
    Saya ada masalah peribadi inginkan pendapat atok akan apa yang harus saya lakukan tok. Saya tak tahu email atok nak carik kat mana.

    ReplyDelete
  9. Walaikumsalam cucu atok semua...

    Ya... memang benar apa yg kamu katakan itu. Sabdo Palon memang sudah hampir keluar kalau di Indonesia, malahan semua pesentren di Indonesia telah bersiap sedia. Atok memang sekarang ni ada di Indon bersama mereka kerana memerhatikan keadaan di Bali itu. Tapi setakat ini laharnya tidak seperti yg dimahukan Sabdo Palon... ia lebih cair dan sangat besar serta bau nya sangat pekat. Ia membunuh ramai manusia. Setakat ini gunung Agung tidak mengamuk barangkali. Mungkin Gunung2 yg lain akan meletup... kami memang tidak dapat tahu gunung yg mana ?

    Cucu yg cari email atok..

    Add email atok ada saja terpapar diatas sekali sebelah kanan laman ini... sila lihat.
    zaman5619@gmail.com

    Ok.. tenang2 saja. Tak mengapa kalau benar mahu kiamat. Hanya kuat2 kamu mohon ampun karo Gusti Allah swt supaya kita semua mati dalam iman dan Dia redho pada kita selama2nya.

    Salam dan selawat buat Nabi kesayangan kita Nabi Muhammad saw "ALLAHUMA SOLLI ALA SAIDINA MUHAMMAD, WAALLA AHLIAHI SAIDINA MUHAMMAD FIAWALI WAL AKHIRI, FITDUNIA WAL AKHIRAT YA ARAHAMANAR RAHIMIN BIRAHMATIKA UMATI MUHAMMAD SAW...AMIN". Sempena menyambut Mauludin Nabi saw 1439h, atok ucapkan salam hormat dan kaseh sayang tidak terhingga kepada Baginda dan keluarganya juga sahabat2 akrab baginda, dengan menyebut2 nama baginda kehadrat Allah swt agar diberi kejayaan kepada kami, di permudahkan usha kami, diberi kelapangan dada kami, dikeluarkan kami dari kesulitan kerja dan hidup dunia sekarang ini, diperbanyak rezeki kami dari semua arah, diberi kelapangan beramal serta mendapat pahala berganda kepada kami, diberi rahamat dan hidayah kepada kami, pehon kami agar kami mati dalam husnulhatimah serta mendapat redho Mu Ya Allah dunia dan akhirat serta sudi memberi ganjaran DAN RAHMAT MU KEPADA SEMUA PEMBACA BLOG ATOK INI DAN DIBERI MEREKA KEFAHAMAN DAN DAPAT MENGAMALKAN APA YG MEREKA BACA DISINI, BERMANAFAAT BAGI MEREKA DIDUNIA DAN AKHIRAT, INSYAALLAH... AMIN YA RABALALAMIN.

    ATOK ZAMANY

    ReplyDelete
  10. salam atok.

    Apa komen atok mengenai isu US memindahkan Embassy mereka dari Tel Aviv ke Jerusalem. Dalam erti kata lain mereka secara total ingin mengisytihar bahawa Jerusalem itu ibu kota yg rasmi utk Israel. lepas ni memang tak dpt lg lah umat islam brkunjung ke Masjidil Aqsa.

    ReplyDelete
  11. Walaikumsalam cu...

    Komen atok berkenaan Jurusalam itu mudah saja. Memang diakhir zaman umat islam akan terlepas hak2 mereka keatas Jurusalam malahan umat islam disana bakal akan hilang lagi hak2 mereka pada Masjid Aqsa untuk satu jangkamasa. Islam hanya akan kembali mengambil semua tanah Palestine apabila kedatangan Imam Mahdi dan bala tentera akhir zamannya berserta Nabi Isa as kelak. Inilah hukuman kepada orang2 Islam di Palestine dan seluruh Jiza Arab kerana mereka tidak pernah mahu bersatu dan hanya menyerahkan pihak Sesat Syiah utk membuat peperangan dengan Israel. Semua Arab hanya akan diam soal Palestine ini apatah lagi apabila Amerika sebagai kepala kpd isu ini. Mereka kebanyakannya telah "dibeli" Amerika dan tidak mampu bercakap dan bertindak apa2 selepas ini. Kita lihat saja apa yg akan berlaku nanti di Liga Arab atau OIC yg akan bersidang, apa keputusannya?. Malaysia hanya tahu menjerit "Allahu Akbar"... akan tetap menjerit selama-lamanya bersama warga Palestine yg menangis air mata darah akibat kebodohan pemimpin2 mereka yg hanya "telunjuk lurus kelingking berkait". Kita tidak mampu berbuat apa2... hanya Pasukan Perang Allah saja akan mengambil semula semua tanah-tanah itu, kerana tiada manusia yang mampu kecuali jika.... "Berserta Allah". Waallaua'lam

    atok zamany

    ReplyDelete
  12. Salam buat atok zamany...

    Benar too,, banyak sangat company dari China masuk nak beli syarikat melayu... Diaorg kena jual sebab dh sesak sgt.

    Kami graduan.. Susah sangat nk masuk kerja.. Masuk Sl1M tp sekadar masuk je atok.. Company besar x ambik pn kerja dgn depa..

    ReplyDelete
  13. Walaikumsalam cu..

    Company besar M'sia langsung tidak diberi peluang mengambil tender dari mereka. Bila mereka ambil projek yg diberi kerajaan, mereka akan meletakkan syarat dimana semua pekerja mahir dan pekerja biasa akan mereka bawa dari China. Malahan bahan2 binaan juga mereka bawa dari sana. Jadi apa yg rakyat M'sia dapat ?? Langsung tak ada ruang untuk berkerja. PM Najib cakap saja akan membuka peluang kerja berpuluh ribu graduan... abok pun tak ada !. Hanya cakap retorik politik saja.. fakta sebenarnya ini yg berlaku.

    Umpamanya spt PROTON yg diambil aleh... sekarang mereka nak tukar nama proton, tak tahu jadi apa pulak ??? Kemudian projek besar di Gambang Kuantan Pahang. Dah jadi nama China sepenuhnya. Hingga jalan Gambang tidak lagi ujud... hilang diganti nama Jalan (cina) ??
    Nampak tak bagai mana mereka monopoli ekonomi Malaysia. Rakyat M'sia kebulur tak makan, terkais pagi petang, dia orang sedap duduk senang lenang. Hutang2 dgn China ingat siapa yg kena bayar ??? Esok Rakyat Malaysia juga yg kena bayar. Sampai anak.. cucu...cicit pun kita tak akan habis bayar berbellion-bellion.. dia ingat sikit agak nya ??? Sekarang ni dah dekat 150 Billion hutang dgn skt China tu. Bayangkanlah...

    Apa nak jadi la dgn M'sia ni akan datang ??? waallauaklam

    atok zamany

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum atok..tok ada tak doa2 atau wirid atau kaedah2 nk halau segala mak bapak jin setan iblis yang gnggu baby?setiap malam menangis x berhenti...lagi2 time tengah malam..kesian pulak sy tgk spupu sy ni...

    ReplyDelete
  15. Walaikumsalam cucu basikalmurah...

    Kalau anak menangis tengah malam, bacakan ayat2 Ruqiyah pada air masak suam kuku (dakam beldi- air nya banyak) dan berdoa banyak2 kemudian sapu pada seluruh badan bayi. Jika bayi itu memang setiap hari menangis, bermakna bayi itu kena di sapukan air bacaan ruqiyah tu sebelum magrib lagi. Biasanya dibuat selepas solat asar. kemudian sekali lagi sebelum dia tidur (diberkan susu utk tidur). Kebas tempat tidurnya dengan penyapu (lidi daun kelapa buat baru jangan guna penyapu yg telah digunakan). Kebas semua yg ada dibilik itu termasuk lantai, tingkap, pintu, dinding dan syiling bilik itu juga kipas anginnya, termasuk tilam, bantal, cadar, selimut dan katil budak itu. Semuanya kena dikebas dan dipukul2 dgn penyapu lidi itu. Kemudian ambil air (tg telah dibacakan ayat2 ruqiyan dan renjis2 bilik itu. Buka kipas dan biar kering.

    Ulang perbuatan ini selama 3 hari. Air (banyak yg telah dimasak) bacaan ruqiyah dibuat dalam beldi yg bertutup. Setelah diguna tutup semula supaya boleh guna esok dan lusa pulak. Kalau boleh setiap nak mandikan bayi itu, ambil sedikit air jampi ruqiyah campur dgn air biasa dalam besin dan mandikan budak itu, Begitu juga masa buat susu budak atau nak bagi makan budak, campur sedikit dgn air itu,

    Insyaallah semua jin syaitan, puaka, jembalang, iblis dan bapak segala saka tak akan gangu budak itu lagi.

    atok zamany

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam atok..terima kasih banyak atas perkongsian ilmu ini...

      Delete